اخبار داغ

صحبتهای دختر تیرانداز المپیکی ایران پس کسب سهمیه پاریس؛

چهل امیرانی: خودم را روی سکوی المپیک پاریس می بینم/ چیزی از حریفانم کم ندارم

چهل امیرانی: خودم را روی سکوی المپیک پاریس می بینم/ چیزی از حریفانم کم ندارم
دختر تیرانداز المپیکی ایران گفت: اگر نقطه اول باور پیدا نشود، به جایی که می خواهیم نمی رسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رقابتهای مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در باکو آذربایجان و در تفنگ 10 متر زنان شرمینه چهل امیرانی که نخستین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می کند، با امتیاز 632.5 در رده دوم ایستاد و راهی فینال شد. چهل امیرانی در فینال در تفنگ 10 متر زنان چهل امیرانی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جهان، سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کرد. تیرانداز ایران پس از کسب سهمیه المپیک درباره شرایط خودش صحبت کرد و از تیراندازی گفت.

 

از خودت بگو. چگونه وارد رشته تیراندازی شدی و به تیم ملی آمدی؟

شرمینه چهل امیرانی 24 ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد پلیمر گرایش رنگ دانشگاه امیرکبیر هستم. در کودکی در پانسیون های ورزشی تیراندازی را دیده بودم و تفریحی انجام می دادم و علاقه مند شدم اما هیچگاه به صورت حرفه ای پیگری نکردم. 2 سال است که تیراندازی را حرفه ای آغاز کرده ام و از آبان 1400 این رشته را حرفه ای دنبال کردم. کم کم تجهیزاتم را تکمیل کردم و فروردین 1402 به تیم ملی دعوت شدم.

 

قبل از حضور در اردوها سطح امتیازاتت چطور بود و چقدر حضور دراردوها به افزایش سطح امتیازاتت کمک کرد؟

اوایل یک لباس دست دوم داشتم و رکوردهای من بالا نبود. چون لباس در تیراندازی اثر زیادی در رکوردها دارد. به محض اینکه تمرین با لباس جدید، در کمتر از دو سه هفته رکورد من در مسابقات آزاد به 627 رسید و به اردو دعوت شدم. در اردو هم رکوردهای 632 و 630 و 634 را ثبت کردم. قطعا حضور دراردوها در پیشرفت تیراندازان موثر است چرا که ساچمه باکیفیت در اختیار تیراندازان قرار می گیرد و تمرین به صورت مجزا گران است. حضور در اردوها به پیشرفت رکوردهای من بسیار موثر بود.

 

در یونیورسیاد هم نتیجه خوبی گرفتی. آیا این مسابقات به حضورت در قهرمانی جهان کمک کرد؟

حضور در هر مسابقه یک تجربه است. تجربه اول من در یونیورسیاد بود و کمک زیادی کرد و توانستم خود را در سطح بین المللی بسنجم و به اعتماد به نفس من کمک کرد.

 

با وجود اینکه در اولین رویداد جهانی و سطح بالا در تیراندازی شرکت کردی، با اعتماد به نفس در مقابل حریفان قدرتمند خود ظاهر شدی...

خانواده اول از همه به من اعتماد به نفس دادند و به من باور داشتند. بعد از آن اعتماد کادر فنی و مربیان بود که به من امید دادند. تمرینات مستمر و تلاشم به من باور می داد که می توانتم عملکردم را تکرار کنم و چیزی از حریفانم کم ندارم. اول از هر چیز باید باور داشته باشیم و بعد تلاش کنیم و به آن برسیم. اگر نقطه اول باور پیدا نشود، به جایی که می خواهیم نمی رسیم. وقتی توی خط رفتم، بر این باور بودم که باید بهترین عملکرد را داشته باشم و این باور کمک کرد تا بهترین نتیجه را داشته باشم. ممنونم از فدراسیون که این شرایط را فراهم کرد تا در مسابقات شرکت کنم و امیدوارم در آینده هم بتوانم در مسابقات بیشتری شرکت کنم و تجربه کسب کنم.

 

چه برنامه ای برای حضور موفق در المپیک پاریس داری؟

بعد از بازگشت چند روز استراحت داریم و دوباره تمرینات با جدیت شروع می شودو بازی های آسیایی هانگژو و قهرمانی آسیا را در پیش داریم و باید با جدیت و پشتکار بیشتری تلاش کنم.

 

قبل از حضور در مسابقات قهرمانی جهان، چه تصوری داشتی و از امروز چه تصویرسازی برای المپیک پاریس داری؟

قبل از مسابقات وقتی آماده سازی های سکوی مسابقات را انجام می دادند و مکانی را برای برگزاری اهدای مدال اماده می کردند، من خود را روی سکو تصویرسازی کردم. الان هم خودم را روی سکوی المپیک پاریس می بینم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه