اخبار داغ

طوفان بازیکنان استقلال در میکسدزون آزادی علیه مدیریت باشگاه؛

نیک‌نفس: باید یقۀ چه‌کسی را بگیریم؟/ مرادمند: آقای فتح‌الله‌زاده! چرا مدیریت را قبول کردی؟

نیک‌نفس: باید یقۀ چه‌کسی را بگیریم؟/ مرادمند: آقای فتح‌الله‌زاده! چرا مدیریت را قبول کردی؟
بازیکنان و اعضای تیم فوتبال استقلال پس از برتری مقابل ذوب‌آهن، به انتقاد جدی از مدیریت باشگاه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم فوتبال استقلال امشب در ورزشگاه آزادی ذوب‌آهن را با ۲ گل از پیش رو برداشت اما اتفاقات اخیر، واکنش بازیکنان و اعضای تیم آبی‌پوش علیه مدیرعامل باشگاه را در پی داشت.

میرزایی: امیدوارم آخر فصل جشن قهرمانی بگیریم

رضا میرزایی پس از برد ۲ بر صفر استقلال مقابل ذوب‌آهن، با تمجید از هواداران استقلال گفت: آنها امروز سنگ‌تمام گذاشتند و تا دقیقه ۹۰ تشویق کردند. تیم خوب بازی می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم در آخر فصل جشن قهرمانی بگیریم.

وی درباره احتمال حذف استقلال از آسیا عنوان کرد: این مسئله به افراد دیگری بر‌می‌گردد که باید راجع به آن صحبت کنند، من امسال به تیم آمده‌ام. به نظرم این بحث را بزرگان تیم انجام بدهند، بهتر است.

نیک‌نفس: یک سوم قرارداد را گرفتیم و اعتصاب هم نمی‌کنیم

زبیر نیک‌نفس پس از برد خانگی استقلال مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: بازی سختی بود. ذوب‌آهن تیم منظم و خوبی است، ولی خدا را شکر برنده شدیم.

وی درباره شرایط استقلال و خطر حذف این تیم از آسیا گفت: اوضاع سخت است. از یک طرف باید تمرکز و حال خوب‌مان را برای بازی‌های لیگ نگه داریم، چون حساس هستند، ولی از طرف دیگر فکر و ذکرمان این قضیه است. از مسئولان باید بپرسید که چگونه می‌شود ما دو سال پیاپی از آسیا حذف می‌شویم. این عمر و زندگی ماست و می‌توانیم روزهای خوبی در آسیا داشته باشیم. ما یک بار زندگی و یک بار فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنیم و بهترین سال‌های عمرمان را که می‌توانیم کارهای مفیدی برای مردم و کشور انجام بدهیم، به همین راحتی و به خاطر کم‌کاری و اشتباه دیگران باید هزینه‌اش را بدهیم.

هافبک تیم فوتبال استقلال ادامه داد: تیم ما امسال شرایط فوق‌العاده‌ای دارد و با این تیم می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا داشته باشیم. یک ماه دیگر لیگ تمام می‌شود و فقط یک سوم قراردادمان را گرفته‌ایم. با این وجود نه اعتصابی است و نه حرف و حدیثی. فقط می‌توانیم حرص بخوریم. من خودم از پارسال چکی دارم که برای برج هفت است، امسال هم که یک سوم از قراردادم را گرفته‌ام. از یک طرف بحث پول‌های‌مان است، از طرف دیگر حضور در آسیاست. ما باید یقه چه کسی را بگیریم؟! دو هفته که نتیجه نمی‌گیریم، سریع مصاحبه می‌کنند که بازیکنان باید جریمه شوند، ولی الان معلوم نیست کجا هستند. نمی‌دانم مقصر چه کسی است، اما دو سال پیاپی از آسیا حذف شدیم.

مهری: ماشینم را فروخته‌ام

سعید مهری بعد از برد ۲ بر صفر استقلال مقابل ذوب آهن در جمع خبرنگاران درمورد اینکه با وجود برد بازیکنان و مربیان تیم ناراحتند، اظهار داشت:  خدا را شکر سه امتیاز را با یک بازی خوب گرفتیم.

وی در مورد حذف استقلال از آسیا گفت: نمی دانم هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم و این مساله در سکوت کامل رسانه ای بوده ولی این موضوع انگیزه بازیکنان را می کشد چون دو سال است که در آسیا نیستیم. واقعا خیلی بد است. الان گفتید ناراحت شدم و نمی دانم چه بگویم.

مهری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ساپینتو هم ناراحت است، گفت: کل مجموعه زحمت می کشند و هدف شان حضور در لیگ قهرمانی آسیا و قهرمانی است اما برخی اتفاقات باعث ناراحتی می شود.

وی در مورد اینکه  بازیکنان استقلال از دریافتی خود ناراحتند و چند درصد از مبلغ قراردادتان را گرفته اید گفت: من راجع به خودم صحبت می کنم هر بازیکنی روی مبلغ قرارداد ابتدای فصل خود حساب می کند و بعد آپشن هایی داشتیم حتی راجع به مسکن  که آنها را دریافت کرده بودیم اما آنها را هم به پای قراردادمان زده اند. من خودم چک داشتم و یک ماه و نیم است که با اسنپ سر تمرین می روم و می آیم برخی وقت ها هم بازیکنان من را می رسانند! مجبور شدم ماشینم را بفروشم روی همان ماشین هم ضرر کردم. حق مسکن اول فصل گرفتم و بعد خانه ام را عوض کردم  چون به پول پیش خانه نیاز داشتم تا چکم را پاس کنم یک خانه کوچک تر گرفتم پولم را از صاحب خانه گرفتم تا چکم پاس شود. این موضوعات خیلی ما را اذیت می کند و تحت فشار می گذارد با این حال فوتبال خوبی ارایه می دهیم  و امیدواریم همه مشکلات حل شود.

مرادمند: آقای فتح‌الله‌زاده! چرا مدیریت را قبول کردی؟

محمد حسین مرادمند، مدافع استقلال پس از پیروزی دو بر صفر استقلال‌ تهران مقابل‌ ذوب آهن در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی استقلال‌ گفت: یک نسل استقلال‌ سوخت. اکنون باید استقلال در آسیا بازی کند اما نمی‌تواند در این رقابت‌ها حضور پیدا داشته باشد. جواب این نسل سوخته را چه کسی خواهد داد؟ الان ما باید یقه مدیرعامل فعلی یا گذشته را بگیریم؟ اگر برای تیم دیگری این اتفاقات رخ می‌داد موضوع ملی می‌شد و از مقامات‌ بالا موضوع را حل می‌کردند و هیچ کس چیزی متوجه‌ نمی‌شد. 

او ادامه داد: تا روز آخر که امشب است اگر می‌خواستند کاری کنند انجام‌ می‌دادند.  بیایید اصل موضوع را درست کنید. اکنون یقه چه کسی را بگیریم؟ بازیکنان از مدیریت فعلی تیم ناراحت هستند. تاکنون درصد قابل توجهی از استقلال گرفته‌ام اما بقیه بازیکنان درصدهای کمتر یا حتی بیشتری گرفتند. چه کسی می‌خواهد جواب این بازیکنان را بدهد؟ اگر من بودم حداقل پول توجیبی و عیدی را به بازیکنان می‌دادم. خانواده‌ها به دست این بچه‌ها نگاه می‌کنند. 

مردادمند گفت: اصلا پولی نیست و به بقیه بچه‌ها چیزی نداده‌اند. ۴ ماه است که بازیکنان استقلال پولی نگرفتند. این‌که گفته‌ می‌شود مدیرعامل قبلی قرارداد بالا بسته‌ درست نیست. نباید مدیر جدید مدیر قبلی را زیر سوال ببرد. بیایید کار را درست کنید. مگر نمی‌دانستید که وضعیت استقلال چطور است و به باشگاه آمدید؟ خب نمی‌آمدید تا محبوبیت خودتان هم خراب نمی‌شد. آقای فتح‌الله‌زاده شما به عنوان مدیرعامل، محبوب این هواداران بودید. من امشب ناراحت شدم که هواداران به شما توهین می‌کردند. چرا مدیرعاملی را قبول کردید و محبوبیت خود را زیر سوال بردید؟ با این شعارهایی که هواداران دادند من ناراحت شدم. به من بر خورد چرا که دلم برای استقلال می‌سوزد. همه ناراحت بودند با این که تیم ما برنده دیدار بود. چرا باید یک نسل استقلال به سوزد و چه کسی پاسخگو است؟ از سازمان خصوصی سازی در مورد تیم ما صحبت می‌شود. یکی به عنوان مرجع ارشد توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است؟

او ادامه‌ داد: بیایید برای مردم و من بازیکن توضیح دهید. هر شخصی که می‌آید مشکل را تقصیر دیگری می‌اندازد و این درست نیست.  می‌خواهید جواب مردم را چه بدهید؟

محبی: حذف استقلال از آسیا تبعات بدتری هم دارد

محمد محبی پس از برتری تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر با اشاره به بحث حذف استقلال از آسیا گفت: نسل بازیکنان فعلی سوخت. تیمی که سال گذشته بدون باخت قهرمان شد با فوتبالی که امروز بازی می‌کند و با سرمربی و بازیکنانی که دارد حرف‌های زیادی در آسیا داشت، ولی حذف شد و به اعتقاد من تبعات بدتر از این هم خواهد داشت.

وی افزود: لیگ قهرمانان آسیا مثل قهرمانان اروپاست، چرا که النصر عربستان با رونالدو و الهلال با ستاره‌هایش شرکت می‌کند، همینطور تیم‌های ژاپنی و کره‌ای حضور دارند و سطح رقابت‌ها بالاست. 

وینگر تیم فوتبال استقلال در خصوص درخشش او در تیم ملی گفت: با این شرایط حالی نمی‌ماند که از خودمان حرف بزنیم. تیمی که بدون باخت قهرمان شد نباید از آسیا حذف می‌شد.

رضاوند: می‌گویند ۳۵۰ میلیارد در باشگاه گم شده، ما چه گناهی داریم؟

آرش رضا وند پس از پیروزی تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت:  بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم و فکر می‌کنم حقمان پیروزی در این بازی بود، چرا که موقعیت ها خوبی را در ۲ نیمه داشتیم. دم همه هوادارا گرم که در این روزها ما را تنها نگذاشتند.

وی در خصوص حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد، سال گذشته بدون شکست قهرمان شدیم و این همه تلاش کردیم تا قهرمان شویم من یک سوال دارم اگر تیم در ایران قهرمان شود به او پول می‌دهند؟ خیر یک هزار تومانی هم به این تیم نمی‌دهند. ما رفتیم قهرمان شدیم تا بتوانیم به رقابت های قهرمانی آسیا برویم. با این شرایط تنها دور هم جمع شدیم وبازی می‌کنیم و تک تنها مانده‌ایم. هیچ کس هم از تیم استقلال حمایت نمی‌کند. استقلال مانده است و هوادارانش. زمانی که استراماچونی به تیم ما آمد یک کلاه بزرگی بر سر استقلال گذاشتند کاری ندارم اما چطور می شود یک مربی خیلی راحت قراردادش را فسخ می‌کند و می‌رود و در خانه اش می نشیند و پول دوسالش را می‌گیرد؟ اون موقع هواداران برای دادن پول استراماچونی راهپیمایی کردند امروز هم عصه این موضوع را می خورند. 

بازیکن تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت: اگر فردا پولی به استقلال بدهند هیچ فایده‌ای ندارد این هواداران گناه دارند که با این شرایط اقتصادی باز هم به ورزشگاه می ایند تا از تیم محبوبشان حمایت کنند. استقلال را یک گوشه انداختند و هر کسی از راه می رسد یک لگد به او می‌زند. به خدا درست نیست. در این چند روز از خواب که بیدار می شدیم رسانه ها را چک می‌کردیم که ببینیم پول استرا را داده‌اند یا خیر. از استرس مردیم به خدا. ما باید فقط فکرمان در زمین باشد. تیم ما خیلی مشکل دارد. 

رضاوند درباره اینکه تا به امروز بازیکنان تیم استقلال تا به امروز چقدر از باشگاه دریافتی داشتند گفت:  تا به امروز تقریبا ۴۰ درصد قرار داد خودمان را گرفته ایم و من نمی داندم در ۴۵ روز باقی مانده چطور می خواهند ۶۰ درصد دیگر قرارداد ها را پرداخت کنند. اصلا پول گرفتن ما مکافاتی شده است نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. قربانزاده می آید و حرف می‌زند برای یک تیم دیگر این اتفاق افتاد رئیس جمهور رفت و صحبت کرد دمش گرم تیم کشورمان بود رفت تا به لیگ های پایین تر سقوط نکند. سوال من این است که چرا برای تیم ما نرفتند؟ تا دیروز به ما گفتند که این پول پرداخت خواهد شد. چطور می توانستیم اعتراض کنیم؟ استقلال مگر تیم دولتی نیست؟ این تیم امروز زمین خورده است چه کسی باید به این تیم کمک کند؟ دولت باید بیاید و کمک کند. 

وی در پایان در خصوص پولی که در باشگاه گم شده است تصریح کرد: می‌گویند ۳۵۰ میلیارد پول نیست تقصیر من بازیکن و هوادار چیست؟ مگر خودتان مدیر نیاوردید و در استقلال نگذاستید؟ من کاری ندارم خودتان این مدیر را آوردید. خدا شاهد من زمانی که در سایپا بودم و ۲۵۰ میلیون طلب داشتم اما بعد از ۳ سال این پول را دریافت کردم و این پول یک شاهی هم برای من ارزش ندارد. برای من فایده ندارد که من پولم را امروز می خواهم و بعدا باید بعد از ۲ سال برویم و شکایت کنیم تا بتوانیم به پولمان برسیم. بعد از ۲ سال هم ما را مقابل هوادار می گذارند تا طلب خودمان را ببخشیم. به خدا در این مدت پول خودمان اصلا مهم نبود و تنها به فکر تسویه استراماچونی بودیم. از جمعه هفته گذشته تا به امروز این پول به درد ما می‌خورد فردا نیایند و بگویند بحث ملی بود نه دیگر این پول به درد ما نمی‌خورد.

قایدی: مشکلات آنقدر زیاد است که نمی‌دانم در مورد کدام‌شان صحبت کنم

مهدی قایدی پس از برد ۲ بر صفر استقلال مقابل ذوب‌آهن درباره اینکه استقلال به دلیل بدهی به استراماچونی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، اظهار داشت: قهرمانی در آسیا یکی از هدف‌هایی است که ما و هواداران داریم، اما حذف با یک بدهی که نمی‌دانم برای چند سال قبل است، خیلی دردآور است.

وی در مورد سرنوشت پول انتقالش به باشگاه اماراتی گفت: این هم سؤال خوبی است. چند وقت قبل گفتند که پرداخت شده است. خودم هم واقعاً نمی‌دانم. من چند وقت قبل با باشگاه شباب الاهلی تماس گرفتم و آنها گفتند که می‌خواستند بابت پول رضایتنامه که استقلال نداده است، شکایت کنند، ولی از آنها خواهش کردم و فعلاً دست نگه داشته‌اند. اینقدر در اینجا مشکل هست که نمی‌دانم راجع به کدام یک از آنها صحبت کنم.

مهاجم تیم فوتبال استقلال در واکنش به صحبت‌های بازیکنان این تیم مبنی بر اینکه پول نگرفته‌اند، عنوان کرد: مگر می‌شود بازیکنان و اعضای کادر فنی در شب عید پول نگیرند؟ مگر چنین چیزی داریم؟ هیچ کجای دنیا اینگونه نیست، آنهم در تیمی به این بزرگی مثل استقلال. خیلی از بچه‌ها با اسنپ موتوری می‌آیند. همه ماشین خود فروخته‌اند و خانه‌ای را که داشتند، اجاره دادند و خودشان مستأجر شده‌اند. اولین بار است که شاهد چنین چیزی هستم. من دلم برای این وضعیت می‌سوزد و هر کاری که بخواهم انجام بدهم، نمی‌توانم.

وی درباره احتمال جدایی ساپینتو پس از شرایط اخیر گفت: فقط می‌توانم بگویم که او آدم مردی است و دمش گرم.

شهباززاده: یک شبه مدیریت باشگاه را تغییرمی‌دهند

سجاد شهباززاده پس از دیدار استقلال و ذوب آهن درمورد مشکلات آبی‌پوشان برای کسب مجوز حرفه‌ای اظهار داشت؛ چیزهای عجیب کم در فوتبال ما اتفاق  نمی‌افتد. اگر از شروعش بخواهیم حساب کنیم بعد از این همه سال باشگاه‌ها هنوز ساختار درستی ندارند. وزیر تصمیم می‌گیرد و مدیریت عوض می‌کند. وسط کار فرد دیگری که خوب یا بد کاری را شروع کرده این اتفاق می‌افتد. فرد جدید هم به اندازه کافی حمایت نمی‌شود. نتیجه هم می‌شود چیزی که اکنون اتفاق افتاده است.

وی افزود: هم نمی‌توانی بدهی‌های قبلی را پرداخت کنی و هم وضعیت بازیکنان شاغلی که اکنون در تیم هستند و مربیان خارجی به این شکل می‌شود. همه این اتفاقات می‌افتد  و هیچکس هم دقیق نمی‌داند چه اتفاقاتی می‌افتد. بعد از این همه سال که باشگاه‌های بزرگ از ظرفیت هواداری خود استفاده کرده و ساختارهای بسیار خوبی درست می‌کنند، ما هنوز گیر مسائل ابتدایی فوتبال هستیم. یک نفر تصمیم می‌گیرد و یک شبه مدیر را عوض می‌کند‌.  وقتی هم مدیر جدید می‌آید از او به اندازه کافی حمایت نمی‌شود.

مهاجم استقلال درخصوص اینکه شنیده شده پولی که باید برای استراچامونی هزینه می شد برای بازیکنان صرف شده و آیا خودش پولی گرفته است، توضیح داد: مدت‌ها است‌ پول نگرفته‌ایم. 

شهباززاده درمورد اینکه پس این پول کجا رفته است، عنوان کرد: من از این جزئیات اطلاع نداشته و خیلی هم با آن‌ها کاری ندارم. بحث من خیلی کلی‌تر از این حرف‌ها است. حق این هوادار، باشگاه، بازیکنان و... این است که ساختار فوتبال را درست کنند تا با جا به جا شدن یک نفر و هر اتفاق دیگری وضعیت به این شکل شود. چرا باید استرس حذف از آسیا، کسر امتیاز و بسته شدن پنجره را بکشیم؟ تا چه زمانی باید این اتفاقات بیفتد؟

وی درخصوص اینکه ساپینتو معرفتی در استقلال مانده و خیلی راحت می‌تواند قراردادش را با استقلال فسخ کند، گفت: همین طور است. ساپینتو و تک تک بازیکنان نه از بالاترها خیلی حمایت دیدند و هم در سطح پایین‌تر یعنی مدیریت باشگاه خودمان. همین تیم مدیریتی تا نتایج بد می‌شود سریع به این سمت می‌روند که بازیکن پول نگیرد، بازی نمی‌کند اما بازیکنان به ویژه با اتفاقاتی که امسال افتاد همه جوره ثابت کردند در بدترین شرایط هم کار می‌کنند.  بازیکنان ما بدترین شرایط مالی را دارند اما هم آن را فراموش کردیم و هم وضعیت این بدهی‌ها و حذف از آسیا پیش آمده است. نمی‌دانم اصلا باید لز کجا بگوییم.

مهاجم استقلال درمورد اینکه ظاهرا او نیز با شعار هواداران علیه مدیریت باشگاه هم نظر است، توضیح داد: من وارد جزئیات نمی‌شوم و حرفی بزنم که شاید در اندازه من نباشد اما مسئله این است اصلا ساختار درستی نداریم.

مهدی‌پور: چرا باید از خانه بازی رونالدو را ببینم؟

مهدی مهدی‌پور، بازیکن استقلال پس از این بازی اظهار کرد: من یک دقیقه راجع به خودم صحبت کنم. به نظرم باید از خودم دفاع کنم. من از روز اول گفتم که با هوادار استقلال رو راست هستم و هر چه دارم برای این تیم می‌گذارم. این چند وقت از جاهای مختلف شنیدم که مهدی‌پور به خاطر پول خودش را به مصدومیت زده است و بازی نمی‌کند. این صحبت‌ها من را خیلی ناراحت کرد. من در سه پنجره نقل‌وانتقالاتی از لیگ قطر پیشنهاد داشتم اما نرفتم.

او افزود: در نیم فصل اول فصل گذشته در کورس قهرمانی بودیم و نرفتم. اول فصل امسال یک پیشنهاد فوق‌العاده داشتم و نرفتم. منتی سر کسی نیست چرا که دوست داشتم و ماندم. فکر می‌کنم حقوقم در استقلال کمتر از نصف پیشنهاد قطری‌هاست. اگر بحث پول برای من بود، من اول فصل می‌رفتم. در ابتدای فصل شرایط خوبی نبود اما من نفر اول با استقلال تمدید کردم چون دوست داشتم بماند. پس بحث پول و پاداش نباید راجع به من انجام شود. من می‌دانم این خط‌ها از کجا می‌رسد. خواهش من از هواداران استقلال این است که گول چنین صحبت‌هایی را نخوردند و گذشته را یادشان نرود. تاکید می‌کنم که منتی نیست. من مهدی‌پور حداقل کاری که می‌توانم بکنم، این است که از حقم دفاع کنم. این شایعه ناراحت‌کننده بود.

بازیکن استقلال درباره حذف این تیم از آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی گفت: این بدترین اتفاق ممکن است که می‌تواند رخ دهد. سوالم این است که مدیریت قبلی استقلال چرا تغییر کرد؟ یک مدیر ورزشی چه کار باید می‌کرد که عوض نشود؟ آقای آجورلو به چه دلیل تغییر کرد؟ آقای آجورلو کاری که کرده است به نظر من که در قلب کار هستم، تیم را بدون باخت قهرمان لیگ کرد، ۸۵ درصد پرداخت تا آخر فصل به بازیکنان داشت که اتفاقی بی‌سابقه در استقلال بود. به نظرم او یک تیم فوق‌العاده قوی با یک سرمربی فوق‌العاده خوب بسته است. یک مدیر ورزشی باید چه کار می‌کرد که بماند؟

مهدی‌پور با دفاع از آجورلو بیان کرد: مگر بدهی‌ها برای زمان آقای آجورلو نبود؟ اجازه می‌دادید خودش بماند و این بدهی‌ها را بدهد. اتفاقی که افتاده است این است که آقای آجورلو برکنار شده است. من پارسال ۳۰ بازی برای استقلال کردم و با بدبختی تیم را قهرمان لیگ کردیم، با هواداران خون دل خوردیم و حالا به آسیا نرویم؟ در خانه بنشینیم و بازی کریستیانو رونالدو با پیراهن النصر را در خانه ببینم؟ یک زمانی برای پرسپولیس که حق می‌دهم، بحث ملی بود، کمک شده است. الان بحث استقلال ملی نیست؟ من نمی‌گویم چرا برای پرسپولیس کردند، دستشان درد نکند که کرده‌اند اما الان برای استقلال هم باید بکنند. یک گله نسبت به کادر مدیریتی فعلی است که چهار ماه دریافتی نداشته‌ایم. من پس از یازده سال برای اولین بار بدون دریافتی شب عید به تعطیلات رفته‌ام. شرایط ما واقعا اسفناک است. من حتی نتوانم این ماه اجاره خانه‌ام را بدهم. ما بازیکن جوان داریم که می‌گوید پول به تمرین آمدن را هم ندارد.

او در پایان گفت: ما در این چهار، پنج ماه حضور کادر مدیریتی را از طرف خودم حداقل احساس نکردم. بار تیم را بازیکنان و کادر فنی به دوش کشیده‌اند و متاسفانه کادر مدیریتی را در کنار خودمان نمی‌بینیم. حذف از آسیا برای ما هضم شدنی نیست. من نمی‌توانم درک کنم که ما این همه سختی کشیدیم و قهرمان لیگ شدیم اما نتوانیم به آسیا برویم؟ صحبت‌هایی که ما شنیده‌ایم این بوده که قرار بوده به تیم کمک شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. خدا کمکمان کند.

حسینی: مقصر حذف استقلال وزیر قبلی و مدیرعامل سابق هستند

سیدحسین حسینی پس از برتری ۲ بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: امروز شرایط سختی داشتیم، چون شب قبل از بازی و در هتل تمرکز نداشتیم، ولی دم بازیکنان گرم و از آنها تشکر می‌کنم که از جان مایه گذاشتند تا بازی را ببریم.

وی در مورد بحث حذف استقلال از آسیا تصریح کرد: از کسانی که باعث حذف استقلال شدند، تشکر می‌کنم. مگر این تیم هواداران میلیونی ندارد؟ تیم دیگری مشکل داشت عالم و آدم بسیج شدند که آبروداری کنند، با این حال استقلال شش ماه فرصت داشت که مشکل را حل کند، ولی هیچ‌کس کمک نکرد. ما تنها شده‌ایم و مانده‌ایم ما به همراه سرمربی و هواداران.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال یادآور شد: در سه چهار ماه گذشته درگیر رختکن تیم بودم تا جلوی اعتصاب و تمرین نکردن را بگیرم، ولی ایستادم و تلاش کردم که جلوی اتفاقات را بگیرم. دم بازیکنانرم که به تمرین و تلاش خودشان ادامه دادند، اما تا چه زمانی قرار است این وضعیت را تحمل کنند؟ اگر شما پول‌تان را نگیرید چطور پاسخ زن و بچه‌تان را می‌دهید؟ در اردوی تیم ملی بودم و باید تمرکز می‌کردم برخی‌ها گفتند من باعث استوری گذاشتن بازیکنان در صفحات مجازی شدم و به یکسری خط دادند تا من را مقصر جلوی دهند. ما شدیم آدم بد داستان. به جای حل کردن مشکلات دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.

حسینی در واکنش به این سؤال که چه کسانی مقصر حذف استقلال از آسیا هستند، گفت: به نظرم، وزیر قبلی وزارت ورزش و جوانان و مدیرعامل سابق مقصر هستند. آن زمان تیم ما آنقدر خوب شده بود که همه ترسیده بودند و حتی تیم حریف از ما حمایت و تعریف می‌کرد. در آن مقطع دلار فکر کنم ۱۰ هزار تومان بود ولی پول استراماچونی را ندادند.

وی تصریح کرد: هیچ‌کس در باشگاه کارش را درست انجام نمی‌دهد. ما بازیکنان نباید الان اینجا علیه کسی حرف بزنیم. من دروازه‌بان تیم هستم و باید درباره مسائل فنی حرف بزنم. زمانی که از اردوی تیم ملی برگشتم روحیه بازیکنان خوب نبود، چون به هر حال لیگ قهرمانان آسیا جایی است که بازیکنان می‌توانستند خودشان را نشان دهند و برای باشگاه درآمدزایی کنند. 

 

چشمی: چرا مدیریت تیم قهرمان را عوض کردند؟

روزبه چشمی مدافع-هافبک استقلال پس از برتری 2 بر صفر استقلال مقابل ذوب‌‌آهن، با بیان اینکه این یک برد خوب هم به لحاظ نتیجه و هم نوع بازی بود، درباره شرایط اخیر استقلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: راجع به اتفاق اخیر باید کمی به عقب‌تر برگردیم. وقتی سال قبل قهرمان شدیم و امسال هم صدر جدول بودیم، چرا تیم مدیریتی را عوض کردند؟! اگر مدیریت را عوض می‌کنید، پس باید از مدیریت جدید حمایت کنید. اگر مدیریت قبلی کارش را خوب انجام داده، باید برای تغییر آن دلیل بیاورید. قبلاً چهار پنج مدیرعامل در طول دوران حضورم در استقلال عوض شده‌اند که هر کدام یک دلیلی داشته است. یعنی بدون دلیل جابجا نشده‌اند و مسئولان جدید باید دلیل این تغییر آخر را بگویند. نکته دیگر اینکه مدیریت جدید آورده‌اند و حمایت نمی‌کنند. کلاً تیم ما را ول کرده‌اند و نه مسئولان رده بالا پیگیر هستند و نه مدیریت جدید تلاش می‌کند یا این تلاش کافی نیست.

وی افزود: اینکه دنبال مقصر در تیم ما می‌گردند، باید بگویم که این بازیکنان نه تنها مقصر نیستند، بلکه باید از آنها تشکر نیز شود، چون سه چهار ماه پول نگرفته‌اند. آنها بعد از عید هم یک بار راجع به پول خود خودشان نپرسیدند و فقط پیگیر برنامه بدهی استراماچونی بودند. چرا باید بازیکن به این چیز فکر کند؟ مگر یک بازیکن هم باید مدیرعامل باشد، هم هیئت مدیره باشد، هم بازی کند و هم در زمان برد و باخت زیر فشار قرار بگیرد؟ بازیکن ما سه چهار ماه است پول نگرفته، فقط پیگیری کار استراماچونی است و همه هم بی‌خبریم.

وی در واکنش به اینکه گفته شد پول استراماچونی جور شده، ولی بازیکنان گفته‌اند که پول آنها را بدهند، عنوان کرد: اصلاً چنین چیزی نیست. بازیکنان پیگیر پول استراماچونی هستند و پیگیر پول خودشان نشده‌اند، در حالی که نباید اینگونه باشد. اگر استقلال خصوصی است، آن شخص (مالک باشگاه) باید جواب بدهد. اگر هم دولتی است، دولت باید کاری کند. نمی‌دانیم به چه کسی بگوییم. نمی‌دانیم چه در این باشگاه می‌گذرد. زمانی که به سپاهان در لیگ و به تراکتور در جام حذفی را باختیم، انتقاد کردند. آنها الان کجا هستند و قدم مثبت‌شان در این باشگاه چه بوده است؟

چشمی درباره اینکه پول‌های به دست آمده در استقلال در کجا صرف شده، گفت: باید اینها را به همه بگویند. اصلاً نمی‌دانیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. اینکه بازیکنان دنبال پول خودشان باشد، نرمال است. آنها پس از چند ماه پول نگرفتن یک استوری گذاشتند. همه ما مشکل داریم و شب عید بدون پول رفتیم. اینجوری نمی‌شود که چون قرارداد یک نفر زیاد است، پس مشکلی ندارد. آن یک نفر هم براساس آن قرارداد زندگی می‌کند.

وی در واکنش به استفاده بازیکنان استقلال از اسنپ اظهار داشت: خیلی از بچه‌ها این کار را کردند. باید جواب بدهند که چرا جابجا کردند و اگر الان کارها درست انجام نمی‌شود، حمایت نمی‌شود یا تیم مدیریتی تلاش نمی‌کند؟ اگر این اتفاق برای تیم‌های دیگر نیز رخ می‌داد، همین‌گونه در سکوت قرار می‌گرفت و بازیکن باید درگیرش می‌شد؟ ما در باشگاه هیئت مدیره و مدیرعامل داریم، بالاتر از آن مسئولان وزارت هستند و بالاتر از هم هست. باید جواب بدهند.

چشمی در پایان گفت: از بازیکنان تشکر می‌کنم و خواهش می کنم که بازیکنان را مقصر نکنید. آنها تا آخر فصل تلاش می‌کنند. تو را به خدا قسم تکلیف این بدهی را مشخص کنید. این تیم نباید حذف شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه