اخبار داغ

تیم‌های فوتبال خریدنی نیستند؛

تاج: در حال رایزنی برای حل مشکل VAR و میزبانی از تیم‌های سعودی در ایران هستیم

تاج: در حال رایزنی برای حل مشکل VAR و میزبانی از تیم‌های سعودی در ایران هستیم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در حال رایزنی با همتای سعودی برای رفع مشکل دیدارهای ایران و عربستان در زمین‌ بی‌طرف هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از نشست هیأت استان سمنان اظهار داشت: حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های فوتبالی را شامل می‌شود و تحقق آن اکنون با نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و اگر این قانون در قالب برنامه توسعه کشور تصویب شود، موانع رشد فوتبال در سراسر کشور برداشته خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال کمک بزرگی به تیم‌داری و توسعه تیم‌داری در استان‌ها هم محسوب می‌شود. سال‌ها بود که حق پخش تلویزیونی پیگیری می‌شد که اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند تیم‌های استان‌ها را هم معرفی و متحول کند. اگر پرداخت حق پخش اجرایی شود، بحث برخوردار و غیربرخوردار در فوتبال از بین می‌رود.

تاج با اشاره به نقش تیم‌های فوتبال در توسعه عنوان داشت: در جهان تیم‌ها کارخانه‌داری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و توسعه‌بخش هستند. فوتبال ساحلی کم‌خرج و پرسود است و کشور در تیم فوتبال ساحلی در جهان حرف برای گفتن دارد. حضور بانوان در ورزش نیز باید بیش از پیش تقویت شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مسئله VAR تأکید داشت: اعمال حق پخش تلویزیونی به یکی از آرزوهایم تبدیل شده بود تا به نتیجه برسد که این موضوع نیز همچون VAR حل خواهد شد. مساله (VAR) برای هوشمندسازی داوری فوتبال نیز حل خواهد شد و موارد مربوط به این موضوع در دست پیگیری است.

وی راجع به تیم‌داری باشگاه‌ها در فوتبال ابراز داشت: تیم‌های فوتبال خریدنی نیستند، اگر مولفه‌های تشکیل تیم فوتبال گام به گام شکل‌بگیرد، بدون شک تیم موفق خواهد بود و خرید تیم به عنوان نظر کارشناسی چاره‌کار نیست. در دنیا تیم‌ها کارخانه‌داری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و سهامشان را می‌فروشند؛ اما در ایران برعکس این موضوع است. هیچ جای دنیا فوتبالی‌ها به کارخانه‌ها متوسل نیستند؛ بلکه به حقوق شناخته‌شده فوتبال متوسل می‌شوند.

تاج درباره میزبانی تیم‌های ایرانی از رقبای سعودی لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: وزیر خارجۀ کشورمان در حال رایزنی با همتای سعودی برای رفع مشکل دیدارهای ایران و عربستان در زمین‌ بی‌طرف است. رؤسای فدراسیون‌های دو کشور نیز عقیده دارند شرایط عادی و مطلوب است و باید تغییراتی در مصوبۀ سال ۲۰۱۶ رخ دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه