اخبار داغ

ایران - امارات از نگاهی دیگر؛

جام ملت‌های آسیا| کلید صعود مقتدرانه یوزهای پارسی در گرو کسب پیروزی پانزدهم

جام ملت‌های آسیا| کلید صعود مقتدرانه یوزهای پارسی در گرو کسب پیروزی پانزدهم
تیم ملی فوتبال کشورمان فردا شب در آخرین بازی گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف امارات خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان فردا شب از ساعت 18:30 به وقت ایران در استادیوم اجوکیشن‌سیتی شهر الریان، در چارچوب سومین و آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر به مصاف تیم ملی فوتبال امارات‌متحدۀ‌عربی خواهد رفت.

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان که با کسب 6 امتیاز از 2 بازی گذشته خود و ثبت 5 گل زده صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی را پیش از این بازی قطعی کرده‌اند، در برابر اماراتی قرار خواهند گرفت که با 4 امتیاز به دنبال قطعی کردن صعود به مرحله بعدی بوده و در صورت پیروزی مقابل ایران، نیم‌نگاهی به صدرنشینی خواهد داشت.

مسئولان فدراسیون امارات در شرایطی تیم خود را آماده حضور در جام‌ ملت‌های آسیا کردند که هدایت این تیم را به سرمربی پرتغالی و سابق کره‌جنوبی سپردند. پائولو بنتو مربی باتجربه‌ای است که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی را برعهده داشت و حالا در قامت سرمربی پسران زاید به تقابل با ایران خواهد پرداخت.

یوزهای سپیدپوش پارسی که در جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا با تیم ملی امارات روددرو شده و با گل دقیقه 90 رضا قوچان‌نژاد توانستند از پس این رقیب سرسخت همسایه بربیایند، در آخرین بازی خود مقابل این تیم در مقدماتی جام ملت‌ها با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی پیروز شدند که گل آن بازی را مهدی طارمی به ثمر رساند.

خلیفه الحمادی مدافع تیم فوتبال الجزیره که در دیدار تیم ملی امارات مقابل فلسطین در جام ملت‌های آسیا 2023 با کارت قرمز داور مسابقه مواجه شد، یکی از غایبان شاگردان پائولو بنتو مقابل ایران خواهد بود. خود بنتو نیز به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی با فلسطین مقابل ایران روی نیمکت نخواهد نشست.

همچنین سلطان عادل بازیکن تیم اتحاد کلبا نیز که در دیدار با فلسطین مصدوم شد، نمی‌تواند مقابل تیم ملی ایران به میدان برود. او در این رقابت‌ها تاکنون دو بار موفق به گلزنی شده. با این تفاسیر اماراتی‌ها کار بسیار سختی برابر ایران خواهند داشت و احتمالاً با صعود به عنوان تیم دوم، به سمت دیگر جدول حذفی خواهند رفت.

نمایش متزلزل تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی مقابل هنگ‌کنگ زبان بسیاری از کارشناسان را به حق به انتقاد گشود. بازی با امارات قطعاً فرصت مناسبی خواهد بود تا امیر قلعه‌نویی و کادرفنی‌اش با ارائه برنامه‌های دقیق بازی زیبا، فشار روی خود را کاهش بدهند و تیم ملی با 9 امتیاز با اقتدار به مرحله حذفی برود.

ایران پیش از این از مجموع 18 بازی با امارات، 14 بار به پیروزی رسیده، یک بازی دوستانه را باخته و 3 بار هم به تساوی بسنده کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه