اخبار داغ

حجت الاسلام سراج در گفتگو با دانا:

ایجاد راهکارهای قانونی می تواند مساله حجاب را سر و سامان دهد

ایجاد راهکارهای قانونی می تواند مساله حجاب را سر و سامان دهد
حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج در خصوص موضوع عفاف و حجاب گفت: بدون شک دولت و حاکمیت می توانند با ایجاد راهکارهایی قانونی، مساله حجاب را سر و سامان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص موضوع عفاف و حجاب و راهکارهای حاکمیت درباره این موضوع مهم اجتماعی و فرهنگی، گفت: درباره این موضوع رهبر معظم انقلاب اخیرا دو نکته مهم، اساسی و کلیدی عنوان کردند و موضوع حجاب را به لحاظ شرعی و سیاسی مورد توجه قرار دادند.

حجت الاسلام سراج ادامه داد: این موضوع مهم اجتماعی را می شود با نگاه رهبری از دو مقوله مورد توجه قرار داد؛ بحث شرعی داستان را می شود به استناد آیات و روایات مختلفی که درباره حجاب مطرح شده و در کنار آنها شیوه، روش و سیره زندگی معصومین و بزرگانی مانند حضرت زینب(س) که در دامان اهل بیت (ع) پرورش یافته اند، تفسیر و مورد استناد قرار داد که براحتی می شود حکم شرعی این مساله را برای ما روشن سازد.

این کارشناس مذهبی افزود: اما رهبر معظم انقلاب موضوع بی حجابی را حرام سیاسی نیز تعبیر و عنوان کردند که با توجه به تجربه ای که مسلمانان در گذشته در اندلس داشته اند، وقتی دشمنان قصد غلبه بر جماعت مسلمین را کردند، چون به لحاظ نظامی ناتوان بودند، از همین بی حجابی و برهنگی استفاده کردند و با نفوذ این جنس مسائل در بین مسلمانان، به مرور توانستند بر آنها غلبه کنند و انها را شکست دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج با بیان اینکه مساله حجاب یک ماجرای صرفا شخصی نیست، افزود: تجربه جوامع غربی درخصوص بی حجابی و بعدتر برهنگی نشان داده که این مساله به صورت مستقیم بنیان خانواده را هدف قرار داده که نتیجه این سال هایی که جوامع غربی با این مساله به صورت کاملا آزاد برخورد کرده، به جز زیاد شدن فرزندان نامشروع، ازدواج همجسنگرایان و برقراری رابطه جنسی انسان با حیوان در پست ترین حالت آن چیزی برای جامعه به همراه نداشته است و اگر این موضوع نیز در جامعه ما رها شود و نظارتی بر این مساله شکل نگیرد، دیر یا زود همه این آسیب های جوامع غربی دامن گیر ما نیز خواهد شد.

حجت الاسلام سراج در ادامه با اشاره به ایجاد راهکارهای قانونی درباره حجاب، افزود: بدون شک دولت و حاکمیت می توانند با ایجاد راهکارهایی قانونی مساله حجاب را سر و سامان دهند؛ چون ماجرای امر به معروف بدون شک شرایط خاص مکانی و زمانی خودش را دارد و هر کسی هم نمی تواند این کار را انجام دهد. لذا وجود قانونی منعطف، موثر، معقول و مستمر می تواند در این خصوص کاملا راهگشا باشد؛ قانونی که قانون گذار به بعد روانشناسی، کرامت انسانی، شرعیات و مسائل و ابعاد مختلف این مساله را دیده باشد و با اهلش مورد بحث و کارشناسی قرار داده باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه