اخبار داغ

روز پرمدال کاروان ایران؛

یونیورسیاد دانشجویان جهان| یک طلا، یک نقره و یک برنز در تکواندو، یک برنز و یک فینالیست در ووشو

یونیورسیاد دانشجویان جهان| یک طلا، یک نقره و یک برنز در تکواندو، یک برنز و یک فینالیست در ووشو
در پنجمین روز از سی و یکمین دوره رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو ورزشکاران ایران به میدان رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه در پنجمین روز از سی و یکمین دوره رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین ورزشکاران ایران در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

 

چهارمی تیم میکس تفنگ 10 متر

در پنجمین روز از سی و یکمین دوره رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین تیم میکس دو نفره ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر با ترکیب نجمه خدمتی و نکونام به مصاف رقبا رفتند. این تیم در بین تیم های حاضر جواز حضور در فینال رقابت ها را کسب کرد. در مرحله فینال تیم ایران به همراه تیم آمریکا به دیدار نیمه نهایی راه یافتند.

در دیدار نیمه نهایی تیم دونفره میکس تفنگ  ایران مغلوب تیم آمریکا شد و به عنوان چهارمی این رویداد بسنده کرد.

همچنین تیم میکس تپانچه ۱۰ متر کشورمان با ترکیب هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی نهم شد.

 

دو تکواندوکار در فینال/ نوراللهی برنزی شد

در ادامه سی و یکمین دوره رقابت های تکواندو یونیورسیاد به میزبانی شهر چنگدو در کشور چین، در روز سوم رقابت های کیوروگی، تیم ملی دانشجویان ایران 4 نماینده داشت که 3 تکواندوکار کشورمان با گرفتن جواز حضور در مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کردند.

در گروه زنان و در وزن 62- کیلوگرم، نرگس میرنوراللهی در دور نخست استراحت کرد و سپس در مرحله یک هشتم با پیروزی در 2 راند برابر «لینهارس» از برزیل، حریف کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی شد و با شکست حریف در 2 راند ضمن قطعی کردن نشان برنز خود به دیدار نیمه نهایی رسید. میرنوراللهی نماینده وزن ۶۲- کیلوگرم کشورمان در دیدار نیمه نهایی مقابل فروزا سادیکووا از ازبکستان نتیجه را 2 بر صفر واگذار کرد و از صعود به فینال رقابت های یونیورسیاد چین باز ماند و با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

در وزن 73+ کیلوگرم نیز، آناهیتا توکلی ابتدا 2 بر یک «ایرودا» از ازبکستان را پشت سر گذاشت؛ سپس در مرحله یک چهارم مقابل «دزیره» از اسپانیا 2 بر صفر به برتری رسید و او نیز نشان برنز خود را قطعی کرد. توکلی در نیمه نهایی با برتری ۲ بر یک مقابل اسرا آکبولاک از ترکیه به فینال رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین صعود کرد.

آناهیتا توکلی نماینده وزن ۷۳+ کیلوگرم تکواندو دانشجویان کشورمان در دیدار فینال مقابل ژو لی از چین دارنده طلای گرندپری رم ۲۰۲۳ و برنز گرندپری منچستر 2022 قرار گرفت و 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و صاحب گردن آویز نقره شد.

در گروه مردان؛ میرهاشم حسینی در وزن 74- کیلوگرم ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد و سپس «سولیچ» از مولداوی را 2 بر صفر شکست داد. حسینی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «بیانات» از مغولستان در یک بازی یک طرفه و در 2 راند به برتری رسید تا راهی دور نیمه نهایی شود.  حسینی در نیمه نهایی با برتری 2 بر صفر مقابل بوثویاک از فرانسه به دیدار فینال رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین راه یافت. میرهاشم حسینی نماینده وزن ۷۴- کیلوگرم تکواندو کشورمان در فینال رقابت های یونیورسیاد چین با برتری 2 صفر مقابل سیو یانگ از چین به مدال طلای این دوره از مسابقات دست یافت.

پیش از حسینی، مهدی حاجی موسایی و علیرضا حسین پور نیز صاحب مدال طلا شده بودند.

در وزن 87+ کیلوگرم علیرضا نادعلیان ابتدا استراحت کرد و سپس مقابل «ژانگ» از چین تایپه 2 بر یک در راند شماری تن به شکست داد و وداع زودهنگامی با مسابقات داشت.

در بخش کیوروگی تا به اینجا تیم ملی ایران صاحب 2 نشان طلا و یک برنز شده است. در پومسه نیز 4 نشان برنز به دست آمد.

 

برنز ساندا بر گردن شجاع پناهی/ خورشیدی فینالیست شد

در ادامه پیکارهای سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه رقابت‌های ووشو در بخش ساندا پیگیری شد.

در همین راستا و در وزن ۶۰- کیلوگرم مردان شجاع پناهی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف "گویتارا بیتانگ" از اندونزی رفت و با قبول شکست مقابل این حریف به مدال برنز دست یافت.

پناهی پیش‌تر در به مصاف با "دلا وگا جت میلارد" از فیلپیین و "کیم مینسو" از کره جنوبی به برتری دست یافته بود.

پیش از تیم کاروان ووشو کشورمان به یک مدال طلا توسط سید محمدی حسینی در فرم گوئن شو، یک مدال برنز توسط شاهین بنی طالبی در فرم نانچوان و یک مدال برنز توسط محنا رحیمی در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا زنان دست یافته بود.

در ادامه پیکارهای سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه رقابت‌های ووشو در بخش ساندا پیگیری شد.

در همین راستا و در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان علی خورشیدی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف "ایسرویلوف عزیزبک" از ازبکستان رفت و با کسب برتری مقابل این حریف به دیدار نهایی این وزن راه یافت.

خورشیدی در دیدار نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود. نماینده شایسته کشورمان باید در دیدار نهایی به مصاف "لیو ونلوگ" از چین برود.

با این تفاسیر فردا (پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲) حمیدرضا سهندی در وزن ۷۰- کیلوگرم و علی خورشیدی در وزن ۸۰- کیلوگرم باید در فینال مسابقات به مصاف نمایندگان کشور میزبان بروند.

والیبال به آرژانتین باخت و صعود نکرد 

تیم والیبال دانشجویان ایران با باخت برابر تیم آرژانتین از صعود به جمع ۸ تیم برتر یونیورسیاد بازماند. 

در ادامه رقابت های مرحله گروهی والیبال سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین تیم ایران در دومین بازی خود برابر تیم آرژانتین قرار گرفت. 

در مسابقه عصر روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه تیم دانشجویان ایران با نتیجه ۳ بر صفر ، ۲۵ بر ۱۹، ۴۴ بر ۴۲ و ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را به تیم آرژانتین واگذار کردند.

به این ترتیب تیم کشورمان با قبول ۲ شکست در گروه دوم برابر تیم های چک و آرژانتین و یک پیروزی مقابل هند نتوانست از گروه خود به جمع ۸ تیم برتر مسابقات صعود کند.

 

در پایان مسابقات امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه و پنجمین روز از سی و یکمین دوره رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین، کاروان ایران صاحب چهار مدال طلا ، نقره و برنز دیگر در رشته های تکواندو و ووشو شد. به این ترتیب کاروان کشورمان با کسب ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز به رده پنجم جدول رده بندی مدالی صعود کرد. 

ایران ۲ مدال نقره خود را در بخش ووشو ساندا نیز قطعی کرده که با برگزاری مسابقه فینال این دو وزن در روزهای آینده وضعیت مدالی ایران در جدول تغییر خواهد کرد. 

هم اکنون در جدول توزیع مدالها، چین میزبان،کره جنوبی و ژاپن اول تا سوم هستند و ایران بعد از هند در رتبه چهارم قرار دارد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه