اخبار داغ

گزارش دانا از همایش اساتید، مبلغان و طلاب خواهر؛

نایب‌رئیس مجلس خبرگان: جهاد تبیین راهکار تقابل با جوسازی‌ها/ سردار جوانی: تلاش‌های ۴۵ساله دشمن بی‌نتیجه مانده است

نایب‌رئیس مجلس خبرگان: جهاد تبیین راهکار تقابل با جوسازی‌ها/  سردار جوانی: تلاش‌های ۴۵ساله دشمن بی‌نتیجه مانده است
امروز دوشنبه ۲۷ شهریورماه افتتاحیه همایش بزرگ اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی منتخب سراسر کشور با حضور حدود ۸۰۰ نفر از فعالان این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز اولین همایش بزرگ اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی منتخب سراسر کشور با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از فعالان این حوزه برگزار شد، این برنامه قرار است به مدت ۳ روز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این همایش توانمندسازی مربیان تبیینی در این حوزه است.

شایان‌ذکر است یکی از فعالیت‌های جانبی این همایش بزرگ، برگزاری نمایشگاهی از عملکرد و فعالیت‌های طلاب خواهران بسیجی کشور بود که مدعوین پس از برگزاری همایش از این نمایشگاه دیدن کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، در این برنامه پس از تلاوت آیات قرآن و سرود ملی به‌عنوان اولین سخنران این برنامه پس از خوشامدگویی به حضار و ارائه گزارش از عملکرد این سازمان توضیح داد: اصل جهاد تبیین یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و رهبر معظم انقلاب هم بر روی این موضوع تأکید دارند؛ زیرا ما دشمنانی داریم که نقاط قوت ما را بیان نمی‌کنند و در مقابل، نقاط ضعف ما را برجسته می‌کنند، پس ما باید نقاط قوت خود را در جهاد تبیین بیان و نقاط ضعف را تذکر دهیم تا اصلاح شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان سخنران بعدی در این برنامه درباره ولایت‌فقیه، اظهار داشت: وقتی مطلبی درست برای جامعه بیان شود، آن جامعه روبه‌جلو حرکت می‌کند و شتاب می‌گیرد؛ امروز با دشمنانی مواجه هستیم که همواره می‌خواهند فقط نقاط ضعف ما را آن هم با برجسته‌سازی‌های رسانه‌ای بیان کند؛ لذا جهاد تبیین برای بیان نقاط قوت و پیشرفت‌ها در برابر برجسته‌سازی نقاط ضعف توسط دشمنان است.

وی افزود: انسان‌ها معلوماتشان برای قانون‌گذاری بر اساس آنچه خداوند در قرآن می‌فرماید بسیار محدود و اندک است؛ لذا تنها خداوند است که می‌تواند با قانون‌گذاری‌های صحیحی که انجام می‌دهد جامعه را به‌سوی نور هدایت کند؛ به‌عبارت‌دیگر انسان می‌تواند با قانون‌گذاری ناقص جامعه را از نور به ظلمات سوق دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: ممکن است در جامعه قانون مترقی داشته باشیم، ولی مجری خوبی برای اجرای آن نداشته باشیم؛ لذا در مسائل مختلف جامعه باید نظرات ولایت‌فقیه را مورد قبول قرارداد؛ در زمان غیبت و نبود، ولی معصوم عده‌ای عنوان می‌کنند که باید مسائل موردنیاز جامعه را باخرد جمعی رفع کنیم درحالی‌که مطابق آنچه در تعالیم اسلام آمده در زمان غیبت امام‌زمان، زمامدار جامعه بر عهده، ولی‌فقیه است.

وی ادامه داد: اینکه ما را متهم می‌کنند که نظام اسلامی از مردم فاصله گرفته در حالی طرح می‌شود که حضرت علی (ع) از مردم می‌خواهد اگر حقی بر او دارند آن را مطالبه کنند؛ یعنی مطالبه مردم و جامعه را بر مطالبه خود اولی می‌داند.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله ولایت‌فقیه این است که ما بر این باوریم احکام الهی برای مقطع خاصی نیست، چون برای رفع مسائلی که مربوط به زندگی بشر می‌شود، شبیه‌ترین فرد به امام معصوم زمامداری امور جامعه را برعهده بگیرد.

سردار، یدالله جوانی، معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این همایش به طلاب بسیجی خواهر سراسر کشور درباره انتخابات پیشرو و جهاد تبیین اظهار داشت: ما در میدان جنگ هستیم و می‌خواهیم انتخاباتی را برگزار کنیم که دشمنان برای آن کارهایی را در حال انجام‌دادن هستند؛ البته سالیانی است که وارد جنگی شدیم که اساس آن جنگ ترکیبی است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد شبهاتی را در جامعه ایجاد کند که محصول آن همانی باشد که به دنبال آن است؛ عصبانیت دشمن به دلیل نزدیکی ما به قله است؛ لذا اینکه دشمن در موضوعات مختلف و با روش‌های گوناگون به جامعه ما فشار می‌آورد به همین دلیل است؛ آن‌ها با جنگ شناختی واقعیات را به گونه دیگری جلوه می‌دهند که مثلاً جوان امروز در حسرت قبل از انقلاب است.

سردار جوانی ادامه داد: ملت ما با انقلاب اسلامی وارد مرحله‌ای شده که دشمن دست از دشمنی از ما برنمی‌دارد؛ پرچمی که برافراشته شده در ایران اسلام ناب محمدی است و این پرچم قادر به زمینه‌سازی ظهور خواهد بود به‌عبارت‌دیگر دشمن خود را به تکاپو انداخته تا این پرچم را به زیر بیاورد؛ لذا نباید بگذاریم این خواست دشمن محقق شود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه این پرچم در کشوری با موقعیت راهبردی بی‌نظیر به اهتزاز درآمده است، اظهار کرد: ژنرال آیزنهاور سی و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا بعد از پیروزی در انتخابات در اولین نطق خود می‌گوید هیچ کشوری به‌اندازه ایران اهمیت ندارد، چون نفت دارد و در چهارراه جهانی با پیشینه تاریخی قرار گرفته است؛ لذا نباید بگذاریم قدرت نظامی آن احیا شود؛ دشمن احساس می‌کند تلاش‌های ۴۵ساله آن بی‌نتیجه بوده برای اینکه امروز ایران بازدارندگی و قدرت متقابل دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین، عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سخنران بعدی اظهار داشت: طراحی‌های دشمن عالی و اندیشمندانه بوده است، ولی آن‌ها مردم ما را تاکنون نشناخته‌اند و به همین دلیل تاکنون در اجرای طرح‌های خود با شکست مواجه شده‌اند؛ در واقع دشمن به این جمع‌بندی رسیده که بقای انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن‌ها را در پی خواهد داشت؛ لذا به دنبال عبور از انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: درگیری دشمنان با ایران در اصل بر سر «دین» است و موضوعات دیگر مانند هسته‌ای برای آن‌ها اهمیتی ندارد؛ به‌عبارت‌دیگر دعوا بر سر حاکمیت الهی است؛ چون با اسلام سکولار و بی‌حرکت مشکلی ندارند؛ اما درگیری میان ایران و استکبار تا زمانی که اسلام در کشورمان حاکم باشد، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نظام ولایی الگویی است که فقط اراده خدا را مبنای حرکت خود می‌داند و به همین دلیل اگر سلطه نظام استکبار را بپذیریم، با نمازخواندن، روزه‌گرفتن و سایر عبادات ما مشکلی ندارند؛ در واقع چنانچه اسلام، ولایت و حاکمیت نداشته باشد، برای هیچ‌کس خطری نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام رخ داد، خاطرنشان کرد: یهودیان بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) هیچ حمله‌ای را علیه مسلمانان انجام نداد؛ چون معتقد بودند که اسلام بعد از پیغمبر، خطری ندارد؛ برای اینکه این اسلام، علی (ع) ندارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: اگر گفتمان مقاومت به فرهنگ غالب تبدیل شده و دشمن علی‌رغم هزینه‌های زیادی که کرده، نتیجه نگرفته است، اگر مردمی خستگی‌ناپذیر داریم و دشمنان جرئت حمله ندارند، اگر جبهه حسینی شلوغ شده و فتنه‌ها یکی پس از دیگری شکست می‌خورد، همه این‌ها به برکت ولایت و نظام ولایی است؛ به همین دلیل دشمن می‌خواهد ولایت را بزند؛ لذا در همین راستا انواع جنگ‌ها را آغاز کرده است.

وی به ازسرگیری روابط ایران و عربستان اشاره کرد و با بیان اینکه آن کسی که اینترنشنال را پشتیبانی می‌کرد، امروز با ما بر سر یک میز می‌نشیند، افزود: آقایی از اساتید برجسته روان‌شناسی و استادی مؤمن و برادر شهید و سنگرنشین دفاع مقدس در جلسه‌ای که تعدادی از مسئولان علمی حضور داشتند در سخنانی از مسئولان می‌خواهد که با شاخ استکبار سرشاخ نشوند؛ لذا به این فرد گفتم که این گاو نیست، بلکه گرگ است و با گرگ نباید نرمش داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تأکید کرد: طلاب بسیجی باید مراقب تحجر در حوزه‌ها باشند، امیدآفرینی را با بیان موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام ترویج و معرفی صحیح و بدون تحریف امامین انقلاب را دنبال کنند؛ چون جهاد تبیین یعنی شلاق خوردن، زنده کردن امربه‌معروف، و داشتن روحیه مقاومت و ولایت محوری؛ بنابراین بسیج روحانیت امروز باید پرچم‌دار و امام بسیج باشد.

به گزارش راه دانا، فردا سه‌شنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هستند.

سخنرانان روز چهارشنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی قاسمی معاون وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و جمیله علم‌الهدی پژوهشگر، نویسنده، استاد دانشگاه هستند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه