اخبار داغ

وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا| ۶ وزنه بردار، ۵ وزن، ۱۵ مدال رنگارنگ

وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا| ۶ وزنه بردار، ۵ وزن، ۱۵ مدال رنگارنگ
۱۵ مدال رنگارنگ وزنه برداران جوان در مسابقات قهرمانی آسیا در هند بدست آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در هند وزنه برداران ایران در اوزان مختلف روی تخته رفتند و مدال درو کردند.

 ۶ وزنه بردار ایران با کسب ۳ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا توانستند مدال‌های ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

دسته ۷۱ کیلوگرم

لعیا کریمی ملی‌پوش وزنه‌برداری دسته ۷۱ کیلوگرم ایران موفق شد دو مدال نقره یک‌ضرب و مجموع و یک مدال برنز حرکت دوضرب را در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا به دست بیاورد.

دسته ۷۶ کیلوگرم

با اوت کردن نماینده چین‌تایپه در دسته ۷۶ کیلوگرم، عسل کدخدایی با مهار وزنه ۷۸ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک‌ضرب در رده سنی نوجوانان رسید. او در حرکت دوضرب، وزنه ۹۶ کیلوگرم را بالای سر برد.

 

 

دسته‌های ۸۹ و ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری پسران قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۳ برگزار شد و ایران در این دو وزن صاحب ۳ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز شد. 

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی هند در حال برگزاری است و تیم پسران با ۱۵ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده است.

 

هادی پانزوان، سرمربی تیم ملی و مرتضی رضاییان و سجاد بهروزی کمک مربیان تیم ملی هستند. سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی رییس و نایب رییس فدراسیون نیز در این مسابقات حضور دارند. 

۲ وزنه‌بردار در رده نوجوانان و جوانان دسته ۸۹ کیلوگرم و دو وزنه‌بردار در رده نوجوانان و جوانان دسته ۹۶ کیلوگرم برای ایران روی تخته رفتند. 

 

نتایج به شرح زیر است:  

دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا

در رده نوجوانان، امیرمحمد سلیمانی با رکورد ۱۴۴ کیلوگرم یک ضرب، ۱۶۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۰۸ کیلوگرم توانست طلای یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع را به دست بیاورد و نایب قهرمان آسیا شد. 

فرهاد قلی‌زاده دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۴۳ کیلوگرم یک ضرب، ۱۷۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۱۷ کیلوگرم، ۲ مدال طلای دوضرب و مجموع و مدال نقره یک ضرب را گرفت و قهرمان آسیا شد.‌

قلی‌زاده با همین رکوردها در رده جوانان نیز نقره دوضرب و برنز مجموع را کسب کرد و نفر سوم جوانان شد. 

 

دسته ۹۶ کیلوگرم

در رده نوجوانان، حمیدرضا زارعی در گروه B وزنه زد اما از آنجا که تنها دو شرکت کننده در گروه A حضور داشتند، مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را گرفت. 

حمیدرضا زارعی در گروه (B) با رکورد ۱۳۲ کیلوگرم یک ضرب، ۱۷۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم نفر سوم آسیا شد و مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را گرفت.

در رده جوانان، علیرضا نصیری با رکورد ۱۵۶ کیلوگرم یک ضرب، ۱۹۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۵۲ کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد و ۳ مدال نقره یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه