اخبار داغ

برگزاری بازی دوم دوستانه والیبال زنان در تایلند/ رشیدی: دیدار تدارکاتی با تایلند اهمیت زیادی داشت

برگزاری بازی دوم دوستانه والیبال زنان در تایلند/ رشیدی: دیدار تدارکاتی با تایلند اهمیت زیادی داشت
تیم ملی والیبال زنان ایران در دومین دیدار تدارکاتی و دوستانه که در 5 دست برگزار شد، به مصاف تیم ملی تایلند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تیم ملی والیبال زنان ایران دومین دیدار تدارکاتی خود را پیش از حضور در مسابقات رسمی قهرمانی آسیا امروز (دوشنبه ششم شهریور) مقابل تیم ملی زنان تایلند در شهر راتچاسیما برگزار کرد.

ترکیب تیم ایران در این دیدار را نگین شیرتری، مونا آشفته، سودابه باقرپور، مونا دریس، زهرا رضایی، محدثه مشتاقی و فاطمه منظوری تشکیل دادند.

در این دیدار که با هدف آنالیز عملکرد فنی بازیکنان در پست‌های مختلف برگزار شد، فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی ایران از ترکیب‌های متفاوت استفاده کرد.

این بازی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۰ به پایان رسید تا زنان ملی پوش والیبال ایران در مجموع دو بازی تدارکاتی مقابل تیم دانشگاهی تایلند و تیم ملی زنان این کشور 9 ست مسابقه دوستانه در تایلند تجربه کنند.

تیم تایلند در شرایطی مقابل شاگردان رشیدی صف‌آرایی کرد که به تازگی در مسابقات لیگ جهانی حضور پیدا کرده بود.

مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از هشتم شهریور آغاز خواهد شد و تیم ایران در دور مقدماتی با تیم‌های ژاپن و هند همگروه است.

 

رشیدی: دیدار تدارکاتی با تایلند اهمیت زیادی داشت

فاطمه رشیدی پس از دیدار تدارکاتی و دوستانه ایران و تایلند اظهار داشت: از آن‌جا که ساعت تمرینات‌ تیم ایران و تایلند امروز پشت سر هم بود، هماهنگی‌های لازم را برای انجام بازی دوستانه انجام دادیم و خوشبختانه این دیدار که از اهمیت بالایی برخوردار بود، انجام شد.

وی گفت: تایلند در این دیدار با همان نفرات اصلی که در لیگ جهانی حاضر شده بود، مقابل تیم ایران صف‌آرایی کرد و این موضوع باعث شد تا شاگردانم در اجرای برنامه‌های تاکتیکی تحت فشار قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران اظهارداشت: باتوجه به هماهنگی‌ای که با کادر فنی تیم تایلند داشتیم این دیدار را در ۵ ست انجام دادیم و توانستیم در هر ست با ترکیب متفاوت ظاهر شویم.

رشیدی خاطر نشان کرد: ملی‌پوشان ایران در اکثر دقایق بازی برنامه‌هایی کادر فنی را اجرا کردند، فقط در ست سوم بازی تا حدودی از دست‌مان خارج شد اما در دیگر ست‌ها همه برنامه‌های طراحی شده را به خوبی اجرا کردند.

وی گفت: نه تنها تیم تایلند بلکه اکثر کشورهای آسیای شرقی تاکتیک‌های خود را ترکیبی و سرعتی اجرا می‌کنند، باتوجه به این مساله تا حد زیادی آن‌ها را مهار کردیم البته در برخی مواقع هم نتوانستیم و این مساله فقط مختص والیبالیست‌های ایران نیست فکر می‌کنم اکثر تیم‌ها مقابل تاکتیک‌های سرعتی دچار مشکل می‌شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان یادآورشد: سعی کردیم از همه بازیکنان در ترکیب‌های مختلف مقابل تایلند استفاده کنیم تا پس از آنالیز دقیق‌تر عملکرد بازیکنان به ترکیب نهایی تیم برسیم.

تیم ملی والیبال زنان ایران در دومین دیدار تدارکاتی و دوستانه خود که در پنج ست برگزار شد، به مصاف تیم ملی تایلند رفت.

مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از هشتم شهریور ماه آغاز می‌شود و چه میدان در مرحله مقدماتی با تیم‌های ژاپن و هند همگروه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه