اخبار داغ

روایت داور بین‌المللی اسنوکر از مسابقات قهرمانی آسیا؛

زهری: داوری شغل نیست، عشق و علاقه است/ داوری بیلیارد تمرکز بالایی می خواهد

زهری: داوری شغل نیست، عشق و علاقه است/ داوری بیلیارد تمرکز بالایی می خواهد
داور بین‌المللی اسنوکر ایران گفت: به داوری نمی‌توان به عنوان یک شغل ثابت نگاه کرد بلکه بیشتر عشق و علاقه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محبوبه زهری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی دانا در خصوص رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا در تهران اظهار کرد:  سطح مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا خیلی بالا است و قهرمان‌های کشورهای مختلفی شرکت کرده‌اند؛ امسال ما میزبانی مسابقات را به عهده داریم و سطح کیفی میزبانی و هماهنگی عالی بود. امیدوارم مقام اول را هم کسب کنیم.

او با اشاره به شرایط داوران این رشته بیان کرد:  به داوری نمی‌توان از نظر کسب درآمد به عنوان یک شغل ثابت  نگاه کرد بلکه بیشتر عشق و علاقه است اما جای پیشرفت دارد و اگر بودجه بیشتری اختصاص بدهند،  شاید سطح درآمد بالاتری هم برای داوران ایجاد شود.  به طور کل برگزاری کلاس‌های مختلف داوری از سطح توجیهی تا بین‌المللی یک ایجاد انگیزه است که داوران از سطح ملی شروع و خودشان را برای حضور در مسابقات برون مرزی آماده کنند که البته این موضوع کمی زمانبر است چون داوران به طور مداوم باید اطلاعاتشان را بروز کنند و حضور فعالی داشته باشند. داوری بیلیارد بسیار سخت است و به تمرکز بالایی نیاز دارد بنابراین راه ساده‌ای برای حضور در سطح بین‌اللی نیست.

زهری با بیان تبعیضی که میان داوران رشته‌های مختلف وجود دارد، گفت:  انتظار ما این است به رشته‌ای که  چه در سطح آسیا و چه در سطح جهان آنقدر مقام قهرمانی داریم، بیشتر از این‌ها بها بدهند چون هم بازیکنان و هم داوران تلاش زیادی می‌کنند. این رشته هرچه بیشتر رسانه‌ای شود به دیده شدن بیشتر هم کمک می‌کند. همان طور که ما تلاش می‌کنیم بهترین خودمان را ارائه بدهیم، توقع داریم حمایت مسئولین برای ما هم باشد.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: آینده رشته بیلیارد همین الان هم بسیار خوب است. من فکر می‌کنم ایران یکی از مقام آورترین ورزشکاران را دارد و خداراشکر در هر مسابقه‌ای نمایندگان ما مقام کسب می‌کنند. در سطح داوری هم داورانی داریم که در سطوح بالا قضاوت می‌کنند و موجب پیشرفت روزافزون این رشته خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه