اخبار داغ

کاظمی اعلام کرد؛

اعتیاد، جزو ۴ بحران بزرگ جامعه بشری/رشد فزاینده اعتیاد در کشورها

اعتیاد، جزو ۴ بحران بزرگ جامعه بشری/رشد فزاینده اعتیاد در کشورها
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به رشد فزاینده اعتیاد در کشورها گفت: اعتیاد، جزو ۴ بحران بزرگ جامعه بشری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کاظمی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در شانزدهمین کنگره دانش اعتیاد که امروز در مرکز همایش‌های بین المللی رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد، جزو ۴ بحران بزرگ جامعه بشری و ویرانگر و نگران کننده است

وی افزود: ۴ بحران بزرگ دنیا شامل فقر و شکاف طبقاتی، تولید و انباشت سلاح‌های کشتار جمعی، مشکلات زیست محیطی و اعتیاد است.

کاظمی بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد مردم مهمترین دغدغه خود را اعتیاد می‌دانند و این نگران کننده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه، «آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطری که نظام و کشور را تهدید می‌کند»، گفت: آنچه بالاتر از مشکلات اقتصادی، امنیتی که فکر می‌کنیم مباحث کلان کشور را می‌شکند آسیب‌های اجتماعی و در رأس آن اعتیاد است.

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا مرکز پایش اعتیاد دارد و هر سال گزارشی را منتشر می‌کند و در ۲۰۲۳ هم گزارشش منتشر شد و رئیس این مرکز اعلام کرده پیام متمایز من از تحلیل روند مواد مخدر که آن دریافت کردم سه عبارت است، شامل «هرجا، هر چیز و هر کس». یعنی همه در همه جای جهان در خطر اعتیاد قراردارند.

کاظمی گفت: جامعه کلانی در کشور درگیر اعتیاد هستند و بیش از ۶۵ در همسر آزاری ۲۵ درصد قتل عمد، ۱۰ درصد جرایم مالی ناشی از اعتیاد است. و اعتیاد آسیب اجتماعی و اقتصادی و… دارد.

وی افزود: تغییر در الگوها سبب شده انواع روان گردان در فضای غفلت مورد مصرف قرار می‌گیرد و ۱۱۸۴ ماده روانگردان در دنیا کشف شده است لذا روند اعتیاد فزاینده شده است و همه آحاد جامعه تحت تأثیر پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم اعتیاد هستند.

کاظمی بیان داشت: ضعف‌های قانونی در کشور و در دنیا از جمله دلایل رشد فزاینده اعتیاد است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه