اخبار داغ

سرلشکر سلامی مطرح کرد؛

جهاد و شهادت توقف ندارد و به تاریخ نمی‌پیوندد

جهاد و شهادت توقف ندارد و به تاریخ نمی‌پیوندد
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در همایش ملی قهرمانان خط شکن، گفت: جهاد و شهادت حادثه متوقف شده‌ای نیست و هرگز به تاریخ نمی پیوندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین همایش ملی قهرمانان خط شکن ویژه فرماندهان گردان‌های رزمی دوران دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه ۳ خرداد با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از مقامات لشکری و کشوری و فرماندهان گردان‌های رزمی دوران دفاع مقدس، در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سلامی در این همایش ملی، گفت: سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، یک رخداد عظیم در تاریخ کشور پس از انقلاب اسلامی می‌باشد. سوم خرداد، سالروز آزادی ستاره درخشان سپهر دفاع روی زمین، سالروز سند اراده و همت بلند ایران سربلند برای حفظ آب و خاک این سرزمین مقدس، سالروز فتح خرمشهر و بازگرداندن آن به پیکر ایران اسلامی است.

وی افزود: سالروز آزاد سازی خرمشهر، سالروز درخشش جهاد، شهادت طلبی و درخشش اصحاب عاشوراست. سوم خرداد در چهل و یک سال پیش یکی از زیباترین روزهای این ملت بود. شهیدان بزرگی که در آن سرزمین و دیار به شهادت رسیدند یادشان در قلب، خاطره، اذهان و تاریخ پیش رونده این امت با اعتبار و احترام گرامی داشته خواهد شد. نمونه این شهیدان والا مقام شهید سرلشکر پاسدار عزیز حاج احمد کاظمی است که صدای او در لحظه آزادی خرمشهر، صدای ماندگار مقاومت ما است. شهید دست از تن جدا حاج حسین خرازی که همچنان قهرمانی‌ها، جانبازی‌ها، سخاوت‌ها و صلابت‌های این مرد تاریخ، تندیس زنده فضیلت را در برابر چشمان ما مجسم می‌کند. سپهبد پاسدار قهرمان مرد عرصه‌های شکست دادن قدرت‌های به ظاهر بزرگ مرد حقیر کردن امپراطوری های بزرگ، قاسم سلیمانی، شهدایی که خانواده‌هایشان در این همایش حضور یافته اند و آن‌هایی که فرصت حضور پیدا نکرده اند، همه این‌ها پیکره واحد و اصحاب عاشورا هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درود و سلام الهی بر ارواح طیبه شهیدان، گفت: شهدا زندگان حقیقی بشریت هستند، الی الابد زنده اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند. یادشان برای همیشه گرامی داشته خواهد شد. شهادت و جهاد حادثه متوقف شده‌ای نیست و هرگز به تاریخ نمی‌پیوندد. قهرمانان و کسانی که روح ایستادگی را جاری کردند نمی‌میرند، شناسنامه‌هایشان باطل نمی‌شود، چه در حیات ظاهری باشند چه چشم فرو بسته باشند شاهد، حاضر، ناظر و زنده هستند. جنگ چیزی نیست که وقایع‌اش در درون خودش دفن شود.

سردار سلامی ادامه داد: اگر یک کشور و ملت در لحظه حساس تاریخ از هویت، استقلال، عظمت، فرهنگ و میراث ماندگار همیشگی سرزمین خود دفاع نکند برای همیشه از تاریخ حذف خواهد شد. اسیر، ذلیل، تسلیم، فقیر و عقب مانده می‌شود، هویت و سرمایه‌های مادی و معنوی اش ممکن است برای همیشه به یغما برود. آثار جنگ برای ۸ سال نیست ۸ هزار چند سال است که برای یک ملت می‌ماند. ارزش جهاد و شهادت با زمان کم نمی‌شود. این مشعل کم فروغ نمی‌شود، مثل خورشید درخشان است، هدایت آور است، قدرت می بخشد، این ارزش شهادت است.

وی در ادامه گفت: امروز در جمع مردانی هستیم که به مرگ در راه خدا لبخند می‌زدند و آرزویشان ملاقات با خدا بود. در مقابل دشمن کرنش نکردند. در قلب سخت‌ترین حادثه‌های نبرد بودند. در برابر امواج آتش بودند و در میان آتش حیات ملت را از درون زبانه‌ها بیرون کشیدند. این بززگ‌مردان خطوط را می‌شکستند و هیچ مانعی جلودار آن‌ها نبود. بیرق دستشان بود، سرزمین را در حقیقت ملت را آزاد کردند. رزمندگان ما در کنار ولی امر مسلمین ماندند، بر خلاب اصحاب سست عنصر صدر اسلام که ناجوانمردانه میدان جهاد را ترک می‌کردند یا به ائمه (علیهم السلام) نمی‌پیوستند، این دلاوران همه را جبران کردند.

فرمانده سپاه گفت: جهاد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جاری شد برای نسل‌های بعد از خودشان. جوانانی که قامت آن روز رزمندگان را دارند و از آن‌ها عطر و طعم جهاد را گرفته اند و درآرزوی تباهی سپاه کفر هستند، تا زمان ملاقات فرا برسد و دوباره قدم‌های ثابت و مطمئن حرکت کند، سینه خاکریزهای دشمن را بشکافد و دشمن را فراری دهد، سرزمین‌های اسلام را آزاد کند و طواغیت را شکست دهد. جهاد و شهادت جاری است، در یمن می‌جنگند، جوانان لبنانی در کمین متجاوزان صهیونیست و برای پیکار شرافتمندانه لحظه شماری می‌کنند، در سوریه افغانستان پاکستان این روحیه جاری است و می‌گویند ما با تکیه بر مجاهدان جمهوری اسلامی ایران ایستاده ایم. این روحیه جوانان ما را صاحب بهجت و طراوت کرده است.

سردار سلامی گفت: خرمشهر آزاد شد و هنوز آزاد است، هر روز ازاد است. شرفی رزمندگان آفریدند تکرار می‌شود. این مجاهدان راه خدا هرروز خط می‌شکنند. اگر آن روز خرمشهر را امن نکرده بودند امروز نیز همچنان اشغال شده بود. این بزرگ‌مردان اسباب آزادی این سرزمین مقدس هستند. کارنامه درخشان و دژ مستحکم امنیت ملت و زینت ولایت هستند. هنوز خطوط را حفظ می‌کنند، امن می‌کنند، شهیدان زنده اند و این کشور که امروز رو به پیشرفت است مدیون مجاهدت‌های این عزیزان است. پیشانی بندها در جبین است. امروز آثار جهاد و شهادت رزمندگان را در عقب نشینی دشمن از سرزمین‌های اسلامی می‌بینیم. افسردگی صهیونیسم‌ها و ناکامی آمریکایی‌ها و قدرت ملت ایران را می‌بینیم.

وی در پایان گفت: آزادسازی خرمشهر برگی از تاریخ است که هرگز فراموش نمی‌شود. مگر عاشورا را فقط متعلق به آن زمان می‌دانند؟ عاشورا هر سال با همان شکوه و معنویت تکرار می‌شود و تاثیراتش دائمی و ابدی است‌. حماسه سوم خرداد هم نیز این‌چنین است. در اسناد تلاش می‌کنند تا این حریت و فضائل فراموش نشود و منتقل شود که این کار زیبا و مؤثری است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه