اخبار داغ

جریمه‌های کمیته انضباطی بازدارنده نیستند؛

کفاشیان: قانون سقف بودجه دیگر قابل اجرا نیست/ در فدراسیون فوتبال نشتی اطلاعات داریم!

کفاشیان: قانون سقف بودجه دیگر قابل اجرا نیست/ در فدراسیون فوتبال نشتی اطلاعات داریم!
رئیس و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من قانون سقف بودجه شکست خورده است و قابل اجرا نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ علی کفاشیان رئیس و نایب‌رئیس اسبق فدراسیون فوتبال پیرامون جریمه‌های سرسام‌آور کمیته انضباطی فدراسیون اظهار داشت: کسانی که این رای‌ها را صادر می‌کنند، تبعیض قائل نمی‌شوند چون بعدا برای آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد. این جریمه‌ها به جیب فدراسیون فوتبال می‌رود؛ نه سازمان لیگ‌. این جریمه‌ها بازدارندگی نداشته و بازهم این اتفاقات تکرار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: برخی این جریمه‌ها مثل مهریه است؛ چه کسی داده و چه کسی گرفته؟! نباید وقتی یک باشگاه پول دارد، هر کاری که می‌خواهد انجام بدهد. زمان من دست فدراسیون را خیلی باز گذاشته بودم که پاسخگو رسانه‌ها باشند ولی الان قانونی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد که کسی نباید با رسانه‌ها صحبت کند.

کفاشیان درباره قانون پربحث سقف بودجه عنوان داشت: ما یک زمانی همین قانون را گذاشتیم که اول همه تصمیم گرفتند که رعایت کنند، بعدا یک مدیر برای جذب یک بازیکن به او می‌گفت که تو به تیم ما بیا و از روش‌های دیگری به تو پول پرداخت می‌کنیم. مدیران تیم‌های دیگر هم وقتی می‌دیدند که این اتفاقات رخ می‌دهد، آن هم رعایت نمی‌کردند. از این رو به نظر من این قانون شکست خورده و قابل اجرا نیست.

وی در رابطه با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده سپاهان - الاتحاد تصریح داشت: رای وقتی که از سوی AFC صادر می‌شود، ابتدا به بین‌الملل فدراسیون فوتبال ارجاع داده می‌شود نه این که اول به باشگاه برسد. AFC فدراسیون را موظف می‌کند که رای را به باشگاه ارسال کند و همچنین باید به سازمان لیگ هم اعلام شود که زمان و مکان های بازی آن تیم تغییر کند.

وی در این رابطه اذعان داشت: AFC نشتی اطلاعات خیلی کمی دارد و اطلاعات از داخل لو می‌رود که بازار شایعات در آن بسیار زیاد است. یک زمانی من تصمیمی را در ذهن خودم داشتم که انجام بدهم و بعدا دیدم که در تمام رسانه ها درموردش صحبت می‌شود! این که این رای AFC لو می‌رود، قطعا از داخل خود ایران است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان ساخت: فیفا سلیقه‌ای عمل می‌کند؛ زمانی ما بدهکار آقای برانکو بودیم و ایشان رفتند شکایت کردند و فیفا از محل درآمدهای ما طلب ایشان را پرداخت کرد ولی بعدا ما به کی‌روش بدهکار بودیم و از فیفا خواستیم تا پول او را پرداخت کند اما فیفا قبول نکرد که ما هم نامه زدیم که پس ما پول کی‌روش را پرداخت نمی‌کنیم تا شکایت کند که فیفا قبول کرد.

وی در پایان گفت: احتمالا فدراسیون فوتبال به فیفا نامه زده که از محل درآمدهای ما این پول پرداخت شود که معلوم نیست فیفا قبول کرده است یا نه؛ یا این که خود فدراسیون فوتبال این مبلغ را پرداخت کرده. این تبعیض در فیفا وجود دارد که سلیقه ای عمل می‌کند. من هم الان به فدراسیون فوتبال نمره نمی‌دهم و می‌گذارم جام ملت‌ها به پایان برسد تا بعد صحبت کنم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه