اخبار داغ

مربی و سرپرست استقلال چه گفتند؟!

سامره: کسر امتیاز روی استقلال تأثیر گذاشته/ هاشمی‌نسب: اعتصاب خبرنگاران؟ سرشان سلامت!

سامره: کسر امتیاز روی استقلال تأثیر گذاشته/ هاشمی‌نسب: اعتصاب خبرنگاران؟ سرشان سلامت!
سرپرست و مربی تیم فوتبال استقلال پس از تساوی مقابل ذوب‌آهن اصفهان در میکسدزون صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه رقابتهای هفته یازدهم استقلال در اصفهان برابر ذوب آهن با تساوی یک بر یک متوقف شد.
پس از پایان بازی کادر استقلال صحبت کردند.

هاشمی نسب: دوربین در حلق ما آمده و فیلم می‌ گیرد

مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال پس از توقف استقلال مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: بازی خوبی بود و از بچه‌های تیم راضی بودیم. کنترل بازی در دست ما بود، گل زدیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم. از تیم راضی هستیم ولی از نتیجه نه، داوری هم قضاوت خوبی داشت. به او تبریک می‌گویم ولی در یک صحنه فکر می‌کنم بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. فکر می‌کنم نظر کارشناسان مهم‌تر است.
وی با اشاره به درگیری پایان بازی تصریح کرد: یکی از همکاران شما دوربینش از دقیقه 1 تا 90 در حلق ما بود! نکونام یکی دو بار به او تذکر داد. نمی‌دانم فقط به دنبال این بودند که از نیمکت ما فیلم بگیرند یا از قبل پیش‌بینی شده بود.
مربی تیم استقلال در مورد اینکه خبرنگاران اصفهانی خیلی به این مسئله اعتراض دارند، گفت: حق طبیعی‌شان است و می‌توانند  اعتراض کنند. ما هم می‌توانیم جواب دهیم. قرار نیست هر کسی اعتراض دارد حق با او باشد. آنها نظر خودشان را دارند ما هم نظر خودمان را داریم. بیایند سؤال کنند تا جواب‌شان را بدهیم. می‌گویند جواد بی‌ادبی کرده، هر عملی عکس‌العملی دارد. یکی دو بار به او تذکر داریم. من هم بی‌احترامی از نکونام ندیدم. در کل بازی خوب و جان‌داری بود. نظر دوستان‌تان است و اصلاً برای ما مهم نیست.
هاشمی‌نسب در مورد اینکه آیا ناظر بازی نباید تذکر می‌داده عنوان کرد: 2-3 بار گفتیم این دوربین چه می‌خواهد؟ فرار می‌کرد و به آن طرف می‌رفت و تماشاگران ما را تحریک می‌کرد!‌
وی در مورد اینکه گفته می‌شود فیلم‌برداری به سبک اروپایی بوده است، اظهار داشت: ما VAR نداریم! به سبک اروپا؟! تو رو خدا نگویید آدم به خدا خنده‌اش می‌گیرد! به سبک بازی‌های حوزه خلیج فارس هم نمی‌گویید، به سبک اروپا! به خدا شرم‌مان می‌شود اینها را با اروپا مقایسه کنیم! اتفاقاتی در این فوتبال می‌افتد که اگر بدانید سرتان سوت می‌کشد! اروپا کجا بود، اینجا  ایران است! با جای دیگری هم فوتبال‌مان قابل قیاس نیست.
مربی تیم استقلال گفت: چندین سال است می‌گوییم فوتبال اول آسیا هستیم، کدام آسیا و اولی؟ اگر ما اول آسیا هستیم ژاپن، کره، عربستان، قطر و ... کجا هستند؟ قطر جام جهانی را برگزار کرد. 30 زمین کنار هم برای تیم‌ها درست کرده‌اند ما یک زمین استاندارد نداریم! اینکه دوربین در حلق ما آمده و فیلم می‌گیرد به سبک اروپا است؟! تو را به خدا نگویید. خودتان حرفتان نقض می‌کنید بعد می‌گویید خبرنگاران ناراحت هستند. شما می‌گویید این سبک اروپا است خبرنگاران هم ناراحت هستند؟ چه چیزمان مثل اروپا است؟ چه چیزمان به فوتبال می‌خورد که بخواهیم خودمان را با اروپا مقایسه کنیم؟
هاشمی‌نسب در مورد اینکه هجمه زیادی به خاطر سقف قرارداد به این تیم وارد می‌شود، گفت: چون صدر جدول هستیم. هیچ تأثیری روی تمرکز فنی ما ندارد. ما در حال یادگیری جنگیدن هستیم. مطمئن باشید تا روز آخر می‌جنگیم. شاید هواداران‌مان توقعی از تیم ما نداشته باشند ولی با تمام وجود برای‌شان می‌جنگیم. هیچ قولی هم به کسی نمی‌دهیم ولی جنگیدن را یاد می‌گیریم. این به جان رقیبان‌مان ترس انداخته است. فوتبال بازی می‌کنیم همانطور که به خیلی‌ها بی‌مهری شده به ما هم شده است. ببینید از اول فصل استقلال با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. هیچکس امیدی به این تیم نداشته الان اینطور می‌جنگیم نتیجه می‌گیریم و با  اختلاف صدر جدول هستیم، برای دوستان سنگین است. با تلاش و زحمت خودمان، غیرت بازیکنان که جا دارد به آنها بگویم دمتان گرم که ا ینقدر با وجود بازی می‌کنید.
وی در مورد بازی اظهار داشت: بازی خوبی بود. می‌توانستیم ببریم ولی روی یک اتفاق گل خوردیم. هیچ ایرادی ندارد از بچه‌ها تشکر می‌کنیم. زحمت کشیدند. مطمئناً در بازی‌های آینده جبران می‌کنیم. از بازی سختی در بیرون خانه امتیاز گرفتیم. بازی قابل قبولی برای‌مان بود. خبرنگاران ناراحت نمی‌آیند سؤال کنند؟! رفتار نکونام نظر آنها است. اعتصاب کردند؟ سرشان سلامت!

سامره: تصویربردار بازی دنبال نکونام می‌دوید!

علی سامره سرپرست استقلال پس از تساوی یک - یک استقلال مقابل ذو‌ب‌آهن در هفته یازدهم لیگ برتر و عدم حضور جواد نکونام در نشست خبری، اظهار داشت: بهتر بود نکونام در نشست خبری شرکت نکند. ناخودآگاه نه، بلکه عمدی با یکسری کارها برنامه‌ریزی می‌کنند.
می‌خواهم بدانم این فیلمبرداری که سمت نکونام آمد یک بازی را مثال بزنید که مثل امروز در حلق مربی و بازیکن بیاید و به این طرف و آن طرف برود. آیا تصویربردار در دیدار قبلی به محوطه فنی سرمربیان رفته بود؟ این خودش یک نوع بی‌احترامی است و نمی‌دانم از کجا باب شده!
وی افزود: شما ادعای‌تان می‌شود که چنین تصویربرداری در بازی سپاهان - پرسپولیس نیز انجام شده که کار اشتباهی بوده است. بازی را دوباره ببینید، این رسمش نیست. کاری به شخص ندارم، ولی شیطنت می‌کنید. تا نکونام یک قدم پایش را از خط بیرون می‌گذارد داور چهارم و ناظر سریع به سمت او می‌دوند. ایشان (تصویربردار) با اجازه چه کسی دنبال نکونام رفته است و با دوربین به حلق او می‌رود؟ اگر مرد بوده و از بالا فیلمبرداری کرده باشید همه چیز را می‌بینید. وقتی یک بار پشت نکونام آمد، او را برگرداندم. وقتی موضوع را به جلال مرادی، ناظر بازی گفتیم این آقا پیچاند و رفت. اگر پروتکل‌شان این است که در آنجا باشند، به چه علت فرار کرد؟ وقتی او برای هواداران و مربیان ما کُری می‌خواند چه توقعی دارید؟
سرپرست تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که اگر بحث قانون را مطرح می‌کنید، چرا سرمربی نباید در نشست خبری قبل و بعد از بازی شرکت کند، گفت: به نظرم، نشست‌های قبل از بازی الکی است و قانون اشتباهی گذاشته‌اند! ضمن اینکه خسته از پرواز‌مان آمدیم و سرمربی به جلسه فنی‌اش رفته است. این یک قانون من درآوردی و برای تبلیغات است و باید آن را تغییر دهند. اگر بحث قانون می‌کنید، چرا باید تصویربردار به وسط زمین بیاید؟
سامره در واکنش به اینکه گفته می‌شود نکونام به تصویربردار مذکور بی‌احترامی کرده است، تأکید کرد: اگر فیلمی دارند، پخش کنند. اصلاً چنین چیزی نیست. ضربان قلب نکونام روی 180 بود و به او بی‌احترامی کردند. هر بار برای ما موردی درست می‌کنند. دو هفته پیش مجریان در تلویزیون استقلال را به دلیل با رعایت قانون، مسخره کردند و حالا هم اینجا چنین اتفاقی افتاد. تصویربردار را صدا کردند که به جایش برگردد، ولی خودش را به نشنیدن زد. وقتی بی‌احترامی می‌کند، هر جور رفتاری با او می‌شود. باید یقه کسی را بگیرید که به او اجازه داده است که به محوطه فنی مربیان بیاید. این تصویربردار بی‌احترامی کرد و رفتار با او متقابل بود.
وی در خصوص اینکه آیا بحث کسر امتیاز از استقلال روی تمرکز این تیم تأثیر گذاشته است، گفت: صد در صد. اگر می‌خواستیم قانون را رعایت نکنیم، سه ماه پیش این کار را می‌کردیم. یک تیم می‌خواهد کارش را درست انجام دهد آنقدر روی مخش می‌روند و حواشی ایجاد می‌کنند که ناخواسته روی تمرکز تیم تأثیر می‌گذارد. یک جایی باید این بساط را جمع کنند. سازمان لیگ همانطور که درباره تخلف سایر تیم‌ها اظهارنظر و امتیاز کسر کرد، در مورد استقلال هم صحبت کند. الان نزدیک به سه ماه است که درباره استقلال بحث می‌کنند. مگر دیوانه هستیم مربی‌مان را پس از چهار ماه روی نیمکت بنشانیم؟!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه