اخبار داغ

چگونه یک اسپرسو حرفه ای در خانه تهیه کنیم؟

چگونه یک اسپرسو حرفه ای در خانه تهیه کنیم؟
اگر شما هم از علاقه مندان به تهیه قهوه‌ی اسپرسو در خانه اید و می خواهید تجربه‌ی لذت بخش تهیه‌ی اسپرسو حرفه‌ ای را به خانه بیاورید، این مقدمه را با ما همراه باشید. در این راهنما، ما به شما نشان می دهیم چگونه با دستگاه اسپرسو ساز خانگی، قهوه‌ی اسپرسویی با کیفیت و عالی تهیه کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از انتخاب بهینه‌ ی دستگاه تا نکات مهم در تهیه و سرو قهوه، همه‌ی جزئیات مهم را در این مقاله پوشش خواهیم داد. با ما همراه شوید و به همراه خانواده و دوستان خود از لذت یک فنجان اسپرسو حرفه ای در خانه لذت ببرید.

اسپرسو چیست؟

اسپرسو یکی از محبوب‌ ترین ویژگی های دنیای قهوه است که به روشی خاص تهیه می شود و به طور معمول به عنوان یک شات اسپرسو نیز شناخته می شود. این روش تهیه قهوه باعث تولید قهوه ای با طعم غنی و غلیظ شده و به دلیل فرآیند سریع و موثری که در طی آن تهیه می شود، در کمتر از ۲۵ ثانیه به دست می آید.

فرآیند تهیه اسپرسو شامل عبور آب نزدیک به نقطه جوش از قهوه آسیاب شده و تحت فشار قرار دادن آن است. این فشار باعث استخراج تمام عطر ها، روایح و اسانس های قهوه می شود و به نتیجه ای غنی و خوشمزه می انجامد.

یکی از ویژگی های جالب اسپرسو این است که هر شات اسپرسو حدود ۲۵-۳۰ میلی لیتر حجم دارد و به عنوان یک واحد معمول برای اندازه گیری اسپرسو مورد استفاده قرار می گیرد. این واحد به عنوان "شات اسپرسو" نیز شناخته می شود و اصولاً یک فنجان کوچک از قهوه را نمایان می کند.

اسپرسو در دنیای قهوه به عنوان یک اصطلاح معمول در فهم و توصیف قهوه های کمیاب و خوشمزه بهره می برد. این نوع قهوه از جنس ها و ترکیب های مختلفی تهیه و به عنوان یک نمونه از هنر تهیه قهوه در نظر گرفته می شود. با تنوع فراوان طعم ها و امکان ترکیب پذیری با شیر و دیگر مواد افزودنی، اسپرسو یک دنیا مزه، برای دوست داران قهوه فراهم می کند.

طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز

برای تهیه یک فنجان اسپرسو عالی با دستگاه اسپرسو ساز Delonghi EC685، ابتدا از قهوه‌ی با کیفیت و تازه استفاده کنید. قهوه‌ی با تاریخ رست و برشتگی صحیح می تواند تأثیر بزرگی در طعم و عطر اسپرسو داشته باشد. حالا دستگاه اسپرسو ساز را روشن کنید و مخزن آب را به ظرفیت مورد نیاز پر کنید. اگر دستگاه به منبع آب متصل نیست، از آب تصفیه شده به صورت دستی استفاده کنید.

از پرتا فیلتری که همراه دستگاه است، استفاده کنید. پودر قهوه را داخل پرتا فیلتر بریزید و سطح آن را با دست تمیز کنید. سپس پودر قهوه را به طور یکنواخت فشرده کنید.

پرتافیلتر را به هد گروه دستگاه وصل کرده و دکمه شات را بزنید. عمل اسپرسو تا حدود ۲۵ ثانیه طول می کشد. در این مدت، اسپرسو با عبور از پودر قهوه به کوپه ای خوشبو و با طعم منحصر به فرد تبدیل می شود.

بعد از گرفتن شات اسپرسو، آن را بلافاصله سرو کنید تا از تازگی و عطر قهوه بیشتری برخوردار شوید. همچنین، دستگاه اسپرسو ساز Delonghi EC685 را تمیز کرده و آماده برای دفعات بعدی کنید. این روش می تواند به شما اسپرسویی عالی و لذت بخش ارائه دهد.

از این آموزش استفاده کنید تا با دستگاه اسپرسو ساز ،Delonghi EC685 اسپرسو حرفه ای در خانه تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده این محصول می توانید به صفحه خرید اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685 در سایت بندریا مراجعه کنید.

نکات مهم تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز

در تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز، توجه به موارد مهم و نکات زیر بسیار حائز اهمیت است. این نکات به شما کمک می کنند تا یک اسپرسو با کیفیت و طعم دلخواه تهیه کنید. همچنین، با مراجعه به صفحه اسپرسوساز می توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی دستگاه اسپرسو ساز به دست آورید.

  1. انتخاب دانه یا پودر قهوه با برشتگی مورد نیاز بسیار مهم است. ترجیحاً از قهوه تازه برشته استفاده کنید یا اگر از قهوه بسته بندی استفاده می کنید، به تاریخ رست و برشتگی دقت کنید.

  2. در پرتا فیلتر، غیر از پودر قهوه، هیچ افزودنی دیگری مانند شکر و غیره نریزید. این کار می تواند طعم قهوه را تغییر دهد.

  3. برای جلوگیری از سرد شدن سریع قهوه، فنجان های خود را از قبل با آب داغ گرم کنید.

  4. ترجیحاً از آب شیر برای تهیه اسپرسو استفاده نکنید؛ زیرا املاح آن ممکن است باعث رسوب در دستگاه اسپرسو شود.

  5. اگر در خانه دستگاه آسیاب ندارید، در هنگام خرید دانه قهوه از فروشنده بخواهید که آن را برای دستگاه اسپرسو ساز تان آسیاب کند. تازه‌ ترین مورد این است که دانه های قهوه با رست مدیوم و تیره آسیاب شوند.

  6. میزان آسیاب قهوه نیز مهم است. اگر دانه ها خیلی ریز آسیاب شوند، زمان عبور آب از آنها کمتر شده و اسپرسو شما رقیق و بی طعم خواهد بود. به عکس، اگر دانه ها خیلی درشت آسیاب شوند، زمان گرفتن شات افزایش می یابد و اسپرسو تلخ می شود.

  7. همچنین، مهم است که پس از گرفتن شات اسپرسو، اسپرسوتان را بلافاصله سرو کنید. این باعث می شود طعم آن را بهتر تجربه کنید.

با رعایت این نکات، می توانید از دستگاه اسپرسو ساز خود بهره وری بیشتری داشته و قهوه اسپرسویی با طعم دلخواه خود تهیه کنید.

جمع بندی

در این مقاله، آموزشی جامع راجع به تهیه یک اسپرسو حرفه ای در خانه ارائه دادیم. از انتخاب دانه یا پودر قهوه با برشتگی مناسب گرفته تا آماده‌ سازی دستگاه اسپرسو و پرتا فیلتر، مروری بر گرفتن شات اسپرسو و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید.

اهمیت انتخاب قهوه تازه و ترجیح دادن به دانه های قهوه با رست مدیوم و تیره بیان شد. همچنین، از افزودنی های اضافی به پرتا فیلتر جلوگیری شد و توصیه شد که فنجان ها را با آب داغ گرم پیش از سرو قهوه گرم کنید. از استفاده از آب شیر برای تهیه اسپرسو خود خودداری کنید تا رسوبات در دستگاه ایجاد نشود.

همچنین به اهمیت میزان آسیاب قهوه اشاره شد. آسیاب قهوه باید به طور مناسب تنظیم شود تا زمان گرفتن شات اسپرسو بهینه باشد و قهوه به طعم دلخواه شما برسد.

در نهایت، نکات مهمی را که می توانید در تهیه اسپرسو در خانه رعایت کنید، توضیح دادیم. با این مشورت ها، می توانید از دستگاه اسپرسو ساز خود بهره وری بیشتری ببرید و قهوه اسپرسو حرفه ای تری تهیه کنید.

بندریا به عنوان عرضه کننده بهترین دستگاه های اسپرسو ساز در خدمت شماست. شما می توانید محصول خود را با قیمت بسیار مناسب از این سایت سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کیند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، خرید دستگاه های اسپرسو ساز حرفه ای و همچنین اطلاع از قیمت ساعت هوشمند به وب سایت بندریا مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه