اخبار داغ

مرحبا در گفتگو با دانا:

بودجه سال 1403 متناسب با برنامه هفتم توسعه متفاوت خواهد بود

بودجه سال 1403 متناسب با برنامه هفتم توسعه متفاوت خواهد بود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش کردیم لایحه برنامه هفتم توسعه را متفاوت بررسی کنیم، گفت: بودجه سال 1403 منطبق با برنامه هفتم متفاوت خواهد بود.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به آغاز روند بررسی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در روزهای آینده، گفت: لایحه بودجه سند مالی کشور است و عملکرد مالی یک سال کشور چه درآمدها و چه هزینه کردها براساس آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه 1403 منطبق با برنامه هفتم توسعه خواهد بود، عنوان کرد: برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور، یک سند بالادستی است که بررسی آن در مجلس با تمام کش و قوس ها به پایان رسیده است.

مرحبا با اشاره به بودجه سال 1403 نیز باید براساس برنامه هفتم در دولت تدوین و در مجلس بررسی شود، تصریح کرد: برنامه هفتم که تبدیل به قانون خواهد شد باید چارچوب لایحه بودجه را شامل شود در حقیقت بودجه سال آینده باید با برنامه هفتم همخوانی داشته باشد و چنانچه بندها و موارد الحاقی آن با برنامه هفتم تطبیق نداشته باشد اساسا قابل طرح در مجلس نخواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نظام بودجه ریزی کشور نیازمند اصلاحات اساسی و چکش کاری جدی است تا ساختار آن به نفع رشد اقتصادی متحول شود خاطرنشان کرد: در مجلس تلاش کردیم برنامه متفاوتی را بررسی و تصویب نماییم همین امر موجب خواهد شد بودجه سال آینده نیز متناسب با ساختار برنامه متفاوت بررسی شده و در روند تحقق پارادایم های اقتصادی از جمله رشد اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری، کاهش تورم و سایر شاخص های اقتصادی تاثیر گذار باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
ناهید -> 1402/09/05
پاسخ

رشد اقتصادی رو خوب اومدی! دو برابر فروش نفت قراره مالیات بگیرید

امیر -> 1402/09/05
پاسخ

این بودجه بر پایه مالیان بنا نهاده شده و با اطمینان میگویم که سال آینده رکود تورمی چشمگیری را تجربه خواهیم کرد