اخبار داغ

گزارش دانا از سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین؛

اجلاس مجمع جهانی مستضعفین در حمایت از مقاومت مردم غزه برگزار شد

اجلاس مجمع جهانی مستضعفین در حمایت از مقاومت مردم غزه برگزار شد
سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین با حضور سفرای کشورهای عضو مقاومت با موضوع هم‌افزایی و نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین با موضوع هم‌افزایی و نقش‌آفرینی همه‌جانبه در عرصه بین‌المللی امروز ۲۳ آبان‌ماه در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین با حضور مقامات لشکری و کشوری و مدیران کل امور بین‌الملل وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

در این نشست سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج، خالد خدومی نماینده جنبش حماس ایران و ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی کردند.

این اجلاس توسط معاونت بین‌الملل سازمان با مشارکت معاونت‌های بین‌الملل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و رؤسای آنها و فعالان بین‌الملل و رسانه‌های محور مقاومت برگزار شد و با شعار محوری این اجلاس «فلسطین محور مقاومت، غزه نماد استقامت» بود.

انقلاب اسلامی ایران سرآغاز فصل جدیدی از شکل‌گیری مقاومت مسلمانان در برابر رژیم اشغالگر قدس بود

سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی به‌عنوان اولین سخنران در این اجلاس اظهار کرد: سومین سال است که این جلسه برای حمایت از مردم فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی و مسجدالاقصی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: به مسئله فلسطین و مقاومت مردم در غزه می‌توان از زوایای مختلف نگاه کرد. مواجهه جهان غرب یا مواجهه تمدن غربی با کشورهای اسلامی و  اسلام مواجهه عجیب‌وغریبی است. این مواجهه برای ما مسلمانان سؤال و ابهام ایجاد کرده است. با بررسی دوره‌های مختلف به‌خصوص از بعد از دوره رنسانس، غرب به توانایی‌های کارشناسی و علمی دست‌یافت درحالی‌که این دستاورد غرب با ترجمه منابع علمی کشورهای شرقی حاصل شد بااین‌حال وقتی غرب به علم دست‌یافت و قدرت جدیدی تولید کرد، از این دستاورد برای حمله و تسخیر سرزمین‌های اسلامی و نابودی اسلام و مسلمانان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: علت این رفتار غرب با مسلمانان، یهودیان صهیونیست بود و البته مسیحیان صهیونیست مقدمه شکل‌گیری یهودیان صهیونیست و شکل‌گیری مکاتب پس از دوره رنسانس بودند. یهودیان با برنامه و مر و فریب بر علیه اسلام و مسلمانان تاختند. مسجدالاقصی و بیت‌المقدس را در  تهاجم‌هایشان علیه مسلمانان اشغال کردند. اولین ارتش صهیونیست‌ها برای اشغال بیت‌المقدس یک میلیون سرباز داشت. آنان همان زمان هم میلیون‌ها زن و کودک را در طی ۲۷۰ سال قتل‌عام کردند.

وی ادامه داد: در قرارداد بالفور اعلام شد کشورهای عربی توانایی اداره کشورهایشان را ندارند و جامعه ملل باید برای آن‌ها تعیین تکلیف کند و این‌گونه بود که انگلیس به‌عنوان قیم و سرپرست، سرزمین فلسطین و بخش وسیعی از کشورهای عربی را طبق آن چیزی که صهیونیست‌ها طلب کردند، شکل دادند. در ابتدای کار ۵ درصد مردم فلسطین صهیونیست بودند؛ اما با برنامه‌ها و فراخوان‌هایی که انگلیسی‌ها برای مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی ترتیب دادند به‌تدریج جمعیت یهودیان سرزمین‌های اشغالی را افزایش دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به خرید خانه‌های فلسطینیان در چهارچوب قرارداد بالفور توسط مسیحیان یهودی افزود: یهودی‌ها با دروغ و تزویر خانه‌های فلسطینیان را خریدند و در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند و به‌این‌ترتیب دولت یهود پس از جنگ جهانی با حمایت انگلیس و آمریکا در سال ۱۹۴۸ شکل گرفت.

وی با تأکید بر این‌که «انقلاب اسلامی ایران سرآغاز فصل جدیدی از شکل‌گیری مقاومت مسلمانان در برابر رژیم اشغالگر قدس بود» در بخش دیگری از سخنانش همراهی افکار عمومی کشورهای غربی با مردم مظلوم فلسطین را مورد اشاره قرارداد و افزود: هزاران نفر از مردم آمریکا و کشورهای غربی در بطن دنیای غرب به خیابان‌ها و میدان‌های شهرهای مهم این کشورها آمدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند. این یعنی پیروزی خون‌های مردم فلسطین بر ظلم رژیم صهیونیستی.

وی با نکوهش حمایت آمریکا، انگلیس، آلمان و سایر کشورهای غربی در حمایت از وتو قطعنامه‌های بین‌المللی گفت: کشورهای غربی با تحریک و حمایت صهیونیست‌ها کلیه قطعنامه‌های سازمان ملل را که به نفع مردم غزه صادر می‌شود را به نفع رژیم صهیونیستی وتو می‌کنند. صهیونیست‌ها پشت حمله به ایران، افغانستان، عراق و سایر کشورهای اسلامی قرار داشته است.

سلیمانی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و واکنش مردم اوکراین، گفت: طبق آمار مقامات اوکراینی ۲۷ میلیون نفر از مردم این کشور به لهستان یا سایر کشورهای بلوک شرق مهاجرت کرده‌اند حتی جوان‌های اوکراینی برای فرار از خدمت در جنگ، رشوه می‌دهند. آیا این وضعیت در اوکراین قابل‌مقایسه با مقاومت جانانه مردم غزه هست؟

وی مقاومت را یک جریان جهادی برآمده از اعتقادات مسلمانان توأم با مظلومیت تاریخی دانست و افزود: راهبرد غلبه خون بر شمشیر همان‌طور که موجب پیروزی اباعبدالله الحسین در عاشورا شد، به‌عنوان یک جریان برای آزادی بشریت پیشروی مظلومان عالم قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: باید مراقب بود تا در گام دوم انقلاب اسلامی با محو رژیم صهیونیستی از روی زمین، جهان عاری از ظلم صهیونیست‌ها را شکل داد.

بایدن قبل از نتانیاهو جنگ غزه را مدیریت کرد

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در سومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با محوریت غزه گفت: کل تانک‌ها مرکاوا در ارتش صهیونیستی ۶۰۰ دستگاه است که ۱۸۲ مورد طی یک ماه اخیر منهدم شدند.

وی افزود: تجهیزات الکترونیک در جنگ خیابانی هیچ کارایی ندارد. موفقیت برجسته نیرو‌های مقاومت نیازمند توجه است.

نماینده جنبش حماس در ایران  اظهار داشت: جرم‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا برای امروز نیست از ۷۵ سال پیش تا کنون در فلسطین قابل‌مشاهده است.

وی افزود: جهانیان امروز متوجه جنایات رژیم صهیونیستی شدند. ۷۵ سال است که جنایات این رژیم را با صدای بلند فریاد می‌زنیم و مردم جهان حتی آمریکا و یهودیان فهمیدند.

خالد قدومی گفت: بلینکن و بایدن در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو حضور دارند و جنگ فعلی بین فلسطین و اسرائیل نیست بین اسلام و استکبار است.

وی افزود: به قول سید حسن نصرالله پیروزی حماس و غزه منفعت ملی و قومی لبنان است و وقتی از غزه دفاع می‌کنیم؛ یعنی از امنیت تهران، بیروت و ریاض دفاع می‌کنیم.

نماینده جنبش حماس در ایران تأکید کرد: اگر غزه شکست بخورد نوبت بیروت و قاهره و امان و...است.

مردم فلسطین با اهدای خون خود مسیر تاریخ برای آزادی را هموار کردند

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه به‌عنوان سخنران اصلی این اجلاس گفت: مردم فلسطین با اهدای خون خود مسیر تاریخ برای آزادی را هموار کردند. بشریت برای خلاصی از طاغوت‌ها از هر روز آماده‌تر است. جنایت اسرائیل در غزه در طول تاریخ بی‌سابقه و بی‌نظیر است. چرا؟ خدای متعال در قرآن، فرعون در رأس طاغوت‌ها اعلام فرموده است و امروز غزه نمایشگاه لیبرال دموکراسی غرب و مدعیان آزادی غربی است.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنند که چند متر در غزه با تانک‌هایشان پیشروی کرده‌اند؛ اما عقلشان نمی‌رسد که چندین برابر مسافت طی شده، از دموکراسی و انسانیت فاصله گرفته‌اند. مؤمنان و جهادگران فلسطین در هفتم اکتبر به پیروزی بزرگی دست یافتند و بعد از آن به پیروزی‌های بزرگ‌تری دست یافتند، اگرچه از تقدیم شهدای فلسطینی ناراحتیم.

وی خواستار ایفای نقش مسلمانان در مسئله فلسطین شد و افزود: فلسطینی‌ها خود، صهیونیست‌ها را در جای‌شان می‌نشانند و ان‌شاءالله پیروزمندانه از جنگ غزه خارج می‌شوند؛ اما ما باید به وظایفمان عمل کنیم. باید زینب‌ وار پیام خون‌های فلسطینیان مظلوم را به جهان برسانیم. غزه امروز مصداق پیروزی خون بر شمشیر است و جامعه بشری بیداری بی‌نظیری را شاهد است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران ادامه داد: حماسه غزه و پیروزی بی‌نظیر آن در کنارزدن آمریکا و سایر کشورهای استعمارگر درس بزرگی داشت. اگر نیروهای کرانه باختری یا مجاهدان لبنانی می‌خواهند عملیات مکملی انجام دهند باید توجه داشته باشند، باید عملیات خود را به طور کامل به سرانجام برسانند؛ چرا که صهیونیست‌ها و غربی‌ها نشان دادند که به هیچ حد و مرزی قائل نیستند.

وی خطاب به مجاهدان فلسطینی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هرجا در سرزمین‌های کرانه باختری پایگاهی داشته باشد وحشیانه لطمات و تلفات بالایی خواهد زد پس باید مانع از باقی‌ماندن هر جنبنده‌ای در پایگاه‌های اسرائیلی شوید تا نتوانند از شما تلفات انسانی بالا بگیرند.

وی ادامه داد: درست است که نیرویی به فلسطین اعزام نمی‌شود؛ اما این به معنای نشستن در خانه و گذاشتن دست روی دست نیست.  در حسرت صدور فرمان برای اعزام به جبهه غزه هستیم؛ اما تا آن زمان باید از طرق دیگر به مجاهدان فلسطینی کمک کنیم. از جمله از طریق ابراز تنفر کادر درمانی، پزشکان و پرستارانمان از طریق هلال‌احمر بین‌الملل می‌توانیم چنین کنیم.

نقدی خواستار اقدامات حقوقی و قضایی توسط حقوق‌دانان و وکلای جهان علیه جنایت‌کاران رژیم صهیونیستی شد و گفت: اقدامات حقوقی مجامع بین‌المللی تأثیر زیادی بر پشتیبانی از مردم فلسطین دارد. باید روی این موضوع کار جدی انجام دهیم. دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دوره ما را روسفید کرد، صمیمانه از آنان تشکر می‌کنیم. اقدامات دستگاه دیپلماسی‌مان باید تا اخراج اسرائیل از شورای امنیت ادامه یابد.

وی همچنین خواستار تشدید مجازات جاسوسان اسرائیلی و آمریکایی در دستگاه قضایی کشورمان شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پیشنهادی از ترکیه و سایر کشورهای منطقه خواست پایگاه‌های نظامی و جاسوسی اسرائیل و آمریکا در منطقه را با شجاعت تعطیل کنند.

اجرای سرود در دفاع از فلسطین در اجلاس مجمع جهانی مستضعفین

به گزارش راه دانا؛ در پایان این اجلاس بیانیه‌ای صادر و موضع رسمی مجموعه بسیج و همه معاونت‌های بین‌الملل سازمان‌ها اعلام شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه