اخبار داغ

عباس گلرو در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

عملیات طوفان الاقصی، پاسخ مقاومت فلسطین به جنایت‌های اسرائیل/ اسرائیل در دوراهی سخت!

عملیات طوفان الاقصی، پاسخ مقاومت فلسطین به جنایت‌های اسرائیل/ اسرائیل در دوراهی سخت!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام فلسطینی‌ها در سرزمین اشغالگر بر اساس منشور ملل متحد، دفاع مشروعی است در مقابل اقدام تجاوزکارانه‌ اسرائيل.

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به حملات فلسطینیان در سرزمین های اشغالی، اظهار داشت: آنچه که در تحولات اخیر فلسطین تحت عنوان عملیات طوفان الاقصی شاهد هستیم، در واقع واکنش مقاومت فلسطین به جنایت‌های اسرائيل اعم از هتک حرمت مسجد الاقصی، زندانی کردن بیش از ده هزار فلسطینی به ویژه زن و کودک، محاصره همه‌ جانبه غزه است که مقاومت فلسطین را به سمت اقدام دفاعی مشروع سوق داد.

وی با بیان اینکه اقدام فلسطینی‌ها در سرزمین اشغالگر بر اساس منشور ملل متحد، دفاع مشروع و مقابله با تجاوزات اسرائیل است، گفت: جامعه‌ی جهانی سازمان ملل باید آگاه باشد که این اقدام فلسطینی‌ها اقدام دفاع مشروعی است در مقابل اقدام تجاوزکارانه‌ اسرائيل و این موضوع نباید برعکس جلوه داده شود که متاسفانه ما این موضوع را در مواضع برخی از کشورهای اروپایی دیدیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فلسطینی‌ها با توجه به امیدی که در نابودی اسرائیل پیدا کردند، عزم خود را جزم کردند، تا سرزمین خود را آزاد کنند که این حق مسلم فلسطینی‌ها و گروه مقاومت برای آزادی سرزمینشان است.

گلرو با اشاره به اینکه این عملیات در تاریخ مبارزات فلسطین با رژیم صهیونیستی بی‌نظیر بود، تصریح کرد: این عملیات هوشمندانه، دقیق و چند جانبه اعم از حملات موشکی، هوایی، زمینی و سایبری دست به دست هم داد تا این پیروزی برای فلسطینی‌ها رقم خورد.

وی با بیان اینکه امروز کانال سیزده اسرائیل اعلام کرده ششصد نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شده اند، ادامه داد: در هیچ مبارزه‌ ضداسرائیلی همچنین عدد و رقمی دیده نشده است.

این نماینده مجلس افزود:‌ مردم مظلوم فلسطین در تاریخ مبارزات خود همیشه در موضع دفاعی بودند و امیدواریم که جامعه‌ جهانی، ظلم بزرگی که بر ملت فلسطین تحمیل شده است را محکوم نموده و از ملت فلسطین به شکل ویژه حمایت کند.

وی با اشاره به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص انتقام گیری از فلسطینیان گفت: آقای نتانیاهو مشکلات داخلی زیادی دارد، اعم از مشکلات شخصی از جمله فساد و اتهامات و نیز متزلزل بودن دولت ائتلافی که به زور تشکیل شده است، ولی در حال حاضر جریان‌های راست مذهبی افراطی با سیطره بر دولت، فضا را به سمت و سویی می‌برند که عملا اختیار در دست نتانیاهو هم نیست و حرافی وی بیشتر در حد یک لاف زدن‌ است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:‌ گرچه دشمن با این زخمی که خورده به دنبال این است که زهر خود رابریزد، اما باید بداند باز هم ضرر خواهد کرد، چون فلسطینی ها متقابلا واکنش بیشتری را نشان خواهند داد؛ لذا اسراییل در دوراهی سختی قرار دارد که این امر ناشی از ضعف درونی و منطقه‌ای این رژیم است. به هرحال مردم فلسطین باید آگاه و هوشیار باشند و تدابیر لازم را بیاندیشند تا در مقابل این واکنش‌های دیوانه‌وار اسراییل ملت خود را مصون نگه دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه