اخبار داغ

برگزاری مراسم تودیع و معارفه سرپرست هیات فوتبال تهران؛

نبی: دکان های مدارس فوتبال جمع شود/ شیرازی: پسر تاج هم از معراج تعریف می‌کرد!

نبی: دکان های مدارس فوتبال جمع شود/ شیرازی: پسر تاج هم از معراج تعریف می‌کرد!
مراسم تودیع و معارفه سرپرست هیات فوتبال تهران با حضور نایب رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید هیات فوتبال استان تهران، امروز با حضور حبیب‌الله شیرازی رئیس مستعفی این نهاد و احمدرضا براتی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست جدید هیات فوتبال تهران در محل هیات صورت گرفت.

در این مراسم مهدی محمدنبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون و تعدادی از اعضای هیات و فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

 

نبی: دکان ها در قالب مدارس فوتبال جمع شود

وی افزود: زمانی ۲ یا ۳ اتاق در استادیوم شیرودی در اختیار هیات بود و هیاتی که در پایتخت قرار دارد، نباید در فضای محقر کارش را شروع می‌کرد اما به مرور زمان، این‌ گسترش نیاز هیات تهران بوده. این‌ها جزو کارهای خوب هیات تهران در زمان شیرازی است. در کنار آن هیات رئیسه هیات تهران و بخش اجرایی هیات، زحمات بسیاری کشیده‌اند البته این زحمات نیازمند ارزیابی بهتر و درست‌تری است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایط فوتبال کلانشهر تهران گفت: در فوتبال پایتخت چون تقاضاها زیاد است و امکانات بیشتر انحصاری است و فراهم‌آوری آن برای کلیه رده‌ها بالاخص هزینه‌های آن شوخی نیست. زمین، داور، کمیته‌ها و ... باید مدیریت شود و وقتی پای‌مان را روی پا بندازیم، مشکلی پیش نمی‌آید اما در کار اجرایی مشکلاتی هست. با توجه به سبقه‌ای که شیرازی در هیات تهران داشته، دیروز استعفای ایشان مطرح شده و ضمن تشکر، برای ادامه حیات هیات تهران و تغییرات برای تحول بیشتر سرپرستی را به براتی تفویض کردند. انشاالله با حضور براتی این توسعه در تهران بیش از پیش ادامه یابد. امیدوارم فقط خوش‌استقبال نباشیم و خوش‌بدرقه هم باشیم. این تعامل باید همیشه به عنوان الگو باشد.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو افزود: البته در چشم‌انداز فوتبال کشور اهداف بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد. امیدواریم با هم افزایی کار پیش برود و رسانه ها نیز وظیفه ذاتی خود را انجام داده و یار و یاور پیش بروند. فوتبال تهران اگر قوی باشد فوتبال کشور قوی خواهد بود. طبق جلسه‌ای که همراه تاج با مسئولان نیروی انتظامی داشتیم احتمال دارد باشگاه پاس بار دیگر احیا شو‌د. از براتی هم می‌خواهیم احیای باشگاه‌های سازنده که پس از حرفه‌ای شدن دچار فراموشی شدند بار دیگر به چرخه فوتبال کشور بازگردند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پیشکسوتان ارزشمندی داریم که در تهران ساکن هستند‌. باید در مدارس فوتبال و آکادمی‌ها از الگوها استفاده کنیم تا بحث تجاری سازی در این بخشها فقط نباشد و خروجی آن‌ها در مسیر درستی قرار بگیرد‌. صیانت از فوتبال تهران نیز مهم است. جامعه ما جوان است و بهترین و ارزان‌ترین رشته ورزشی هم فوتبال است.

وی خطاب به براتی گفت: امیدواریم تعداد کم دکان ها و مغازه‌هایی که به عنوان مدارس فوتبال ایجاد شده جمع شود و فلسفه وجودی مدارس فوتبال شکل درست خودش را بگیرد و در بخش های مختلف فعالیت مثمرثمری داشته باشیم.  امیدواریم با تغییری که در آینده نزدیک در اختیار هیات فوتبال است موفقیت بیش از پیش را شاهد باشیم.

 

شیرازی: پسر تاج هم از ویژگی‌های معراج تعریف می‌کرد!

در ادامه این مراسم حبیب‌الله شیرازی رئیس مستعفی هیات فوتبال تهران اظهار داشت: دیروز طی صحبت با رئیس فدراسیون و محبت ایشان بابت زحمات هیات، استعفای خود را تقدیم کردم. متشکرم از آقای نبی که همواره حداقل‌ها را مطرح کردند. بیش از نیم‌قرن دارای ساختمان نبودیم و شاید ۳ یا ۴ سال است که این ساختمان را خریدیم تا صالحات باقیات! باشد. برای شخصیت دادن به فوتبال پایتخت، این حرکت بزرگ را انجام دادیم. اکثر هیات‌های ورزشی بدون جا و مکان هستند. زمان افتتاح این ساختمان خیلی تعریف و تمجید از سوی تاج، کفاشیان و داورزنی رخ داد. اگر همین یکی هم باشد، برای من کافی‌ست. قطار در حال حرکت قطعاً مورد اصابت سنگ‌های زیادی قرار گرفت‌.

وی افزود: ما حرکت حرفه‌ای‌گری را با طرح آسیاویژن کلید زدیم با یک تفکر نوین در این ۱۵ ساله. الان تمام گزارش‌های بازی‌ها به شکل آنلاین پیش می‌رود و مثل افکس AFC هستیم. همین امسال جان ۱۶ نفر از فوتبال‌آموزان را در کمیته پزشکی نجات دادیم. مسابقات را هم بر اساس تقویم ورزشی پیش بردیم.

شیرازی درباره انتقاداتی که درباره  بکارگیری بستگانش به ویژه پسرش در هیات فوتبال تهران انجام مطرح شد، گفت: پسر من در این مدت مورد هجمه واقع شد. ۴ کار او را کردم ۹ کار اما یک حقوق می‌گرفت. پسر تاج هم از ویژگی‌های معراج تعریف می‌کرد! به‌عنوان مدیر آسیاویژن خودم از او متشکرم‌. ۱۵ نفر از جوانان ما در تیم ملی حضور داشتند. جا داشت روز افتتاح ساختمان هم این همه اصحاب رسانه می‌آمدند! پوشش خبری مهم است. این که برخی افکار معلوم الحال به موضوعی بپردازند، شایسته نیست. اگر مواردی بوده از فدراسیون به ما تذکر می‌دادند. کسانی از این‌جا اخراج شده بودند و عناد داشتند که می‌خواستند باج خواهی کنند. من زیر بار نرفتم و استاد دانشگاه هستم.

وی درباره شائبه های مالی بیان کرد: کارم را دنبال می‌کنم. قیمت‌گذاری نفرات وظیفه ما نیست ولی نقش نظارتی را ایفا کرده‌ایم. مدیر باید پاسخگو باشد و من همیشه پاسخگو بوده‌ام تا کارها مطلوب جلو برود. ما انتخابات را هم بر اساس اصول پیش بردیم و من اعلام می‌کنم فقط یک کاندیدا بوده‌ام؛ اگر مشروعیت نداشت که رئیس فدراسیون به من حکم نمی‌داد. هر آنچه به من و هیات روا داشتند، به خدا واگذار می‌کنم.

 

براتی: نگوییم فوتبال نباید به جایی پاسخگو باشد

احمدرضا براتی سرپرست هیات فوتبال تهران در خاتمه این مراسم اظهار داشت: از زحمات شیرازی و همکارانش متشکرم. هیات تهران در مسائل انفورماتیک و... پیشرو بوده که قابل کتمان نیست. چیزی که ما از گذشته می‌بینیم، نقاط قوت هیات است. هر مجموعه که کار کند، نقاط ضعف دارد اما از این به بعد به آینده نگاه می‌کنیم. استراتژی چه تحویل گرفتیم و چه تحویل دادیم، راه‌حل ما نیست. راهبرد ما تعامل با همه بخش‌ها و دستگاه‌ها برای توسعه فوتبال است.

وی افزود: علی‌رغم این که با استانداردهای بین‌المللی مدیریت فوتبال آشنا هستم، فوتبال مستقل است اما اداره آن مستلزم همکاری با همه بخش‌هاست. این نیست که بگوییم فوتبال نباید به جایی پاسخگو باشد؛ سیاست فدراسیون در حال حاضر مکلف به امانت‌داری و پاسخگویی است. محوریت اداره فوتبال با فدراسیون است چون فوتبال امری تخصصی است. حتما با مدیرکل استان هم تعاملاتی خواهیم داشت. سیاست ما و فدراسیون، تعامل و همکاری با وزارت و اداره‌کل است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه