اخبار داغ

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۷ میلیون هکتار از عرصه های کشاورزی کشور سنددار شدند

۷ میلیون هکتار از عرصه های کشاورزی کشور سنددار شدند
معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۷ میلیون هکتار از عرصه های کشاورزی کشور معادل ۴۲ درصد سند دار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «صفدر کشاورز» روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قانون جامع حدنگار که یک تکلیف ملی است، افزود: اتمام این قانون و به سرانجام رسیدن آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: در زمینه منابع طبیعی ۹۹ درصد عرصه های ملی کشور ثبت و سند کاداست صادر شده است که عملکرد استان در این زمینه خوب و قابل قبول است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت اجرای طرح حدنگار در عرصه‌های کشاورزی اظهارکرد: ۱۷ میلیون هکتار عرصه‌های کشاورزی است که ۷ میلیون آن معادل ۴۲ درصد منجر به صدور سند شده که استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از میانگین کشوری عقب است.

کشاورز تصریح کرد: در زمینه بافت شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام شده است و تقریبا تمام قطعات بافت شهری و روستایی سند صادره شده است.

وی ادامه داد: در مجموع برای اجرای قانون حد نگار، دو موضوع به صورت ویژه در دستور کار است یکی مناطقی که تاکنون سند مالکیت صادر نشده و دیگری اراضی کشاورزی که مشمول قانون اصلاحات ارضی شده و توسط صاحبان نسق شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است، عنوان کرد: ۹۲۰ پلاک ثبتی که ۵۸ هزار و ۴۲۹ هکتار معادل ۳۳ درصد و ۲۱۱ پلاک معادل ۲۳ درصد پلاک محقق شده است.

کشاورز بیان کرد: دومین برنامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای در بافت شهری و روستایی به سند تک برگ است که با کمک بنیاد مسکن تک برگ شوند.

همچنین «حشمت اله اکبریان»، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با اشاره به دلیل پایین بودن صدور اسناد کشاورزی در استان گفت: اگر آمار ما نسبت به کشور پایین تر است به این دلیل است که اراضی که در گذشته کشاورزی بوده ملی اعلام شدند و در کمیسیون رفع تداخلات روی این مورد بحث  داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد وی بیان کرد: به همین دلیل نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی سنددار می‌شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه