اخبار داغ

تجمل‌گرایی یکی از عوامل طلاق در البرز

تجمل‌گرایی یکی از عوامل طلاق در البرز
مشاور خانواده گفت: مسابقه تجمل‌گرایی در سایه شبکه‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی غربی از عوامل طلاق در استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتر یک؛ مریم اخلاقی گفت: مسابقه تجمل‌گرایی یکی از عوامل طلاق در استان البرز است.

مشاور خانواده ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی با ترویج تجمل‌گرایی و چشم‌وهم‌چشمی تأثیر بسیار زیادی بر کف جامعه گذاشتند.

وی افزود: زندگی‌های ویترینی در واقعیت، وجود خارجی و حقیقت ندارند و مخاطب از روی عدم آگاهی آن‌ها را واقعی تصور می‌کند.

اخلاقی تصریح کرد: امروز بلاگر‌های اینستاگرام از به نمایش گذاشتن ویترین‌های تجمل‌‎گرایی در نظر مخاطبان هدف دارند و با ترویج سبک زندگی غربی می‌خواهند از این راه به هر طریقی شده کسب درآمد کنند و گاهی برای رسیدن به هدف خود به فرزندان خود نیز رحم نمی‌کنند.

این مشاور گفت: نسل ۸۰ و ۷۰ در سایه غفلت ما در تبیین سبک زندگی ایرانی - اسلامی به شدت وابسته به دنیای آنلاین است و زندگی آن‌ها نیز به تأثیر از این فضا دچار آسیب شده است.

وی بیان کرد: فضای مجازی به ذات خود پدیده‌ای مفید و سودمند است، به شرطی که با دانش و آگاهی وارد آن شوید، اما اگر بدون دانش وارد این دنیا شوید، قطعاً ضربه خورده و زندگی خود و خانواده‌تان را درگیر آسیب‌های جدی آن می‌کنید.

اخلاقی ادامه داد: تزیین سفره‌های میلیاردی برای مهمانی‌ها در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی جایگاهی ندارد، اهل بیت (ع) همیشه تأکید بر ساده‌زیستی داشتند زیرا می‌دانستند سعادت دنیا و آخرت در این مهم است.

وی تأکید کرد: شبکه اجتماعیِ اینستاگرام در ترویج سبک زندگی غربی در کشور ما نقش بی‌بدیلی داشته و دارد و ما خروجی آن را در کف جامعه می‌بینیم.

این مشاور افزود: امروز زوجین جوانی به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند که به دلیل مسابقه تجمل‌گرایی تصمیم به طلاق گرفتند و در این مسابقه بنیان خانواده به عنوان یک نهاد مهم و اساسی در اجتماع نابود می‌شود.

وی بیان کرد: انتهای جاده سبک زندگی غربی نابودی است و غرب این را امتحان کرده و چون به نابودی رسیده، می‌خواهد با ترویج آن بنیان خانواده را در کشور ما هدف قرار دهد.

اخلاقی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز خرده‌فرهنگ‌های غربی تیشه به ریشه بنیان خانواده‌ زده است، ‌امیدوارم زوجین با چشم باز زندگی خود را آغاز کنند و شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیرنده زندگی آن‌ها نباشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه