اخبار داغ

سلیمی به سهمیه المپیک نرسید

تکواندو گرنداسلم ووشی| حذف ۳ نماینده ایران در روز نخست؛ اعلام برنامه روز دوم

تکواندو گرنداسلم ووشی| حذف ۳ نماینده ایران در روز نخست؛ اعلام برنامه روز دوم
روز نخست مرحله نهایی رقابت‌های گرنداسلم برگزار شد و هر سه نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های مرحله نهایی تکواندو گرنداسلم در سال ۲۰۲۳، امروز(شنبه - ۲۵ آذر ماه) در شهر ووشی کشور چین برگزار شد و هر سه نماینده تکواندو ایران با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.  

در رقابت‌های وزن ۶۸- کیلوگرم، متین رضایی پس از استراحت در دور نخست، در مقابل تائه یونگ‌کیم از کره جنوبی به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. رضایی در این مرحله با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب مارکو گلوبیچ از کرواسی شد واز حضور در دیدار نهایی بازماند. رضایی برای کسب مدال برنز نیز با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب نماینده چین شد و از رسیدن به مدال بازماند.

در رقابت‌های همین وزن، ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده کشور من ابتدا مقابل ماکسیم اوسین از روسیه به برتری دست یافت، اما در دور بعد مغلوب یوشای لیانگ از چین  شد و از دور مسابقات کنار رفت. 

آرین سلیمی نیز در حالی که در مرحله نخست مسابقات گرنداسلم به مدال طلا دست یافته بود و شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه المپیک داشت، با شکست در نخستین دیدار خود از دور رقابت‌ها کنار رفت. او در رقابت‌های وزن ۸۰+ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب نماینده روسیه شد تا فرصت کسب سهمیه از طریق رقابت‌های گرنداسلم را از دست بدهد. 

روز دوم رقابت های نهایی گرند اسلم ووشی در سال ۲۰۲۳ به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس 2024 فردا 26 آذرماه در 4 وزن المپیکی برگزار خواهد شد که نمایندگان ایران در 2 وزن 58- و 80- کیلوگرم آقایان به میدان خواهند رفت.

در وزن 58- کیلوگرم، ابتدا علیرضا حسین پور با «لوئیز آکوئینو» از برزیل دیدار می کند و در صورت برتری به دیدار نماینده چین خواهد رفت. ابوالفضل زندی در سمت پایین جدول با «خویچان یانگ» از کره جنوبی پیکار خواهد کرد و در صورت برتری مقابل «قاسم ماگمدوف» از جمهوری آذربایجان به روی شیاپ چانگ می رود. در همین وزن نیز باربد جباری ابتدا «گئورگی گورتسیف» از روسیه را پیش روی خود می بیند و اگر پیروز شود برابر «کای چنگ» از چین به میدان می رود.

همچنین در سمت بالای جدول وزن 80- کیلوگرم، میرهاشم حسینی بعد از یک دور استراحت، در دیدار اول برابر «فیراس کاتوسی» حریف عنواندار تونس مبارزه می کند. در سمت پایین جدول امیرمحمد بخشی استراحت می کند و سپس به مصاف برنده دیدار چین و ازبکستان می رود. مهران برخورداری نیز دور اول با استراحت مواجه شده و سپس به دیدار با برنده مبارزه ابوالفضل عباسی و «ولادسلیو بودین» از روسیه خواهد رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه