اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آخرین جزییات مرخصی برای سربازان متاهل و دارای فرزند

آخرین جزییات مرخصی برای سربازان متاهل و دارای فرزند
براساس قانون نظام وظیفه؛ سربازان وظیفه حین خدمت تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان می‌توانند از تسهیلات کسرخدمت جدید بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برابر موافقت مقام معظم رهبری کلیه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت، با حداقل ۴۰ سال سن تمام، که دارای ۳ فرزند می باشند از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

کسری خدمت سربازان فراری متاهل

بر اساس قوانین نظام وظیفه عمومی افرادی که از تاریخ یکم آذر ماه ۹۹ به خدمت اعزام شوند در صورت داشتن غیبت سربازی یا سرباز فراری بودن نیز این کسری تعلق می‌گیرد. برابر مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح و در راستای کمک به ازدواج و کاهش مشکلات جوانان، کارکنان وظیفه متاهل فراری که بعداز تاریخ ابلاغیه مذکور خود را به یگان خدمتی معرفی کنند نیز می توانند کسرخدمت تاهل به مدت دو ماه  بهره مند شوند.

علاوه بر این کسری در صورت داشتن فرزند نیز کسری به افراد متاهل تعلق می گیرد. این کسری برای سربازان غایب و  فراری نیز لحاظ می شود.

ازدواج در حین خدمت سربازی

براساس قوانین و مقررات جدید درباره کسری خدمت سربازان متاهل، تاریخ عقد تاثیری در استفاده از این نوع کسری خدمت ندارد. به این ترتیب، حتی اگر سربازی در حین مدت خدمت ازدواج کند، میتواند از این کسری خدمت بهره مند شود و از مزایای ازدواج در سربازی استفاده کنید.

 تنها شرط موجود برای استفاده از این نوع کسری، همان تاریخ اعزام است و مشمول باید اعزامی ۱ آذر ۹۹ به بعد باشد. در غیر این صورت امکان استفاده از کسری خدمت متاهلی را نخواهد داشت.

تسهیلات سازمان نظام وظیفه برای مشمولان متاهل

سازمان نظام وظیفه یکسری تمهیدات را برای مشمولان در نظر گرفته تا در زندگی شخصی آن ها مشکلی بوجود نیاید.
بر اساس آخرین اخبار سربازی متاهلین، این تمهیدات و امتیازات عبارتند از:

در رابطه با کسری با فرزند باید گفت: طبق قوانین مندرج در سازمان نظام وظیفه چنانچه سرباز فرزند داشته باشد به ازای فرزند اول سه ماه فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه از سربازی وی کسر می شود و جالب تر این است که اگر مشمول غیبت نیز داشته باشد باز هم این قانون شامل حالش می شود.

همچنین مدت زمان مرخصی سربازان متاهل از ۲۲ روز به ۳۰ روز تغییر یافته است. سربازان متاهل باید حداقل ۳ روز در هفته پس از اتمام ساعت کاری به مرخصی بروند. تمامی سربازان متاهل باید در شهر سکونت همسرشان به کارگیری شوند.

مدت زمان مرخصی برای سربازان متاهل

مدت زمان مرخصی برای سربازان متاهل، ۳۰ روز است که بستگی به شرایطی دارد این شرایط عبارتند از:

مسافت: به ازای هر یکصد کیلومتر فاصله از خانه تا محل خدمت، ۱ روز به مرخصیشان اضافه می گردد.

شرایط جوی: شرایط جوی هم روی مرخصی اثر می گذارد و به ترتیب برای مناطقی با آب و هوای بد درجه ی ۲ شش روز، درجه ی ۳ هشت روز، درجه ی ۴ ده روز به مرخصی اضافه می گردد.

کسری خدمت سربازان متاهل

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تأییدیه ثبت احوال است.

سازمان وظیفه عمومی فراجا پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر کرده و در صورت عدم احراز شرایط جهت ادامه خدمت فرد را به یگان خدمت معرفی می‌کنند.

کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک از یگان ترخیص و می‌توانند برای معافیت مذکور اقدام کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه