اخبار داغ

قیمت انواع شیشه ضد گلوله و ضد سرقت در ساز و کار

قیمت انواع شیشه ضد گلوله و ضد سرقت در ساز و کار
در سایت آریا ساز و کار می‌توانید انواع شیشه‌های مقاوم در برابر پرتابه‌ها و ترکش‌ها را به‌ راحتی ببینید و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید تا بهترین مدل را با مناسب‌ترین قیمت بازار به دست آورید.

به گزارش راه دانا، شیشه‌ ضد گلوله و ضد سرقت محصولاتی محکم و شفاف هستند که در برابر نفوذ پرتابه‌هایی مانند گلوله یا حملات فیزیکی مثل کوبیدن یا شکستن مقاوم هستند. این شیشه ها در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه‌ای به کار می‌روند که به امنیت و حفاظت بالایی نیاز دارند؛ مانند فروشگاه‌های طلا و جواهر، سفارت‌خانه‌ها، خودروهای نظامی و امنیتی و برخی خودروهای شخصی. تهیه بهترین نوع آن‌ها نیازمند بررسی و مقایسه قیمت انواع شیشه‌های ضدگلوله از سوی خریداران است.

در سایت آریا ساز و کار می‌توانید انواع شیشه‌های مقاوم در برابر پرتابه‌ها و ترکش‌ها را به‌ راحتی ببینید و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید تا بهترین مدل را با مناسب‌ترین قیمت بازار به دست آورید.

مشخصات شیشه ضد گلوله خوب

برای اینکه بتوانید بهترین نوع شیشه‌ ضد گلوله را تهیه کنید، ابتدا باید ویژگی‌های بهترین مدل را بشناسید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • شفافیت

شیشه خوب شفاف و بدون موج است و امکان دید خوب و انتقال نور را فراهم می‌سازد و ضریب شکست مشابهی برای تمام لایه‌های شیشه و پلاستیک دارد تا از ایجاد توهم‌های نوری یا تاری جلوگیری کند.

  • سختی

چنین کالایی باید به‌اندازه کافی سخت باشد تا در برابر ضربه پرتابه‌ها مقاومت نشان دهد و مانع نفوذ آن‌ها به شیشه شود. همچنین باید بتواند با کاهش انرژی جنبشی و سرعت گلوله آن را صاف کند یا سر آن را به‌صورت کمانه در آورد.

  • قابلیت ارتجاعی

یک شیشه ضد گلوله خوب از خاصیت الاستیک کافی برخوردار است تا ارتعاش ضربه را بدون شکستگی یا ترک‌خوردگی بگیرد و با خم شدن به‌جای شکستن، نیرو را در منطقه بزرگ‌تری پخش کند.

  • ضخامت

اندازه ضخامت، میزان مقاومت را نشان می‌دهد که به تعداد و نوع لایه‌های شیشه و پلاستیکی به کار رفته در آن بستگی دارد. هرچه این شیشه‌ها ضخیم‌تر باشند از مقاومت بالاتری در برابر گلوله‌های با کالیبر بالاتر یا شلیک‌های متعدد برخوردار هستند. با این‌حال، ضخامت بالاتر به‌‌معنای سنگین‌تر و گران‌تر بودن محصول نیز خواهد بود.

  • ماندگاری

ویژگی خوب دیگر را باید پایداری و استقامت آن‌ها در شرایط مختلف محیطی مانند دما، رطوبت، اشعه ماورای بنفش، شرایط جوی، مواد شیمیایی، آتش‌سوزی یا سایش دانست. نگهداری و تمیز کردن آسان بدون از دست دادن شفافیت یا استحکام را هم باید در نظر گرفت.

 

تفاوت شیشه ضد گلوله و شیشه صرافی

شیشه صرافی که به‌عنوان شیشه پنجره تراکنش نیز شناخته می‌شود، نوعی از مواد شفاف و نرم است که طراحی آن امکان برقراری ارتباط و تعامل بین دو طرف را ایجاد می‌کند.

شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله‌های مختلف از ترکیب دو یا چند نوع شیشه، یکی سخت و دیگری نرم ساخته می‌شوند که با لایه‌هایی از پلاستیک مانند پلی کربنات یا اکریلیک به هم چسبیده‌اند، اما شیشه صرافی را از یک ورق شیشه‌ای می‌سازند.

انواع ورق‌های مقاوم در برابر پرتابه‌ها بسته به مواد، ضخامت و فرآیند ساخت، سطوح مقاومتی متفاوتی در برابر انواع ضربه‌ها دارند؛ ولی در ساخت  پنجره تراکنش حدی از مقاومت را در برابر حملات فیزیکی مانند کوبیدن یا شکستن ایجاد می‌کنند؛ بنابراین شیشه‌های صرافی از هیچ استاندارد یا درجه‌بندی خاصی برای مقاومت برخوردار نیستند. 

بهترین انتخاب شیشه ضد گلوله از آریا ساز و کار

همان‌طور که اشاره شد شیشه ضد گلوله را متناسب با مواد، ضخامت و فرآیند ساخت می‌توان در انواع مختلف دید که هر کدام سطوح مقاومت متفاوتی را در برابر گونه‌های متعدد سلاح‌ها، ابزار سنگین و حملات از خود نشان می‌دهند. برخی از رایج‌ترین آن‌ها را به‌شکل زیر دسته‌بندی و معرفی می‌کنیم:

  • لمینت

نوع اصلی را باید شیشه لمینت دانست که آن را از لایه‌های شیشه و رزین به‌هم‌چسبیده می‌سازند. معمولا ضخیم و سنگین هستند و برش و سوراخ کردن آن‌ها دشوار است.

  • بالستیک عایق

در بین لایه‌های سازنده این نوع، شکاف‌های هوایی وجود دارد که باعث انرژی بیشتر و انتقال حرارت کمتری می‌شود. آن‌ها انتقال نور و دید بهتری را فراهم می‌سازند.

  • پلی کربنات

از این نام مشخص است که تولید آن از نوعی پلاستیک بسیار محکم و انعطاف‌پذیر صورت می‌گیرد. آن‌ها از انواع لمینت سبک‌تر و نازک‌تر هستند و نصب و نگهداری آسان‌تری خواهند داشت.

  • پلی کربنات با روکش شیشه‌ای

این محصول نمونه‌‌ای از ماده کامپوزیتی است که از یک لایه پلی کربنات بین دو لایه شیشه به دست می‌آید تا از مزایای هر دو ماده بهره‌مند شود.

  • اکریلیک

اکریلیک جنس پلاستیکی شفاف و بادوام دارد که از آن به‌تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر مانند پلی کربنات یا شیشه استفاده می‌کنند. این نوع از شیشه ضد گلوله در برابر ضربه، خرد شدن، اشعه ماورای بنفش و هوا و گلوله مقاومت نشان می‌دهد.

جمع‌بندی

شیشه‌ های ضد گلوله و ضد سرقت محصولاتی هستند که در برابر نفوذ گلوله یا حملات فیزیکی مانند شکستن مقاوم هستند. میزان شفافیت، سختی، ضخامت و قابلیت ارتجاعی ویژگی‌هایی هستند که  بهترین نوع شیشه‌ ضد گلوله را تعیین می کنند. مجموعه ساز و کار انواع شیشه‌های مقاوم را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا مشتری بتواند بهترین مدل همراه با مناسب‌ترین قیمت را خریداری کند. شما می توانید برای استعلام قیمت شیشه ضد گلوله با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه