اخبار داغ

حقیقت پور در گفتگو با دانا:

تحرکات دستگاه دیپلماسی کشور در حمایت از غزه سیاستی عقلانی و درست است

تحرکات دستگاه دیپلماسی کشور در حمایت از غزه سیاستی عقلانی و درست است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر تحرکات رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به دیپلماسی پارلمانی اضافه شود و هیئت هایی به مجالس کشورهای مختلف اعزام کند، در تولید این هم افزایی برای حمایت همه جانبه از فلسطین موثر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت پور، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه درباره موضوع فلسطین گفت: وزیر امور خارجه باید مجری سیاست های کلی نظام باشد که در شورای عالی امنیت ملی تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات و مواضع او شجاعانه و اصولی بوده است ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل بر این مواضع تاکید کرده است؛ جمهوری اسلامی ایران در بدو پیدایش به عنوان یک زلزله تاریخی بود که امروز آثار آن را در منطقه شاهد هستیم.

حقیقت پور با بیان اینکه امروز نیازمند این هستیم که در سطح جهان اسلام هم افزایی برای حمایت از غزه و فلسطین تولید کنیم عنوان کرد: اگر تحرکات رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به دیپلماسی پارلمانی اضافه شود و هیئت هایی به مجالس کشورهای مختلف اعزام شوند، در تولید این هم افزایی برای حمایت همه جانبه از فلسطین موثر خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: ما نگران هستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کرده و نسل کشی در غزه به راه بیندازد که باید برای جلوگیری از این مسئله حساسیت های جهان اسلام را بالا ببریم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند محور تولید مقاومت در جهان اسلام باشد تاکید کرد: امروز باید روز پشیمانی برای کسانی باشد که به دنبال همراهی با رژیم صهیونیستی در جهان اسلام بودند.

حقیقت پور گفت: امارات، بحرین، عربستان سعودی باید متنبه شوند و تصوراتی که برای عادی سازی برای روابط با رژیم صهیونیستی را دنبال می کردند از ذهن خود پاک کنند.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: در جمهوری آذربایجان باید الهام علی اف از اینکه پرچم صهیونیست را در کشورش بلند می کند تنبیه شود، اردوغان باید بفهمد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای او هزینه خواهد داشت و این را، هم مردم ترکیه می توانند به اردوغان بفهمانند و هم جهان اسلام به او یاد آور شود.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: افزایش سطح تحرک دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم گرایی در جهان اسلام، سیاستی درست و عقلانی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه