اخبار داغ

برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی مراكز خدماتی وابسته فولاد مباركه

برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی مراكز خدماتی وابسته فولاد مباركه
نخستین جلسه هم‌اندیشی مراکز خدماتی وابسته فولاد مبارکه تحت مدیریت یکپارچه در هلدینگ فولاد متیل، روز سه‌شنبه 24 مردادماه، در محل برگزاری جلسات هلدینگ متیل با محوریت تحلیل بررسی عملکرد چهارماهه نخست سال 1402 شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، در این جلسه که با حضور یونس حمزوی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه، محمد تاجمیر ریاحی مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، امیر افلاکی رئیس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه و مدیران عامل 26 مرکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل برگزار شد، یونس حمزوی گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان مدیران مراکز خدماتی می‌تواند زمینه را برای تحقق مأموریت و استراتژی تعیین‌شده از سوی فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر فراهم کند.
وی هدف هلدینگ فولاد متیل را ارائه خدمات و توزیع و معرفی محصولات فولاد مبارکه در سراسر کشور دانست و با بیان اینکه فولاد متیل سی سال پیش توسط بنیان‌گذاران فولاد مبارکه بنا نهاده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز نیز با گذشت بیش از سه دهه از فعالیت فولاد مبارکه، شاهد رشد و توسعه این مجتمع بزرگ فولادی هستیم و در کنار آن مراکز خدماتی نیز توانسته‌اند در مسیری که برای آن‌ها تعیین ‌شده، به‌درستی گام بردارند و در مسیر توسعه حرکت کنند.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه افزود: در حال حاضر، اهداف و استراتژی‌های فولاد مبارکه در بخش فروش در اختیار هلدینگ فولاد متیل قرار گرفته و در سه حوزه مشخص‌شده است. نخستین مأموریت این هلدینگ مدیریت یکپارچه قیمت در کشور است؛ به این شکل که یک مدل قیمت‌گذاری مشخص برای مراکز خدماتی تعریف شود و امکان دفاع از آن برای مجموعه وجود داشته باشد.
به گفته حمزوی، دومین مأموریت مراکز خدماتی فولاد متیل خرده‌فروشی است؛ چراکه در حال حاضر، از میان 5 تا 6 هزار مصرف‌کننده ورق‌های فولاد مبارکه در کشور، تنها بین 20 تا 25 درصد از مشتریان بزرگ توسط فولاد مبارکه تأمین نیاز می‌شوند، اما پاسخ‌گویی و ارائه محصول به مابقی مصرف‌کنندگان باید توسط مراکز خدماتی انجام شود که اجرای هرچه بهتر آن با ایجاد تیم‌های بازرگانی قوی در بازار و ایجاد ارتباطات مستمر و قوی میسر خواهد شد.
وی افزایش خدمات به مشتریان را سومین مأموریت این هلدینگ معرفی کرد و افزود: امروز زمان آن رسیده که سرویس‌دهی بیشتری به مشتریان ارائه شود. البته در این زمینه خوشبختانه اقدامات خوبی آغاز شده و فولاد متیل با خودروسازان ارتباطات خوبی برقرار کرده است. این امر می‌تواند به ایجاد ارزش‌افزوده و بهره‌وری بیشتر برای فولاد مبارکه و ذی‌نفعان آن منجر شود.
بنا بر اظهارات مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه، تحقق سه مأموریت یادشده مستلزم تغییر در مدل کسب‌وکار بود که برای رسیدن به یک راهکار مناسب، طی سال گذشته، جلسات متعددی میان مدیران ارشد فولاد مبارکه برگزار گردید و نهایتاً تصمیم بر این شد که مدیریت مراکز خدماتی یکپارچه و استراتژی‌های فولاد مبارکه برای فروش در مراکز خدماتی به‌صورت یکسان پیاده‌سازی گردد و مدیریت تمامی مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه به فولاد متیل محول شود. امید می‌رود این مأموریت ابلاغ‌شده از سوی فولاد مبارکه با موفقیت همراه باشد.

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل:
استفاده از «نرم‌افزار اطلاعاتی یکپارچه همیار» در مراکز خدماتی فولاد متیل لازم‌الاجراست

محمد تاجمیر ریاحی، مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، در این جلسه هم‌اندیشی اظهار کرد: هم‌اندیشی و همگرایی بین مراکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل همواره باید روند روبه‌رشد داشته باشد و درنهایت بتوانیم به مأموریت‌هایی که از سوی فولاد مبارکه به فولاد متیل و مراکز خدماتی آن ابلاغ‌ شده عمل کنیم.
وی تصریح کرد: ایجاد شفافیت قیمت‌گذاری در مراکز خدماتی، صحت اطلاعات و دقت نظر مدیران مراکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل در تمامی فرایندها لازم و ضروری است. همچنین ایجاد ارتباط میان مراکز خدماتی با سازمان صمت استانی و معرفی ظرفیت و توانمندی مراکز خدماتی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
به گفته مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، یکی از موضوعات مهمی که در مراکز خدماتی فولاد متیل لازم‌الاجراست، استفاده از «نرم‌افزار اطلاعاتی یکپارچه همیار» است و تمامی مراکز موظف‌اند تا نیمه شهریور امسال از این نرم‌افزار استفاده کنند. همچنین انجام سرمایه‌گذاری توسط مراکز خدماتی باید با نظر فولاد متیل و به‌صورت یکپارچه برنامه‌ریزی و اجرا گردد تا امکان ارائه بیشترین خدمات به مشتریان محصولات فولادی فراهم شود.
تاجمیر ریاحی تصریح کرد: با توجه به استراتژی فولاد مبارکه مبنی بر حضور هرچه گسترده‌تر در سراسر کشور، در صورت ضرورت می‌توان سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکز خدماتی جدید و ارائه خدمت در برنامه‌های آتی هلدینگ فولاد متیل را مدنظر قرار داد؛ ضمن اینکه ارائه خدمات به خودروسازان و قطعه‌سازان و مشارکت در پروژه‌های تعریف‌شده برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کشور (ساخت پنل و سازهای خورشیدی) نیز می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای شروع فعالیت‌های جدید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها باشد.
بازنگری در شاخص‌های عملکردی فروش مراکز خدماتی (خرده‌فروشی، فروش به تولیدکننده و فروش استانی) از دیگر مواردی بود که مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل بر آن تأکید کرد.

رئیس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه:
تلاش فولاد مبارکه برای امکان ارائه خدمات از سوی مراکز خدماتی

امیر افلاکی، رئیس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز در این جلسه، ضمن بررسی و تحلیل روند فعالیت‌های مراکز خدماتی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه در تلاش است تا امکان ارائه خدمات توسط مراکز خدماتی را تسهیل کند.
وی ادامه داد: امروز مسئولیت خرده‌فروشی محصولات فولاد مبارکه به هلدینگ فولاد متیل محول شده است؛ همچنین مدیریت هلدینگ فولاد متیل می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌های برخوردار و کم‌برخوردار، ضمن ایجاد توازن میان آن‌ها، راه را برای توزیع و فروش محصولات فولاد مبارکه در تمام کشور هموارتر سازد.
گفتنی است پیش‌بینی‌ها و تحلیل وضعیت موجود بازار داخلی محصولات فولادی، بیان دیدگاه‌ها در زمینه اجرای هرچه بهتر مأموریت‌ها و درخواست حمایت بیشتر از سوی فولاد مبارکه از مهم‌ترین مباحثی بود که در این جلسه هم‌اندیشی از سوی مدیران عامل 26 مرکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل در حضور مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه، مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل و رئیس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه مطرح شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه