اخبار داغ

گزارش دانا از نشست معرفی برنامه‌های هفته بسیج؛

سردار غلامرضا سلیمانی: بسیج گستره‌ای به اندازه میهن دارد/ هدف بسیج تحقق "ایران قوی" است

سردار غلامرضا سلیمانی: بسیج گستره‌ای به اندازه میهن دارد/ هدف بسیج تحقق "ایران قوی" است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در نشست خبری خود برنامه‌های هفته بسیج و روزشمار این هفته و عملکرد ریز مجموعه‌های این سازمان در سراسر کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار، غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سازمان بسیج برگزار شد.

گزارش تصویری/ نشست خبری رییس سازمان بسیج مستضعفین

در این نشست بر رویکردهای ویژه بسیج مستضعفین در سال جاری نظیر الگوی محوری و توجه ویژه به معرفی سوژه‌ها موفق و نخبه بسیجی با محوریت پرداختن به سبک زندگی و معرفی طرح‌های شاخص و موفق رده‌های سازمان بسیج مستضعفین، اعلام شعار هفته و روزشمار برنامه‌ها تأکید خواهد شد.

سردار سلیمانی در این نشست با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طوفان‌الاقصی شکستی ترمیم‌ناپذیر را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرد.

وی با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: آمریکایی‌ها با تمامی ظرفیت و توان کنار رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفتند و با امکانات فراوان، آتش گسترده‌ای را بر سر زنان و کودکان غزه ریختند و هزاران نفر را شهید کردند.

کارنامه وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی در تاریخ ثبت خواهد شد

سردار سلیمانی با بیان اینکه بیشتر شهدای غزه کودکان و زنان هستند، گفت: صهیونیست‌ها بیماران داخل بیمارستان‌ها و نوزادان نورس را هم به شهادت رساندند و در تاریخ این‌گونه وحشیگری‌ها فقط در کارنامه رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در واکنش به این جنایات، ملت‌های مسلمان به پا خاستند. ملت ما هم به میدان آمدند و ان‌شاءالله شنبه هفته بعد در حمایت از کودکان مظلوم تجمع و راهپیمایی خواهند کرد.

سردار سلیمانی سپس به هفته بسیج اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، این ملت فرزندان بسیجی خود را به جبهه‌ها گسیل داشتند و دفاع مردمی را با رهبری امام راحل در مقابل دشمن متجاوز شکل دادند؛ از درون این دفاع یک قدرتی تولید شد که کشور ما به مرحله بازدارندگی رسیده است.

وی افزود: حرکتی که در دفاع مقدس با فرمان امام خمینی (ره) آغاز شد، دفاعی مردمی را ایجاد کرد و امروز هم این حضور مردم امنیت مردم پایه را برای ما ایجاد و امنیت کشور را مثال‌زدنی کرده است؛ لذا ملت بزرگ ایران اسلامی می‌تواند با تبعیت از ولایت‌فقیه اهداف بزرگ انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب رقم بزند و در این میان، بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

برنامه‌های هفته بسیج با رویکرد جهاد تبیین و امیدآفرینی دنبال خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برنامه‌های هفته بسیج با رویکرد جهاد تبیین و امیدآفرینی برنامه‌ریزی شده و بر همین اساس، برنامه‌های مختلفی طراحی شده که رزمایش ۱۰۰ هزار خدمت بسیج اصناف و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، اعزام گروه‌های جهادی به روستاها و آزادی زندانیان از جمله این برنامه‌هاست.

سردار سلیمانی گفت: آیین تجدید میثاق هیئت‌رئیسه سازمان بسیج و بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره)، رونمایی از پیمان‌نامه هم‌سنگر، افتتاح بیش از ۱۰ هزار شورای امربه‌معروف مساجد کشور، اختتامیه جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در گیلان، اختتامیه مسابقات قرآنی مرحله استانی بسیج در اردبیل، رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی، توزیع هزار قلم کالای اساسی میان محرومین، جشنواره ملی مالک‌اشتر، و افتتاح پویش جمع‌آوری اسناد و آثار ۹۳ هزار شهید بسیج، بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج است.

تشریح برنامه های اقشار بسیج در هفته بسیج

وی ادامه داد: نشست تبیین نقش اقشار در خدمت‌رسانی به جامعه، نمایش ۱۰ میلیونی اقتدار در ۵۴۰ نقطه کشور، افتتاحیه جشنواره تئاتر سردار آسمانی، گردهمایی پهلوانان ایران‌زمین در ۵۴۰ نقطه کشور، اجلاسیه شهدای زن اهل‌سنت در استان گلستان، امضای تفاهم‌نامه توانمندسازی ۱۰۰ هزار معلم، مجمع عالی فاطمی و علوی بسیج دانش‌آموزی، اجلاسیه ملی اندیشه‌ورزی بسیج کارگری، و جشنواره سراسری اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بسیج نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج امسال است.

سردار سلیمانی توضیح داد: بسیج به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی و به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی دنیا به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی رسالت بسیار سنگینی دارد.

رویکردهای سه‌گانه بسیج در بزرگداشت این هفته در سال جاری

وی از رویکردهای سه‌گانه بسیج سخن گفت و افزود: رویکردهای جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهادِ خدمت با کلیدواژه بسیج امیدآفرین از ۲۸ آبان به مدت یک هفته در مرقد امام خمینی برگزار می‌شود.

سلیمانی مسابقات استانی قرآنی در اردبیل، افتتاح ۱۳۰ مرکز مشاوره خانواده، رزمایش ۱۰۰ هزار خدمت اصناف در هزار نقطه در تهران، اعزام تیم‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم به نیابت از شهدای سلامت، طرح رضوان برای رفع مشکلات روستاها در ۲۷۰ روستا، ۵۴۰ میز خدمت در ۵۴۰ شهرستان، رفع موانع از صنایع کوچک و متوسط توسط بسیج صنعت و معدن، توزیع ۱۰۰۰ کالای اساسی مستضعفان و رونمایی از تولیدات فرهنگی بسیج بخشی را از برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد.

میز خدمت بسیج کارمندان پاسخگوی همه مردم در هفته بسیج خواهد بود

وی ادامه داد: میز خدمت بسیج کارمندان در دستگاه‌های دولتی و اجتماع بزرگ بسیجیان دانشجو و طلبه در جوار حرم مرقد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود همچنین توان رزمی بسیج در قالب گردان‌های بسیج در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: همکاری بسیج با بخش سلامت کشور دیرینه و گسترده است. واکسیناسیون کودکان در دهه ۸۰، طرح غربالگری در سال‌های قبل از کرونا و توسعه همکاری‌ها در دوران کرونا انجام‌گرفته است. در برنامه داریم تا در ۵۰۰ شهر ۵۰۰ درمانگاه تشکیل دهیم که تا این لحظه ۱۵۰ درمانگاه ساخته شده که در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش از وجود بیش از ۳۰۰۰ مهدکودک قرآنی سخن گفت و افزود: نمی‌توان بسیج را از مردم جدا دانست؛ چرا که ملت ایران در جهت اعتلای کشور انجام‌وظیفه می‌کنند تا توسعه و عدالت در کشور رقم بخورد.

بسیج یک تفکر است

فرمانده بسیج درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره بسیج لندن گفت: در تفکر بسیجی باید توجه داشت. بسیج یک سازمان نیست، بلکه یک تفکر است. سخنان مقام معظم رهبری درباره بسیج لندن به معنای رهایی مردم غرب از اسارت است. امروز بشریت در غرب بیدار شده است که این امر مسئله با اهمیتی است که مقام معظم رهبری به‌خوبی به آن اشاره کردند.

سلیمانی در واکنش به تهدیدات گاه‌وبی‌گاه ایران توسط مقام‌های آمریکایی، گفت: تمدن ملت ایران ۷۰۰۰ساله است و هرگز دنبال آن نبوده است که تمدنی را برای خود جعل کند. قدرت غرب در برابر ملت ایران بی‌اثر است. آمریکایی‌ها در سرازیری افول قدرت قرار دارند. همین‌قدر که تمام قدرتش را در برابر مردمی به کار گرفته است که هیچ سلاحی ندارند گواه این مطلب است. جنگنده‌های آمریکایی و خلبانان اسرائیلی نمی‌توانند به‌خاطر بمباران مردم بی‌دفاع در بیمارستان‌های غزه به خود ببالند.

در انتهای این نشست توسط سردار سلیمانی و سردار معروفی از پوستر جشنواره ملی مالک اشتر بسیج پرده برداری شد و سرهنگ مقداد فرمانی مسئول اشراف سازمان بسیج مستضعفین درباره این جشنواره توضیح داد.


گزارش تصویری/ نشست خبری رییس سازمان بسیج مستضعفین

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه