اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از شانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ آمار شهدای غزه به 4651 نفر رسید

آخرین اخبار از شانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ آمار شهدای غزه به 4651 نفر رسید
رژیم اشغالگر صهیونیستی برای شانزدهمین روز تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه را ادامه داده و منازل، برج های مسکونی و مجاورت بیمارستان ها را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رژیم اشغالگر صهیونیستی حدود دو هفته است که به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه داده و منازل، برج های مسکونی و مجاورت بیمارستان ها را هدف قرار داده است.

در سحرگاه روز یکشنبه، هواپیماهای اشغالگر رژیم صهیونیستی با حمله هوایی اردوگاه نصیرت در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

 

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از پانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ نیروهای فجر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

بمباران مناطق اطراف بیمارستان شهداالاقصی

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود ساعتی قبل مناطق اطراف بیمارستان شهداالاقصی واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری حمله کردند. در جریان حملات هوایی اشغالگران علیه این اردوگاه مسجد الانصار هدف قرار گرفته و تخریب شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه جنین تاکنون ۲ شهید و چند زخمی برجای گذاشته است.

الجزیره نیز گزارش داد که بعد از این حملات اشغالگران صهیونیست، تجهیزات و نیروهای بیشتری در اطراف و ورودی‌های شهر جنین مستقر شده است.

رژیم صهیونیستی به ساکنان اردوگاه جنین هشدار داده که دست به اقدامی علیه اشغالگران صهیونیست نزنند.

ارتش رژیم صهیونیستی: وارد غزه خواهیم شد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی بر حتمی بودن حمله زمینی این رژیم به نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان پخش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از هرتزی هالوی رئیس ستاد این رژیم اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر وارد نوار غزه خواهد شد و عملیاتی را علیه نیروهای مقاومت و جنبش حماس اجرا خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

حمایت قاطعانه آمریکا از رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاها علیه ایران

تقویت نظامیان آمریکا در منطقه

«لوید آستین» وزیر جنگ آمریکا اعلام کرد که بعد از تشدید تنش‌ها دستورالعملی را برای تقویت نیروهای آمریکایی در منطقه صادر کرده است.

وی افزود من این تصمیم را بعد از گفتگوی مفصل با جو بایدن گرفتم و دستور بازگشت ناو هواپیمابر یو اس اس آیزنهاور به منطقه عملیاتی فرماندهی مرکزی آمریکا را صادر کردم. ما به ارزیابی موقعیت نیروهای خود در منطقه ادامه خواهیم داد و در صورت لزوم به تقویت نظامی بیشتر آنها می‌پردازیم.

وزیر جنگ ایالات متحده همچنین اعلام کرد که دستور استقرار سامانه‌های تاد و افزایش تعداد سامانه‌های پاتریوت در مواضع ایالات متحده در خاورمیانه را نیز داده است.

سرکوب فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی 1948

از طرف دیگر پایگاه خبری شبکه المیادین از کمپین سرکوبگری رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی 1948 خبر داد.

بر اساس این گزارش پلیس رژیم صهیونیستی شب گذشته ده‌ها فلسطینی در اراضی اشغالی 1948 را به دلیل انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از غزه بازداشت کرد. رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی سیاست «تحمل صفر» را در قبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کرده و هرگونه مطلب مغایر با نظر و منافع صهیونیست در این شبکه‌ها حذف و هر فعالیتی که مربوط به حمایت از مردم غزه باشد سرکوب می‌گردد.

منابع آگاه از نگرانی شدید سران صهیونیست درباره شعله‌ور شدن اوضاع اراضی اشغالی 1948 مانند نبرد شمشیر قدس در مه 2021 خبر می‌دهند.

 کمپین بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری/ شهادت 85 فلسطینی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی

نظامیان صهیونیست دیروز شنبه کمپین بزرگی از بازداشت فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری به راه انداخته و به شهرها و روستاهای نابلس یورش بردند. همچنین در خلال تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری در حمایت از مردم غزه و عملیات طوفان الاقصی درگیری گسترده‌ای میان آنها با نظامیان صهیونیست شکل گرفت که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها شد.

به این ترتیب تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان آغاز تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در تاریخ 7 اکتبر به 85 نفر رسید.

تعداد شهدای فلسطینی در غزه به 4400 تن رسید

در پی تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران ساختمان‌های مسکونی و مساجد، تنها روز شنبه 200 فلسطینی شهید و بیش از 400 تن دیگر زخمی شدند. به این ترتیب تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه از ابتدای تجاوزات رژیم اشغالگر در 7 اکتبر تاکنون به 4385 تن رسیده که بیش از 1756 نفر از آنها کودک و حدود 1000 نفر زن هستند. 13 هزار فلسطینی نیز در اثر این حملات زخمی شده‌اند.

منابع پزشکی در نوار غزه گزارش دادند که بمباران مناطق غیرنظامی غزه شب گذشته منجر به شهادت 50 فلسطینی شد.

ازسرگیری حملات موشکی قسام به تل آویو

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از شب گذشته تاکنون بیش از ۱۱۰ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) امروز یکشنبه مجددا شهر اشغالی تل آویو را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه هدف حمله موشکی قرار داد.

منابع عبری زبان از شنیده شدن صدای انفجار مهیب و به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو خبر دادند.

مقاومت فلسطین همچنین بیت یام، تل آویو و حولون را هدف حمله موشکی قرار داد.

 شهادت بیش از 110 فلسطینی در  حملات شب گذشته صهیونیست‌ها

بیش از 110 غیرنظامی بی دفاع فلسطینی در تجاوزات گسترده شامگاه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

ارتش در آستانه حمله زمینی به غزه است

حمله راکتی جدید مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست در  اطراف غزه

گردان‌های القسام یک گروه از نیروهای اشغالگر صهیونیست را در نزدیکی منطقه «مفکعیم» در اطراف غزه با راکت هدف قرار داد.

14 شهرک صهیونیست دیگر در شمال فلسطین اشغالی تخلیه می‌شود

«یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پیشنهاد تخلیه 14 شهرک صهیونیست نشین دیگر در شمال فلسطین اشغالی و در مرز با لبنان موافقت کرد.

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تا این لحظه 307 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

۹۰ شهید در کرانه باختری/ افزایش شهدای جنین

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یکی دیگر از شهدای حمله امروز اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین به بیمارستان دولتی جنین انتقال داده شد.

بدین گونه شمار شهدای امروز در جنین به ۳ نفر افزایش یافت.

از بامداد امروز تا این لحظه ۵ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله جنین، طوباس و نابلس به شهادت رسیدند.

با شهادت این پنج نفر، مجموع شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته نیز به ۹۰ نفر افزایش یافت.

هلال احمر فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که جسد یک شهید دیگر را در مسجد انصار در اردوگاه جنین از زیر آوار بیرون کشیده است. نظامیان صهیونیست در یورش امروز خود به جنین این مسجد را تخریب کرده بودند.

 1200 نظامی صهیونیست دچار معلولیت شدند

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از 1200 نظامی اسرائیلی از آغاز جنگ(طوفان الاقصی) تا به امروز دچار معلولیت شده‌اند.

به صدا در آمدن اژیر در منطقه صهیونیست نشین 

منابع خبری منطقه از به صدا در آمدن اژیر در منطقه صهیونیست نشین «بیت شیمش» در غرب قدس اشغالی خبر دادند.
شهرهای صهیونیست نشین عسقلان و اشدود هدف حملات راکتی دوباره مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

مقاومت اعلام کرده است در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم بی دفاع غزه، شهرکهای اطراف این منطقه را موشکباران کرده است.

کمبود دارو و تخت در بیمارستان‌های غزه

کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی با کمبود دارو و تخت مواجه بوده و مجبور هستند بیماران را زمین مداوا کنند.

وزارت بهداشت غزه دیروز اعلام کرد که در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه 7 بیمارستان به طور کامل آسیب دیده و از خدمت رسانی خارج شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد مجروحین حملات رژیم صهیونیستی به غزه از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی (15 مهر ماه) تاکنون به 14245 نفر افزایش یافته است.

آمار شهدای غزه به 4651 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار  غزه به 4651 نفر رسید که 1873 نفر از آنها کودک، 1023 نفر زن و 187 نفر سالخورده هستند. تعداد مجروحان هم به 14 هزار و 245  نفر رسیده است.

فعال شدن سامانه هشدار در منطقه الجلیل فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان از به صدا در آمدن آژیر در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و نیز شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه خبر داد.

وزارت بهداشت غزه: 1450 نفر هنوز زیر آوار هستند

وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته دست به قتل عام مردم غزه زد و طی حملات متعدد 266 شهروند فلسطینی را به شهادت رساند که 117 نفر آن‌ها کودک بوده و اکثر آن‌ها ساکنان جنوب غزه بودند.

در ادامه بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: 1450 نفر از مفقودین هنوز زیر آوار هستند که 800 نفر آن‌ها کودک است.

حمله خمپاره ای مقاومت فلسطین به مرکز نظامی «مارس» صهیونیست‌ها  

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از حمله خمپاره ای به مرکز نظامی «مارس» خبر داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه