اخبار داغ

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: ۲۶ مرداد یادآور بازگشت غرور آفرین آزادگان، به خاک پاک میهن اسلامی است. این روز بزرگ و این بازگشت غرورآفرین، نشانه‌ای روشن از صلابت، ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ذیل آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب ؛ آیه ٢٣)

۲۶ مرداد یادآور بازگشت غرور آفرین آزادگان، به خاک پاک میهن اسلامی است. این روز بزرگ و این بازگشت غرورآفرین، نشانه‌ای روشن از صلابت، ایستادگی و مقاومت ملت ایران است، چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در توصیف آن فرمودند: «نعمت بازگشت آزادگان، فرزندان ملت و نور چشم‌های عزیز ما، نعمت بزرگی بود و شما آزادگان عزت و آبروی اسلام و کشورتان را حفظ کردید و به آغوش میهن بازگشتید.»

در دوران هشت سال دفاع مقدس که نظام سلطه با وسوسه شیطانی، عامل خبیث و دست‌نشانده خود در منطقه راعلیه نظام نوپا و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شوراند، خیل عظیمی از جوانان برومند، مؤمن و انقلابی این سرزمین، با ایثارگری، پایمردی و دفاع جانانه، دشمن زبون را در رسیدن به اهداف شیطانی و آرزوی پوشالی خود ناکام گذاشتند. تا جایی که امروز، نشانی از آن دیکتاتور جنایتکار در گستره زمین برجا نیست، اما ایران سرافراز و مقتدر به همت مردمان سخت‌کوش و صاحب اراده‌اش و به یمن پایمردی های رزمندگان دوران پر افتخار دفاع مقدس، در امنیت و آسایش، بر قله افتخار ایستاده است.

در آن دوران درخشان بسیاری از این شیرمردان نستوه به مقام والای شهادت و جانبازی نائل آمده و عزیزانی نیز به اسارت دشمن بعثی درآمدند که در تمام مدت دوران اسارت خود با وجود فشارها و شکنجه‌‌های جانکاه دشمن و نیز توطئه‌های منافقین در اردوگاه‌ها، میثاق عمیق و ناگسستنی خود را با انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام (ره) فراموش نکردند و پس از سال‌ها با سرافرازی و افتخار، بوسه بر خاک مقدس ایران زدند.

ستاد کل نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم آزاده، سالروز ورود آزادگان سرافزار به میهن اسلامی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، آزادگان سلحشور و خانواده محترم آنان، کلیه ایثارگران انقلاب اسلامی و ملت قدرشناس ایران اسلامی تبریک عرض نموده، سلامتی و توفیقات آنان را از درگاه خداوند متعال خواستار است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه