اخبار داغ

حاجی‌ دلیگانی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

اصلاح و ساماندهی بازار مصالح با خروج فولاد و سیمان از بورس/ بورس کالا موجب افزایش قیمت‌ سیمان و فولاد شد

اصلاح و ساماندهی بازار مصالح با خروج فولاد و سیمان از بورس/ بورس کالا موجب افزایش قیمت‌ سیمان و فولاد شد
عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به خروج فولاد و سیمان از بورس گفت: بورس کالا برعکس انتظار نمایندگان موجب افزایش قیمت‌ سیمان و فولاد شد.

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره خروج سیمان و فولاد از بورس کالا اظهار کرد: با ایده وزیر راه در خصوص خروج فولاد و سیمان از بورس کالا جهت کنترل تورم، موافقم.

بورس کالا موجب افزایش قیمت‌ سیمان و فولاد شد

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس انتظار داشتند که بورس شرایطی را برای شفافیت در عرضه و تقاضا ایجاد کند، اما متأسفانه بورس کالا موجب شده تا در برخی موارد مثل سیمان و فولاد افزایش قیمت‌ ایجاد شود.

وی افزود: امروز پروژه‌های مسکن برای تأمین مصالح و مواد اولیه، به خصوص در شرکت‌های میانی و پایین‌دستی، با دلالان درگیرند.

هنوز بورس به شفافیت کامل دست نیافته و اشخاص حقیقی جریان سازند

وی تأکید کرد: مشاهدات حاکی از این است که در سازوکار بورس، هنوز بورس به شفافیت کامل دست نیافته و اشخاص حقیقی در آن جریان سازند و محصولات و مواد اولیه خریداری شده در بورس کالا را با قیمت‌های بالا و چندبرابری به توزیع‌کننده‌ها و مصرف‌کننده‌ها می‌فروشند.

ایده وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیشبرد نهضت ملی مسکن مورد حمایت مجلس است

این نماینده مردم توضیح داد: ایده وزیر راه در خصوص خروج فولاد و سیمان از بورس کالا به‌منظور پیشبرد ابرپروژه نهضت ملی مسکن مورد حمایت نمایندگان مردم در مجلس است، اما درصورتی‌ که پس از جلسه شورای‌ عالی مسکن، حاکمیت قصد خروج این محصولات را از بورس کالا داشته باشد، باید در نهایت به‌دقت به حواشی این موضوع توجه ویژه شود، تا مشکل و معضلات جدیدی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت مصالح چالش جدید بازار مسکن/ دستگاه های نظارتی در حوزه مسکن ضعیف عمل می کنند

گلایه مردم از افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ دلال‌ها عامل گرانی

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه