اخبار داغ

پس از صعود دو تیم از گروه؛

جام ملت‌های آسیا| رویارویی ایران و سوریه در یک‌هشتم؛ بازنده مطلق، حریف تیم ملی

جام ملت‌های آسیا| رویارویی ایران و سوریه در یک‌هشتم؛ بازنده مطلق، حریف تیم ملی
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل سوریه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در چارچوب آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان، مقابل تیم ملی امارات متحده عربی به پیروزی 2 بر یک دست یافت.

با این برد و صعود 9 امتیازی از گروه C، تیم ملی با توجه به عدم صعود تیم ملی چین از گروه A، بر اساس حالات 15 گانه صعود می‌بایست به تیم دوم گروه B برخورد کند که بر این اساس، تیم ملی فوتبال سوریه روبه‌روی یوزهای پارسی قرار خواهد گرفت.

سوریه در گروهی که استرالیا به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی راه پیدا کرد، پائین‌تر از ازبکستان، با 4 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد و چهارشنبه هفته دیگر در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف ایران خواهد رفت.

ایران و سوریه تاکنون ۳۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۱۸ بازی با برتری ایران و یک مسابقه با برد سوریه به پایان رسیده و یازده تساوی هم در این جدال‌ها به ثبت رسیده.  ۶۵ بار توپ از خط دروازه دو تیم عبور کرده که ایران ۵۰ گل و سوریه ۱۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

علی دایی و سردار آزمون هر کدام با چهار گل زده، بهترین گلزنان تاریخ تقابل‌های دو تیم‌اند و انس ساری و ماهر سعید با دو گل زده، بهترین گلزنان سوری‌ها برابر ایران به حساب می‌آیند. در آخرین دیدار دو تیم هم ایران با نتیجه 3 بر صفر، سوری‌ها را شکست داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه