اخبار داغ

صید یک طلا و ۲ برنز دیگر؛

یونیورسیاد دانشجویان جهان| پایان روز دوم بازی‌ها با قرارگیری ایران بر رتبه دهم

یونیورسیاد دانشجویان جهان| پایان روز دوم بازی‌ها با قرارگیری ایران بر رتبه دهم
دومین روز از بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان ۲۰۲۱ - چنگدو با کسب اولین مدال طلای کاروان ایران ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دومین روز از سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین امروز یکشنبه ۸ مردادماه با برگزاری مسابقات مختلف برای نمایندگان ایران در رشته های ووشو تالو، تیراندازی، پومسه پیگیری خواهد شد. 

ضرب نخستین نشان زرین در چنگدو؛ تالوی طلایی!

در اولین مسابقه صبح امروز ، سیدمحمد حسینی در سبک گون شو تالو موفق شد بر سکوی نخست ایستاده و ضمن کسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای کاروان ایران را در این رویداد کسب کند. در این رشته ورزشکاران آمریکا و ماکائو نقره و برنز گرفتند. 

حسینی عصر امروز هم در سبک دائو شو مسابقه خواهد داد. تالوکاران روز گذشته هم اولین مدال کاروان را به رنگ برنز توسط شاهین بنی طالبی کسب کردند. با کسب این مدال طلا جمع مدال های ایران به عدد ۵ رسید. هم اکنون ایران یک طلا و ۴ برنز دارد.

چهارمی و هشتمی زنان تالوکار؛ بنی‌طالبی بر جایگاه پنجم

در ادامه دومین روز از مسابقات رشته تالو (ووشو) سه نماینده دیگر هم به رقابت با حریفان پرداختند. منیره پناهی در فرم جین شو در رده هشتم ایستاد. در این بخش نمایندگان اندوزی، ماکائو و ژاپن طلا نقره و برنز گرفتند. 

فاطمه حیدری دیگر تالوکار زن ایران در فرم نان چوآن هم به عنوان چهارمی بسنده کرد در این بخش هم ورزشکاران ماکائو، ازبکستان و چین اول تا سوم شدند. همین طور شاهین بنی طالبی در فرم نان چوآن در رده پنجم ایستاد. در این سبک تالوکاران چین، ماکائو و مالزی اول تا سوم شدند. بنی طالبی روز گذشته در سبک دیگری از تالو صاحب مدال برنز شده بود.

ناکامی جودوکاها در چنگدو

در روز نخست رقابت‌های جودو یونیورسیاد، رامین احمدزاده در وزن ۸۱ کیلوگرم در دور اول نماینده لیبی را برد اما در دور دوم به فرانسه باخت و حذف شد. همچنین رضا احمدزاده در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم در همان دور اول مقابل حریف ژاپن باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. فردا در ادامه مسابقات جودو محمدکریم زاده در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم مقابل حریف ژاپنی قرار می‌گیرد، حامد رشیدی در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم با حریفی از الجزایر مسابقه خواهد داد و در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم نیز علی فتاحی با حریفی از چین مبارزه خواهد داشت.

پایان کار پومسه با ۴ مدال

این دوره از بازی ها از روز شنبه هفتم مردادماه به میزبانی چین در شهر چنگدو آغاز شد که تیم ملی پومسه ایران در پایان 2 روز تلاش خود موفق به کسب 2 مدال برنز در بخش انفرادی و 2 مدال برنز در بخش تیمی شد. 

در فینال پومسه تیمی 3 نفره، تیم ملی مردان ایران با ترکیب رضا جلالی فر، مرتضی زنده دل و علی موسی نیا و کسب ۶.۷۳۰ امتیاز به همراه ویتنام به نشان برنز مشترک دست پیدا کرد. در این بخش کره جنوبی و چین مدال های طلا و نقره را به خود اختصاص دادند.

در گروه بانوان نیز تیم ملی دانشجویان، متشکل از یاسمن لیموچی، ریحانه عمرانی مقدم و مبینا شریفی ماهر در فینال با ثبت امتیاز 6.530 بعد از تیم‌های کره جنوبی، چین به همراه ویتنام نشان برنز را از آن خود کرد.

در تیمی 2 نفره نیز تیم ایران با 6.540 امتیاز به عنوان ششمی در فینال رقابت ها رسید و نتوانست مدالی کسب کند. روز گذشته نیز یاسمن لیموچی و مرتضی زنده دل در بخش انفرادی جوانان موفق به کسب دو نشان برنز شدند.

پایان رقابت تیراندازان ایرانی در تفنگ ۳ وضعیت

در دومین روز از مسابقات تیراندازی در سی و یکمین دوره یونیورسیاد در چنگدوی چین، تیراندازان کشورمان در تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان پشت خط آتش ایستادند.

در پایان مرحله مقدماتی امیرمحد نکونام با امتیاز1158 در رده بیست و سوم ایستاد، مهیار صداقت با امتیاز 1148 نفر بیست و نهم شد و علی رضایی با امتیاز 1101 در جایگاه سی و چهارم ایستاد.

در همین ماده تیم ایران با ترکیب امیر محمد نکونام، مهیار صداقت و علی رضایی هشتم شد.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در چنگدو چین برگزار می شود. کاروان ایران در ۱۱ رشته در این رویداد حاضر است.

ششمی تیم میکس ۲ نفره پومسه ایران

در آخرین مسابقه از رقابت های پومسه در یونیورسیاد دانشجویان جهان، تیم پومسه دو نفره کشورمان که به فینال مسابقات راه یافته بود با کسب رتبه ششم به کار خود پایان داد. در این بخش کشورهای چین و کره جنوبی اول و دوم شدند. آمریکا و چین تایپه هم مشترکا سوم شدند. 

با پایان یافتن مسابقات دو نفره پرونده مسابقات پومسه در یونیورسیاد با کسب چهار مدال برنز در بخش انفرادی و تیمی زنان و مردان بسته شد.

پایان روز دوم با قرارگیری کاروان ایران بر رتبه ۱۰

دومین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین امروز یکشنبه هشتم مردادماه با برگزاری مسابقه تالو، پومسه و تیراندازی برای کاروان ایران و کسب سه مدال طلا و برنز برای ایران پایان یافت. 

در مسابقه امروز سید محمد حسینی در تالو اولین مدال طلای کاروان ایران را بدست آورد که کاروان ایران با کسب این مدال در جدول مدالی نسبت به روز قبل دو پله صعود کرد. همین طور تیم های زنان و مردان پومسه کشورمان صاحب مدال های برنز شدند. 

در پایان این روز کاروان علمداران در یونیورسیاد با 7 مدال مجموع یک طلا و شش برنز و دو پله صعود نسبت به روز نخست بازیها در رده دهم جدول رتبه بندی مدالی ایستاد. اما در این جدول هم اکنون چین میزبان بازیها با 20 مدال شامل 13 طلا، 4 نقره و 3 برنز در رتبه اول قرار دارد. 

ژاپن با 17 مدال شامل 9 طلاف 3 نقره و 5 برنز دوم و کره جنوبی با 17 مدال شامل 8 طلا، 6 نقره و 3 برنز در رتبه سوم قرار دارد. کشورهای هند، اندونزی، چین تایپه، ماکائو، مجارستان، هنگ گنگ هم در رده های چهارم تا نهم قرار دارند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه