اخبار داغ

تراکتور یک - الشارجه ۳؛

لیگ قهرمانان آسیا| شکست سنگین تراکتور در خانه؛ پایان تلخ رؤیای پرشورها

لیگ قهرمانان آسیا| شکست سنگین تراکتور در خانه؛ پایان تلخ رؤیای پرشورها
تیم فوتبال تراکتور تبریز در راه‌یابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان چهارمین و آخرین نماینده ایران، ناکام ماند و شکست را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ تیم فوتبال تراکتور تبریز در چارچوب دیدار پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (سه‌شنبه - ۳۱ مردادماه) در ورزشگاه لبریز از تماشاگر یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تیم فوتبال الشارجه امارات‌متحده عربی رفت که این بازی در پایان با شکست نماینده فوتبال کشورمان خاتمه یافت.

تراکتوری‌ها که به علت عدم اخذ مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه استقلال به‌عنوان نماینده فوتبال ایران راهی رقابت‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان شده‌اند، در این بازی حیاتی و حساس برای هفتمین صعود به مرحله گروهی ACL در برابر الشارجه‌ای قرار گرفتند که در ترکیب خود از ستارگان بین‌المللی نامداری مانند میرالم پیانیچ، کایو فرناندس و پاکو آلکاسر بهره می‌برد.

شاگردان پاکو خمس اسپانیایی که در ۲ هفته اخیر فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران متحمل ۲ شکست شده بودند، با دستی پائین‌تر نسبت به رقیب عربی وارد زمین شدند. شارجه‌ای‌ها بازی‌های اخیر خود در ادنوک لیگ را با نتایجی مناسب پشت سر گذاشته و از آن طرف هم تیم تبریزی مشکلاتی جدی در خط دفاع و پیکان هجومی خود داشت.

بیش‌تر بخوانید؛
خمس: می‌خواهیم فوتبال نترس بازی کنیم/ خلیل‌زاده: با اسلحه پنهان به مصاف الشارجه می‌رویم

در نیمه نخست این بازی خطیر و حساس، تراکتوری‌ها بارها و بارها دروازه خود را مورد تهدید رقیب اماراتی دیدند. اگر چه تماشاگران پرشور تبریزی اصلاً از تشویق شاگردان خمس کم نگذاشتند اما ناهماهنگی در قلب دفاع تراکتور و بی‌تجربگی سنگربان تی‌تی‌ها، بالاخره کار دست تراکتور داد تا روی یک ضربه کرنر، دروازه میزبان باز شود. نیمه اول بازی با شکست برای نماینده فوتبال ایران پایان یافت.

شاگردان خمس نیمه دوم را سراپا حمله شروع کردند اما هر چه زدند، به درب بسته خوردند. این الشارجه بود که در دقایق پایانی، باز هم دروازه تیم ایرانی را باز کرد تا همه امیدها را بر باد رفته ببینند اما تراکتور بلافاصله به گل اول رسید و امیدها را زنده نگه داشت. با این وجود اما تیم اماراتی روی اشتباه مدافعین تراکتور به یک پنالتی دست یافت که این توپ توسط کایو به تور دروازه پورحمیدی نشست.

با این نتیجه، تیم الشارجه امارات بر اساس سیدبندی اعلام شده از سوی AFC جهت قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا، در سید چهارم قرار گرفت تا شانس رویارویی با تیم‌هایی مانند الهلال و الاتحاد عربستان با ستاره‌هایی مانند نیمار جونیور و کریم بنزما را داشته باشد. تراکتور هم راهی به ACL نیافت تا فصل را با لیگ و جام حذفی فوتبال ایران ادامه بدهد.

تراکتور یک
گل: مهدی هاشم‌نژاد (۸۶)

الشارجه ۳
گل: شاهین عبدالرحمان (۲۵) - اوسمان کامارا (۸۵) - کایو لوکاس (۹۰)

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، سعید کریم‌آذر، صفا هادی، گوستاوو واگنین، آلوارو خیمنز، محمد قنبری، ریکاردو آلوز و امیرحسین حسین‌زاده.

ترکیب الشارجه: عادل الحوسنی، الحسن صالح، شاهین عبدالرحمن، کایو لوکاس هرناندس، محمد عبدالباسط، میرآلیم پیانیچ، خالد الظنحانی، ماجد راشد، لوان پریرا، عثمان کامارا، کونستانتینیوس مانولاس.

بیش‌تر بخوانید؛
واکنش سایت AFC به ماجراجویی تراکتور برای هفتمین حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه