اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی/ اسرائیل از آمریکا و اروپا صدها نظامی وارد می‌کند

آخرین اخبار از چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی/ اسرائیل از آمریکا و اروپا صدها نظامی وارد می‌کند
عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی موسوم به طوفان الاقصی به چهارم روز خود رسید.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه رژیم اسرائیل با نام "طوفان الاقصی" برای روز چهارم نیز ادامه دارد. این عملیات به عنوان پاسخ به اقدامات نظامی و تجاوزات اسرائیل به مناطق فلسطینی و به خصوص به غزه و هتک حرمت مسجد الاقصی آغاز شده است. 

 

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از سومین روز عملیات طوفان الاقصی/ ارتش رژیم صهیونیستی: نشانه‌ای از نقش ایران در حمله حماس وجود ندارد

پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد امروز در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، شهید شدند. این روزنامه نگاران عبارتند از: سعید الطویل، محمد صبح و هشام النوجاها.

 

بیشتر بخوانید:

تصمیم نتانیاهو برای کشتار تمامی اسرای اسرائیلی

به اهدافمان دست یافتیم؛ آماده مذاکرات آتش‌بس هستیم

همچنین بهداشت فلسطین اعلام کرد که در چهارمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدای فلسطینی به ۷۰۴ تن از جمله ۱۴۳ کودک و ۱۰۵ زن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این حملات تاکنون نزدیک به ۴ هزار زخمی در میان شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوارغزه برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تمام اعضای تعداد زیادی از خانواده‌های فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. نیروهای امدادگر فلسطینی برای نجات جان ده‌ها فلسطینی زخمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

این در حالیست که آمارهای منتشر شده از سوی اشغالگران صهیونیست از هلاکت هزار و ۱۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲ هزار و ۶۰۰ تن دیگر در عملیات طوفان الاقصی از روز شنبه گذشته تاکنون حکایت دارد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۲ هزار صهیونیست در بیمارستان‌های این رژیم بستری شده‌اند که حال ۳۵۰ تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده و تعداد قابل توجهی از این صهیونیست‌ها در کما به سر می‌برند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حملات گسترده امروز خود علیه نوار غزه ساختمان‌های مسکونی در شهر الاسری واقع در جنوب غزه را هدف قرار داد.

قایق‌های ارتش اشغالگر نیز از صبح امروز سواحل غزه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده‌اند.

07:56: ارتش رژیم اشغالگر هلاکت معاون فرمانده تیپ 300 در درگیری با افراد مسلحی که از مرزهای لبنان وارد اراضی اشغالی شده بودند، تأیید کرد.

درگیری ها در باریکه غزه موجب دستپاچگی ارتش رژیم اشغالگر شده و باعث شده که دشمن صهیونیست چندین گلوله و 10 منور به آسمان میس الجبل در جنوب لبنان شلیک کند.

جنگنده های صهیونیست منطقه قلیبو در شمال باریکه غزه و نیز مرکز الحشاشین در جنوب غرب خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه را هدف حمله قرار دادند.

سخنگوی حماس در گفتگو با العالم: حمله به غیرنظامیان نشان دهنده ماهیت واقعی رژیم اشغالگر صهیونیستی است و این رژیم با این حملات تلاش می کند تا دستاوردی را برای سربازان و شهرک نشینان خود رقم بزند.

درگیری های مسلحانه بین رزمندگان قسام و نظامیان اشغالگر در دروازه الفراحین در شرق خان یونس و بمباران شدید این نقطه.

روزنامه های ترکیه: 1671 اسرائیلی از طریق دریا به ترکیه گریخته اند.

کانال عبری " کان ": تعداد مجروحان اسرائیلی به 2741 نفر رسیده که حال 390 نفر آنها وخیم و ناامید کننده است.

طبق اعلام رسانه های عبری، تعداد تلفات نظامیان اسرائیلی اعم از سرباز و افسر در درگیری های اخیر به 114 نفر رسیده است.

ارتش رژیم اشغالگر اسامی 38 نظامی دیگر را که از ابتدای درگیری ها به هلاکت رسیده اند، منتشر کرده است.

راکت های مقاومت فرودگاه بن گوریون و عسقلان را هدف قرار داده و درهم کوبید.

"عبد المجید شدید" عضو شورای انقلابی جنبش فتح به العالم : رژیم صهیونیستی دچار هیستری شده است و نمی داند چه می کند. اکنون برای جلب رضایت صهیونیست ها با تمام قوا در حال قتل عام شهروندان و حمله به منازل مسکونی است تا شاید بتواند حیثیت از دست رفته خود را باز یابد.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) بارها ساختمان های مسکونی و مساجد در مناطق مختلف غزه را بمباران کردند.

 

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی با تهدید وجودی روبروست

برای ممانعت از گسترش نزاع میان حماس و رژیم صهیونیستی تلاش می کنیم

10:50: "هشام النواجحه" خبرنگاری که در حمله اشغالگران به مرکز استقرار خبرنگاران در غزه مجروح شده بود ، به شهادت رسید.

 

نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی: ما را فراخواندند اما تجهیزات نیست

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: گوشی من پر شده از پیام‌های نظامیان ذخیره اسرائیل که برای مشارکت در جنگ به ارتش فراخوانده شده اند.

وی در ادامه افزود: آنها می‌گویند، ما فراخوانده شده ایم اما دیدیم که تجهیزات لازم برای شرکت در جنگ وجود ندارد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل از ناکامی‌های پی در پی در برابر نیروهای فلسطینی رنج می‌برد که در این میان می‌توان به کمبود تعداد نیرو در نوار غزه و مشکلات انتقال نیرو به مناطق درگیر اشاره کرد.

روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل کمبود نیرو اقدام به فراخواندن ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره خود کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی را در نبرد طوفان الاقصی با تعبیر «شکست اکتبر ۲۰۲۳» یاد می‌کند.

 

درخواست از خبرنگاران خارجی برای ترک غزه

منابع پزشکی در غزه پیش اعلام کردند که هشام النواجحه خبرنگار فلسطینی که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به عمارت مسکونی حجی در نوار غزه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. طی ساعات گذشته ۳ خبرنگار فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

این در حالی است که در بمباران بامداد امروز سه شنبه علیه غرب غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی یک خبرنگار دیگر به اسم سعید الطویل شهید شده بود. ارگان رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد شهدای خبرنگار در حملات دشمن صهیونیستی به ۷ نفر رسیده است.

اسامی این شهدا عبارت است از:

۱- شهید ابراهیم لافی
۲- شهید محمد جرغون
۳- شهید محمد صالحی
۴- شهید اسعد شملخ
۵- شهید سعید طویل
۶- شهید محمد صبح ابو رزق
۷- شهید هشام النواجحه

 

اسرائیل از آمریکا و اروپا صدها نظامی وارد می‌کند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه گزارش داد که نیروی هوایی این رژیم صدها نظامی ارتش صهیونیستی از یهودیان سراسر اروپا را برای مشارکت در جنگ به فلسطین اشغالی منتقل خواهد کرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که شهرداری عسقلان تعداد زیادی اتوبوس برای خارج کردن صهیونیست‌ها به این شهر اعزام کرده است.

 

آب و غذای اسرای فلسطینی قطع شد

برخی منابع خبری گزارش دادند که دشمن صهیونیستی اقدام به قطع آب و غذا به روی اسرای فلسطینی کرده است و زندانبان و نیروهای امنیتی اسرائیلی در حال شکنجه شدید آن‌ها هستند.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته نیز ضمن قطع آب آشامیدنی غزه، از ورود محموله های غذا و دارو به نوار غزه جلوگیری کرده است.

 

حملات هدفمند علیه بیمارستان ها و نیروهای امدادی فلسطینی

منابع رژیم صهیونیستی در اقدامی غیرانسانی و خلاف قوانین بین‌الملل بیمارستان ها، آمبولانس‌ها و امدادگران فلسطینی را هدف قرار داده است.

 

تخلیه کامل شهرک‌های اطراف غزه

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمامی شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه تخلیه شده است.

وی همچنین مدعی شده که ارتش رژیم صهیونیستی کنترل اوضاع در این منطقه را بدست گرفته و شب گذشته هیچ مبارز فلسطینی به داخل اراضی اشغالی نفوذ نکرده است.

 

بمباران شدید غزه و شهادت شماری دیگر از زنان و کودکان فلسطینی

منابع فلسطینی از شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند. منابع محلی اعلام کردند که بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الصبره در شهر غزه ۶ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهیدان و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی خبر داد. در جریان حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی که به شکل بی سابقه وحشیانه است، برج‌های مسکونی و منازل غیرنظامیان هدف قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهیدان ۶۸۷ نفر است که در میان آنها ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن به چشم می‌خورند. همچنین وزارت بهداشت غزه از زخمی شدن ۳۸۰۰ نفر خبر داد. آمار شهیدان و مجروحان به علت بمباران مداوم افزایش پیدا خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه