اخبار داغ

تعیین قرعه رشته‌های ورزشی؛

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| آغاز رسمی رقابت‌ها با برگزاری مراسم افتتاحیه؛ پرچم ایران بالاست!

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| آغاز رسمی رقابت‌ها با برگزاری مراسم افتتاحیه؛ پرچم ایران بالاست!
مراسم افتتاحیه رسمی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو امروز در سالن اصلی دهکده برگزار شده و رشته‌ها نیز در حال پی‌گیری مسابقات و تمرینات خود هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی دانا به هانگ‌ژو؛ در حالی که مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی امروز برگزار می شود، امروز شاهد ادامه مسابقات هستیم.

برگزاری نشست کادر سرپرستی

نشست کادر سرپرستی بازیها با حضور مهین فرهادی زاد نائب رئیس کمیته، مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان، نصرالله سجادی مشاور، حجت السلام سرلک مسئول امور فرهنگی کاروان و لاله حاکمی نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو کمیته پزشکی کاروان برگزار شد در خصوص هماهنگی هر بهتر برای حضور در مراسم افتتاحیه و مسابقات و توجه به امور سلامت، پزشکی و مراقبت از خود توسط مربیان و ورزشکاران تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست فرهادی زاد با اشاره به نقش و جایگاه ورزش زنان بر اهمیت حضور شایسته در این بازی‌ها تاکید و عنوان داشت: بی تردید در این دوره از بازی ها با نگاه فرهنگی شاهد حضور موفقیت آمیز نمایندگان شایسته کشورمان خواهیم بود و تاثیرات انگیزشی آن در بین جامعه ورزش بسیار قابل توجه خواهد بود.

مناف هاشمی سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو نیز با ارزشمند توصیف کردن، حضور بانوان ورزشکار با حجاب اسلامی در میادین ورزش بر نقش و اهمیت ورزش بانوان در میادین ورزشی تاکید و حمایت از ورزش زنان در تمامی عرصه ها را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت حفظ سلامت ورزشکاران برای ما بیش از هر موضوعی اهمیت دارد.

در ادامه سجادی نیز با اشاره به حضور بانوان ورزشکار کشورمان در این بازیها روند حضور آنها در میادین ورزشی را رو به رشد دانست و گفت: ورزشکاران بانوی کشورمان،  پرچمدار حضور در میادین بین المللی با حفظ حجاب بوده و همین امر اهمیت کسب مدال آنها را دو چندان می کند.

همچنین حجت السلام سرلک نماینده فرهنگی کاروان نیز بر نقش و اهمیت فعالیت های گروهی و اجتماعی زنان تاکید و عنوان داشت: در میادین ورزشی همه چیز فقط مدال نیست.

لاله حاکمی عضو کمیته پزشکی کاروان اعزامی نیز توجه به رعایت  نکات بهداشتی و حفظ سلامت را به بانوان حاضر در این نشست مورد تاکید قرار داده و بر اهمیت حفظ سلامت آنها در این بازیها و رعایت نکات آموزشی ارایه شده جهت موفقیت در مسابقات تاکید کرد.

وی توضیح داد: موارد لازم در جلسات پزشکی و حتی مکتوب در اختیار سرپرستان ،مربیان و ورزشکاران قرار گرفته تا این عزیزان با حداکثر آمادگی برای افتخار آفرینی به مصاف حریفان بروند.

در خاتمه نشست فوق به دو تن از زنان ورزشکار مادر حاضر در این بازیها خانم ها الهه احمدی و مهسا جاور به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.

هنوز به هیچ تیمی در سالن اصلی بسکتبال تمرین نداده اند

امروز رسما نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی در شهر بارانی هانگژو با برگزاری مراسم افتتاحیه استارت می خورد و کم کم ستاره های بسکتبال این قاره برای رویداد بزرگ دیگری آماده می شوند.در میان این بزرگان ،تیم ایران هم بعد از تمرینات دو روزه خود در مراسم بزرگ افتتاحیه شرکت می کنند.

تیم ملی که چهارشنبه هفته گذشته 29 شهریور وارد هانگژو شده اند تاکنون دو جلسه در سالنهای فرعی محل برگزاری مسابقات بسکتبال (سالن المپیک) تمرین کردند. آرش بهادرزاده سرپرست تیم ملی در خصوص این تمرینات می گوید: ما طی دو روز گذشته تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته ایم.فقط روز اول خستگی راه داشتند. ولی الان همه چیز خوب پیش رفت.

او همچنین از عدم تمرین در سالن اصلی مسابقات خبر داد: تاکنون تمرینی در سالن نداشتیم و فکر می کنم هنوز به هیچ کدام از تیمها تمرین نداده اند.در کل امیدوارم بازیکنان بتوانند برنامه های تمرینی را به خوبی اجرا کنند و مسابقات با برد به پایان ببریم.

تنیس روی میز؛ پیروزی ایران مقابل مغولستان

در ادامه مسابقات تنیس روی میز بازی های آسیایی هانگژو، تیم ملی ایران صبح امروز در بخش تیمی مقابل مغولستان قرار گرفت و در نهایت موفق به کسب پیروزی 3 بر صفر شد. در این مسابقه ایران با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی مقابل مغولستان به میدان رفت و در نهایت به پیروزی دست یافت.

نتایج این مسابقه به شرح زیر است:(اسامی ملی پوشان ایران در ابتدا آمده است)

امیرحسین هدایی 3 – گانخویاگسو صفر (11-7، 11-5، 11-7)

نوشاد عالمیان 3 – میاندال صفر (11-7، 11-1، 11-1)

نیما عالمیان 3 – آنخابایار صفر (11-3، 11-3، 11-4)

پیش از این تیم ملی تنیس روی میز ایران موفق به شکست بحرین شده بود و مقابل هنگ کنگ نیز شکست خورده بود. 

شاگردان جمیل لطف الله نسبی به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کردند و بعد از قرعه کشی حریفانشان در این مرحله مشخص خواهد شد.

ادامه تمرینات تیم فوتبال امید برای رویارویی با مغولستان

تمرین تیم ملی فوتبال امید کشورمان پیش از ظهر امروز برگزار شد تا ملی پوشان مهیای دیدار برابر مغولستان شوند.

این تیم سبک شامل چند بخش تاکتیکی بود که ساعت ۱۱ به وقت محلی انجام شد. این تمرین در زمین چمن دانشکده اقتصاد دانشگاه ججیانگ برگزار شد. در طول تمرین شاهد بارش باران بودیم.

تیم ملی امید فردا به مصاف مغولستان خواهد رفت که آخرین مسابقه در مرحله گروهی است. این تیم با کسب چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان، در صدر گروه قرار دارد.

اعلام برنامه تیم‌های ملی والیبال ساحلی در مرحله حذفی

مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال ساحلی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که با شرکت ۲۷ تیم از بیست و هشتم شهریور در زمین‌های ساحلی شهر نینگ‌بو کشور چین آغاز شده بود با صعود دو تیم برتر گروه‌های هشت گانه و خداحافظی ۱۱ تیم حذف شده وارد مرحله دوم خود شد.

تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران نیز که با کسب سه پیروزی متوالی، بدون شکست و بدون ست باخته به‌عنوان تیم‌های اول گروه‌های F و H به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه یافته بودند، با قرعه کشی انجام شده در جدول تک حذفی قرار گرفتند و رقبای خود را برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر مسابقات شناختند.

بر این اساس برنامه دیدارهای تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران در مرحله دوم این رقابت‌ها به وقت تهران به قرار زیر است:

یکشنبه دوم مهر

ساعت ۵:۳۰ بامداد/ ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) – تایلند ب (کاوواسایی – جونگک لانگ)

ساعت ۱۰:۳۰ / ایران الف (بهمن سالمی – سینا شوکتی) – ژاپن (تاکاهاشی –  آگابه)

تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران امروز یک جلسه تمرینی و آنالیز حریفان را در دستور کار خود دارند.

برگزاری قرعه‌کشی ووشو در بخش ساندا

با برگزاری مراسم قرعه‌کشی اوزان مختلف، سانداکاران ایران حریفان خود را شناختند که قرعه نمایندگان ایران بدین شرح است:

۵۲-کیلوگرم زنان:
الهه منصوریان در گام نخست به مصاف الینا نپال می‌رود و در صورت برتری در این دیدار در مرحله بعدی با پاکستان دیدار خواهد داشت.

۶۰-کیلوگرم زنان:
شهربانو منصوریان در دیدار نخست با‌ترکمنستان پیکار می‌کند و در صورت کسب برتری در این مبارزه باید به مصاف برنده دیدار چین و تایپه برود.

در وزن ۶۰- کیلوگرم: 
شجاع پناهی در مرحله نخست باید به مصاف یمن برود. در صورت کسب برتری باید با برنده پیکار نپال و قرقیزستان دیدار کند.

۶۵-کیلوگرم مردان:
افشین سلیمی در مرحله نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده است. وی در گام دوم این پیکارها باید با برنده رقابت نمایندگان سریلانکا و ویتنام دیدار کند.

۷۰-کیلوگرم مردان:
محسن محمد سیفی در گام نخست به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. در صورت برتری باید با نماینده ترکمنستان پیکار کند.

۷۵-کیلوگرم مردان:
یوسف صبری در مرحله اول به مصاف قزاقستان برود. در صورت برتری به مصاف ورزشکاری از ازبکستان می‌رود.

در بخش تالو (اجرای فرم) تیم ملی کشورمان با ۷ نماینده شامل ۴ مرد و ۳ زن در این پیکارها حضور دارد. در مراسم امروز نیز نوبت اجرای فرم تالوکاران مشخص شد.رقابت‌های ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو از دوم مهر آغاز می‌شود.

پومسه‌روها رقبای خود را شناختند

با برگزاری قرعه کشی رقابت های پومسه نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو، نمایندگان ایران رقبای خود را شناسایی کردند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی ها از فردا یکشنبه با حضور ۲۲۳ تکواندوکار در سالن ورزشی مرکز فرهنگی شهر هانگژو با برگزاری مسابقات بخش پومسه از ساعت 4:30 بامداد به وقت تهران آغاز می شود.

در بخش پومسه تیم کشورمان 2 نماینده دارد که در گروه آقایان 15  پومسه رو به رقابت خواهند پرداخت و مرتضی زنده دل در اولین دیدار با «ما یون ژونگ» از چین تایپه پیکار می کند و در ادامه به مصاف برنده دیدارمالزی و ماکائو خواهد رفت.

مرجان سلحشوری در گروه زنان، دور نخست به دیدار «روما خاتون» نماینده بنگلادش خواهد رفت و در صورت برتری به پیکار با برنده دیدار هنگ کنگ و مالزی خواهد رفت.  هدایت تیم ملی در گروه مردان برعهده علی نادعلی است و در گروه زنان نیز آتوسا فرهمند سرمربی تیم ملی خواهد بود.

۳ نماینده ایران در روز نخست مسابقات شنا به آب می‌زنند

تیم ملی شنا ایران که متشکل از چهار شناگر برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ روز دوشنبه(۲۷ شهریور ۱۴۰۲) راهی کشور چین شده بود، صبح فردا(یکشنبه) در روز نخست این رقابت‌ها با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت خواهند پرداخت.

در روز نخست این رقابت ها یکشنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۲ سامیار عبدلی و متین سهران در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر آزاد، متین سهران در مرحله مقدماتی ۲۰۰ متر مختلط انفرادی و هومر عباسی در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر کرال پشت با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ از دوم الی هفتم مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن ورزش های آبی مرکز المپیک هانگژو برگزار می‌شود.

برنامه روز نخست تیم ملی شنا ایران در بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ :

 یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ (۲۴ سپتامبر۲۰۲۳) روز نخست
سامیار عبدلی
متین سهران
ساعت ۵:۳۰ الی ۷:۳۰
بوقت ایران    مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر آزاد
متین سهران
ساعت ۵:۳۰ الی ۷:۳۰
بوقت ایران    مرحله مقدماتی ۲۰۰ متر مختلط انفرادی
هومر عباسی
ساعت ۵:۳۰ الی ۷:۳۰
بوقت ایران    مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر کرال پشت 
فینال تمامی ماده ها ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۷:۰۰

اعلام برنامه مسابقات فینال پاروزنان روئینگ ایران

مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی که از ۲۹ شهریورماه در مرکز ورزش‌های آبی فویانگ هانگژو آغاز شده، فردا ۲ و پس فردا ۳ مهر با برگزاری مسابقات فینال به پایان می‌رسد.

تیم ایران که با ۵ پاروزن در بخش بانوان و ۲ پاروزن در بخش مردان در این رقابت‌ها حاضر است، طی این ۲ روز در ۵ رقابت فینال A به آب خواهد زد.

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در این بازی‌ها است و هما خاتمی و فرزین رضایی به عنوان مربی در کنار او حضور دارند.

برنامه مسابقات فینال ملی‌پوشان روئینگ ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو:

یکشنبه ۲ مهر:

کیمیا زارعی و نازنین ملایی – روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان – ساعت ۴:۳۰ صبح – رقابت با تیم‌های اندونزی، ژاپن، چین، ازبکستان و هنگ‌کنگ

مهسا جاور و زینب نوروزی – روئینگ دونفره سنگین‌وزن بانوان – ساعت ۵:۳۰ صبح - رقابت با تیم‌های کره، تایلند، چین، ویتنام و قزاقستان

رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور – روئینگ دونفره سنگین‌وزن مردان – ساعت ۶ صبح – رقابت با تیم‌های عراق، اندونزی، چین، ازبکستان و هند

دوشنبه ۳ مهر:

امیرحسین محمودپور – روئینگ یکنفره سنگین‌وزن مردان – ساعت ۵ صبح – رقابت با پاروزنان قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین، ژاپن و هند

فاطمه مجلل، نازنین ملایی، مهسا جاور و زینب نوروزی – روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن بانوان – ساعت ۶ صبح – رقابت با تیم‌های اندونزی، ویتنام، چین و قزاقستان

آغاز رقابت تیراندازان ایرانی از فردا

در نخستین روز از آغاز رسمی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو، تیراندازان کشورمان در تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان از ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی (۴ صبح به وقت تهران) در سالن Fuyang yinho sports centre در خط آتش قرار می‌گیرند
الهه احمدی، نجمه خدمتی و شرمینه چهل‌امیرانی نمایندگان کشورمان در این بخش خواهند بود. مریم طالبی و ساسان شهسواری به عنوان کادر فنی و ناصر رسولی به عنوان سرپرست تیم تفنگ کشورمان را همراهی می کنند.

مصاف تیم ملی هندبال ایران با تیمی ناشناخته در گام نخست

تیم ملی هندبال ایران که در گروه D رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو قرار دارد، فردا، یکشنبه، دوم مهر از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم ناشناخته مغولستان می‌رود.

رشته ورزشی هندبال از سال ۱۹۸۲ در بازی‌های آسیایی دهلی نو به جمع رشته‌های ورزشی این رقابت‌ها اضافه شد و طی آن کره جنوبی با ۱۳ مدال طلا، چین با دو مدال طلا، قطر با ۲ طلا، کویت با یک طلا و ژاپن با ۶ نقره پرافتخارترین تیم های قاره کهن هستند. ایران نیز در رده پنجم بهترین‌ تیم‌های هندبال آسیا از نظر کسب مدال قرار دارد.

هندبال ایران تاکنون در این بازی‌ها یک نقره ۲۰۱۰ گوانگجو و یک برنز  ۲۰۰۶ دوحه به دست آورده است. همچنین تیم ملی هندبال کشورمان دو عنوان چهارمی در بازی‌های ۱۹۹۸ بانکوک و ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد. هندبالیست‌ها همچنین دو عنوان پنجمی در سال‌های ۱۹۸۶ سئول و ۲۰۱۸ جاکارتا را کسب کرده‌اند.

حریف ایران در نخستین بازی مرحله مقدماتی مغولستان است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ در بازی های آسیایی تهران شرکت کرد. این کشور محصور در خشکی در شرق آسیا که در شمال با روسیه و در جنوب با چین هم‌مرز است، تاکنون بیشترین مدال‌های خود را در رشته‌های کشتی، جودو، تیراندازی و بوکس کسب کرده است.

این کشور در حال حاضر با کسب ۲۵ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۹۱ برنز در رنکینگ ۲۰ بازی‌های آسیایی قرار دارد. بهترین رده مغولستان در بلزی های سال ۱۹۸۲ دهلی به دست آمد که با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز در رده نهم قاره کهن ایستاد. باید منتظر ماند و دید تقابل شاگردان وسلین وویویچ با تیم ناشناخته‌ای از شرق آسیا در زمین هندبال چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. دیدار ایران و مغولستان روز دوم مهر از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

شیرجه‌رو ایران دوشنبه عازم هانگژو می‌شود

محمد مقدسی ملی پوش شیرجه ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به همراه شهنام نظرپور بعنوان سر مربی تیم راهی چین می‌شوند. بر اساس برنامه ریزی انجام شده تنها نماینده شیرجه ایران در این رقابت‌ها به همراه سر مربی تیم دوشنبه (سوم مهر ۱۴۰۲) ساعت ۲۱ همراه با کاوران اعزامی ایران، تهران را به مقصد هانگژو ترک خواهند کرد.

مسابقات شیرجه بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳، از روز شنبه هشتم مهر (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳) آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ (۴ اکتبر ۲۰۲۳) در سالن ورزش های آبی مرکز المپیک هانگژو پیگیری خواهد شد. نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ به میزبانی کشور چین در شهر هانگژو اول الی پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲ (۲۵ سپتامبر الی ۷ اکتبر ۲۰۲۳) برگزار خواهد شد.

تیم اعزامی شیرجه ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

شیرجه رو: سیدمحمد مقدسی
سرمربی: شهنام نظرپور

حبیبی‌نژاد؛ تنها نماینده بوکس ایران برای فردا

رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو از فردا (دوم مهرماه) آغاز می‌شود. مسابقات بوکس ۱۲ روز در سالن ژیمناستیک شهر هانگژو انجام می‌شود و در این بین تنها بوکسورها در روز دوشنبه دهم مهرماه استراحت دارند.

این پیکارها مرحله نخست گزینشی المپیک است و در هفت وزن المپیکی برگزار می‌شود. بر این اساس، بوکسورهای فینالیست هر وزن جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب می‌کنند.

وزن کشی، فردا صبح برگزار می‌شود و علی حبینی‌نژاد تنها نماینده ایران است که روی رینگ خواهد رفت. او در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم در گام نخست برابر "سین سیری" قهرمان آسیا از تایلند قرار می‌گیرد و کار سختی پیش‌رو دارد. وی در صورت برتری در این دیدار، در دور دوم با نماینده فلسطین روبه‌رو می‌شود.

طبق اعلام ابتدایی مسئولان برگزاری، مبارزه حبیبی‌نژاد در نوبت عصر خواهد بود اما ساعت دقیق این رقابت هنوز اعلام نشده است.

مسابقات بوکس هر روز در دو نوبت، ظهر و عصر برگزار خواهد شد. رقابت‌های نوبت ظهر از ساعت ۱۴ به وقت هانگژو و ۹:۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران آغاز می‌شود. مبارزات نوبت عصر هم از ساعت ۱۹ به وقت هانگژو و ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت تهران استارت می‌خورد.

تعیین پینگ‌پنگ‌بازان انفرادی ایران

بالاخره پس از ماه ها کش و قوس و عدم شفاف سازی، با انتشار جدول مسابقات انفرادی بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، امیرحسین هدایی به همراه نوشاد عالمیان، نمایندگان کشورمان در مسابقات انفرادی خواهند بود، اقدامی که با توجه به رنکینگ جهانی نوشاد و امیرحسین، از قبل قابل پیش بینی بوده است.

بدین ترتیب نیما عالمیان دیگر چهره شاخص تنیس روی میز ایران، فرصت حضور در جدول انفرادی را از دست می دهد.

متاسفانه قوانین جاری در تنیس روی میز در بازی های آسیایی مبنی بر الزام معرفی دو نفر از هر کشور جهت حضور مسابقات انفرادی، این محدودیت را بوجود آورده است.

تکواندوکاران ایرانی رقبای خود را شناختند

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها از فردا یکشنبه با حضور ۲۲۳ تکواندوکار در سالن ورزشی مرکز فرهنگی «لیان» شهر هانگژو با برگزاری مسابقات بخش پومسه آغاز می‌شود. دوشنبه سوم مهرماه و در روز دوم مبارزات اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان، ۴۹- کیلوگرم زنان و بخش ترکیبی انجام می‌شود. تیم ملی ایران در بخش ترکیبی شرکت نمی‌کند.

مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۲۲ تکواندوکار حضور دارند پس از یک دور استراحت به دیدار برنده مبارزه تاجیکستان و فیلیپین می‌رود. نعمت زاده در مرحله یک چهارم نهایی یکی از تکواندوکاران قزاقستان، فلسطین یا ژاپن را پیش رو دارد.

مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم ابتدا نماینده بنگلادش را پیش رو دارد و سپس با برنده مبارزه ازبکستان و فیلیپین پیکار می‌کند. در این وزن ۳۰ تکواندوکار حضور دارند که حاج موسایی برای صعود به نیمه نهایی باید با یکی از تکواندوکاران پاکستان، مغولستان یا قرقیزستان مبارزه کند.

سه شنبه چهارم مهرماه تکواندوکاران اوزان ۶۳- کیلوگرم مردان، ۵۳- و ۵۷- کیلوگرم زنان به مصاف هم می‌روند که علیرضا حسین پور در وزن ۵۳- کیلوگرم در اولین دیدار باید با «رحمان محمد» از اندونزی مبارزه کند و در ادامه «محمدخان» از پاکستان را پیش رو دارد. در این وزن ۲۳ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت. یکی از تکواندوکاران ازبکستان، کره جنوبی یا ویتنام حریف حسن پو در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم در میان ۱۸ تکواندوکار، دور نخست استراحت دارد و سپس به دیدار برنده مبارزه میانمار و تایلند می‌رود. یکی از تکواندوکاران کامبوج یا اندونزی حریف دور سوم کیانی است. او در صورت رسیدن به این مرحله برای رفتن به مبارزه نهایی با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، ویتنام، نپال یا کره جنوبی مبارزه می‌کند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم ۱۵ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت که نرگس میر نورالهی دور نخست به مصاف «کیم یو جین» از کره جنوبی می‌رود و در صورت برتری به دیدار برنده مبارزه قزاقستان و هنگ کنگ خواهد رفت.

چهارشنبه پنجم مهرماه تیم ملی کشورمان سه نماینده در اوزان ۶۸- کیلوگرم، ۸۰- کیلوگرم و ۶۷- کیلوگرم دارد. متین رضایی در وزن ۶۸- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، به دیدار برنده قرقیزستان و تاجیکستان می‌رود. وی برای صعود به نیمه نهایی یکی از تکواندوکاران چین، عربستان یا عراق را پیش رو خواهد داشت.

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم که ۱۹ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر می‌گذارد و در ادامه به مصاف برنده مبارزه تکواندوکاران ماکائو و هنگ کنگ خواهد رفت. برخورداری برای رسیدن به نیمه نهایی برنده مبارزه عربستان و فیلپین را پیش رو خواهد داشت و در مرحله نیمه نهایی باید با «پارک وو هیوک» از کره جنوبی مبارزه کند.

ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم که ۱۲ تکواندوکار حضور دارند دور نخست به دیدار «بک تای» از ویتنام می‌رود و در صورت برتری در یک مبارزه سخت به دیدار «جولیا الصادق» نفر دوم رنکینگ و نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان از اردن پیکار می‌کند.

پنجشنبه ششم مهرماه در روز پایانی مسابقات تکواندو، تکواندوکاران اوزان ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۸۰+ کیلوگرم مردان به مصاف حریفان خود می‌روند. آناهیتا توکلی در وزن ۶۷+ کیلوگرم که ۱۱ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست به دیدار «الینه کریستیه» از فیلیپین می‌رود و در صورت برتری در یک مبارزه سخت باید با «اسیپووا» نفر چهارم رنکینگ و دارنده طلا و نقره جهان از ازبکستان مبارزه کند. آرین سلیمی هم در وزن ۸۰+ کیلوگرم دور نخست «توماس هارپر» از فیلیپین را پیش رو دارد و در ادامه با برنده مبارزه نپال و اردن می‌رود. وی در نیمه نهایی «رافائلوویچ» تکواندوکار عنوان دار ازبکستان را پیش رو خواهد داشت.

هدایت تیم ملی تکواندو در گروه بانوان بر عهده مینو مداح است و مهروز ساعی وی را بعنوان مربی همراهی می کند. در گروه مردان نیز بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی است و مجید افلاکی هم مربی تیم ملی است. 

بالاخره نوبت به افتتاحیه هم رسید!

مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی، رویداد ۲۰۲۲ هانگ‌ژو از ساعت ۲۰ امروز به وقت محلی چین و ۱۵:۳۰ به وقت تهران، در ورزشگاه Hangzhou Olympic Sports Center صورت گرفت. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به‌همراه رئیس جمهور چین در این مراسم حضور یافت.

با توجه به حضور رییس جمهور چین و تعدادی از مقامات سیاسی کشورهای شرکت کننده و شورای المپیک آسیا، جو امنیتی وحشتناک و سفت و سختی از ساعتها قبل در استادیوم المپیک هانگژو برقرار شده بود.

در این مراسم طبل‌زنی سنتی به همراه موسیقی سنتی چینی‌ها، رقص گل زنبق به نشانه حضور هانگژو در کنار رودخانه و دریا، رقص شمشیر، مراسم سنتی اژدها و... از جمله مراسم برگزار شده بود. این مراسم تا پیش از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه برگزار شد.

ورزشکاران شرکت کننده در مراسم رژه کشورها پیش از حضور در استادیوم اصلی و المپیک هانگژو، در ورزشگاه تنیس که در جنب ورزشگاه اصلی قرار دارد، مستقر شدند تا به ترتیب حروف الفبا وارد استادیوم المپیک شهر هانگژو شوند. از حوالی ساعت ۷ مجری مراسم در مرکز زمین مستقر شد و اجرای رسمی مراسم را در دست گرفت.

کاروان ورزش ایران با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی در نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده. شهید حججی نام کاروان ایران است و این کاروان با شعار ایمان، ایران، افتخار در هانگ‌ژو حاضر شده است. سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته و پدر شهید حججی نیز در این مراسم حضور داشتند.

با آغاز رسمی مراسم نقشه جغرافیایی هانگژو بر روی زمین استادیوم نقش بست که جلوه زیبایی به مراسم بخشید. پرچم تمامی کشورهای حاضر در این رقابتها از جمله ایران در استادیوم المپیک و زیر سقف اصلی ورزشگاه رو به جایگاه وی آی پی نصب شده بود.

نورپردازی استادیوم همزمان با مراسم اجرا شده و بسته به تم مراسم تغییر می‌کرد و به رنگ‌های قرمز، سبز، آبی، نارنجی و... درمی‌آمد و همین به شکوه و زیبایی مراسم افزوده بود.

یک دیوار نامرئی و فرضی در ضلع جنوبی استادیوم و رو به روی جایگاه ویژه با استفاده از رشته‌های نوری نصب شده بود که در اجرای تصاویر کمک شایانی داشت و جذابیت بصری فوق العاده‌ای به مراسم بخشیده بود. همراهی تماشاگران چینی با موسیقی و مراسم رژه صحنه‌های جذابی را در استادیوم المپیک رقم زده بود.

سرانجام مراسم رژه به عنوان اصلی ترین بخش افتاحیه برگزار شد و کاروان ایران نیز با پرچمداری جواد فروغی و ناهید کیانی رژه رفت. منفا هاشمی سرپرست کاروان ایران و پدر شهید حججی نیز به عنوان سرپرست نمادین ایران نیز در مراسم حضور داشتند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه