اخبار داغ

والیبال زنان قهرمانی آسیا| جنگ زنان جوان والیبالیست ایرانی با قدرت‌های آسیا

والیبال زنان قهرمانی آسیا| جنگ زنان جوان والیبالیست ایرانی با قدرت‌های آسیا
سرپرست تیم ملی والیبال زنان ایران گفت: امسال با توجه به خداحافظی و مصدومیت برخی از بازیکنان، ترکیب تیم ملی پوست‌اندازی کرده است و با ترکیبی جوان به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از ۸ تا ۱۵ شهریور با حضور ۱۴ تیم به میزبانی شهر ناخون راتچاسیما تایلند برگزار ‌می‌شود.

نازآفرین فنودی سرپرست تیم ملی والیبال زنان ایران در خصوص این مسابقات گفت: متاسفانه مهسا کدخدا و آیتک سلامت بعلت مصدومیت شدید نتوانستند تیم را همراهی کنند. اگر می‌خواستیم آن‌ها را در این رویداد همراه داشته باشیم آینده ورزش حرفه‌ای‌شان دچار مشکل می‌شد، به همین علت با ترکیبی جوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور خواهیم داشت.

سرپرست تیم ملی والیبال زنان ایران ادامه داد: هم اکنون میانگین سنی بازیکنان ایران بعلت نبود والیبالیست‌های مصدوم و خداحافظی برخی بازیکنان از جمله شبنم علیخانی، مهسا صابری و … پایین آمده و به ۲۳ سال رسیده است و تیم فعلی در جوانترین حالت ممکن به تایلند اعزام می‌شود.

وی با اشاره به این جوان‌گرایی در تیم ملی اظهار داشت: ترکیب جوانان و باتجربه‌ها در تیم ملی به گونه ایست که انگیزه نیروهای تازه نفس درکنار تجربه بازیکنانی که سال‌ها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته‌اند، می‌تواند در کسب نتیجه موثر باشد.

فنودی در خصوص برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی افزود: براساس نظر کادرفنی برنامه‌های تیم را از همان ابتدا برای حضور قدرتمند در قهرمانی آسیا در نظر گرفتیم و در این بین در مسابقات چلنج کاپ هم حضور پیدا کردیم، پیش از آن هم در تایلند با تیم ملی این کشور چند دیدار دوستانه داشتیم و کادرفنی به خوبی ملی پوشان را آنالیز کردند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال ملی‌پوشان در ۱۰ دیدار تدارکاتی با تیم‌های داخلی حاضر شدند و در تاکتیک به هماهنگی بیشتری دست یافتند. کادرفنی هم برای رسیدن به ترکیب اصلی بازیکنان را به خوبی زیر ذره بین قرار داد.

سرپرست تیم ملی والیبال زنان ایران یادآور شد: با توجه به آنالیزی که از تیم داشتیم براساس نظر کادرفنی و حمایت همه جانبه دکتر داورزنی رئیس فدراسیون و فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان بعد از بازگشت از مسابقات چلنج کاپ، پزشک تغذیه، روانشناس و فیزیوتراپ به کادر فنی این تیم پیوستند و توانستند به خوبی این نقاط ضعف را برطرف کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه