اخبار داغ

در راستای خصوصی‌سازی حداکثری؛

اعلام غیررسمی خریداران سرخابی؛ شستا مشتری پرسپولیس شد، پتروشیمی مشتری استقلال

اعلام غیررسمی خریداران سرخابی؛ شستا مشتری پرسپولیس شد، پتروشیمی مشتری استقلال
در غیبت اپراتورها و خودروسازان از معامله سرخابی‌ها، خریداران عمده سهام‌های استقلال و پرسپولیس مشخص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ پس از فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و ورود نماد این دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به بازار فرابورس، خصوصی‌سازی ۱۰ درصدی سرخابی‌ها سال گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش و جوانان با فروش خرد سهام‌ها صورت گرفت.

با این حال اما از آن جایی که تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ برای تعیین تکلیف مالکیت مشترک سرخابی‌ها جهت اخذ مجوز حرفه‌ای AFC زمان باقی مانده، قرار بر این شده تا ۵۱ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به شکل بلوکی و عمده به یک هلدینگ بزرگ و دارای اهلیت واگذار شود.

از گوشه و کنار خبر می‌رسد که خودروسازان بزرگ ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا به همراه اپراتورهای بزرگ یعنی ایرانسل و همراه‌اول برای شرکت در این مزایده اشتیاقی نشان نداده‌اند تا نوبت به ۲ هلدینگ سرمایه‌گذاری بزرگ کشور یعنی شستا و پتروشیمی خلیج‌فارس برسد.

مدیرعامل شستا روز گذشته طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، شرایط خرید باشگاه پرسپولیس را خواستار شده و شنیده می‌شود که پتروشیمی ستاره خلیج‌فارس نیز مشتری پروپاقرص خرید نماد باشگاه استقلال و مالکیت بر این باشگاه پرطرفدار پایتخت است.

در این شرایط که حدود ۱۰ درصد از مالکیت هر دو باشگاه در بورس برای عموم مردم عرضه شده، حالا دولت قصد دارد (و مجبور است) از ۹۰ درصد باقی مانده، ۵۱ درصد دیگر را هم واگذار کند که معاون اول رئیس جمهوری نیز نقش اصلی را در این جابه‌جایی مالکیت و انتقال قدرت در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برعهده گرفته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه