اخبار داغ

ایران - سوریه از نگاهی متفاوت؛

جام ملت‌های آسیا| جدال یوزهای پارسی با مردان آهنین؛ حمله به آرژانتین قاره!

جام ملت‌های آسیا| جدال یوزهای پارسی با مردان آهنین؛ حمله به آرژانتین قاره!
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امشب به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان پس از صعود 9 امتیازی از گروه C جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر، از ساعت 19:30 امشب در ورزشگاه عبدالله ابن خلیفه دوحه در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه، یکی از برترین تیم‌های سوم این دوره از رقابت‌ها خواهد رفت.

این نخستین باری است که تیم ملی فوتبال سوریه به مرحله حذفی جام ملت‌ها راه یافته که علت آن را می‌توان 24 تیمی شدن رقابت‌ها و صعود 4 تیم برتر سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی دانست. ضمن این که ایران برای چهارمین بار پیاپی با 3 پیروزی و 9 امتیاز به این مرحله رسیده و هشتمین بار متوالی است که به این مرحله رسیده‌ایم.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی پس از جام جهانی 2022، اکنون 16 بازی پیاپی است که شکستی را متحمل نشده و با رکوردی چشم‌گیر به مرحله حذفی رسیده. یوزهای پارسی در تمام دیدارهایی که زیرنظر ژنرال به زمین رفته‌اند، گل زده‌اند که این مسئله از آمادگی بالای خط حمله ملی‌پوشان ایرانی حکایت دارد.

با این حال اما سوریه در دور گروهی جام ملت‌ها تنها یک گل در 3 بازی دریافت کرد که کمترین گل‌خورده در تاریخ سوریه در مرحله گروهی این رقابت‌ها بود. این تیم پس از باخت یک بر صفر به استرالیا، مقابل ازبکستان به تساوی رسید و هند را هم شکست داد تا با 4 امتیاز، حریف تیم ملی در مرحله یک‌هشتم نهایی باشد.

شاید مهم‌ترین چهره این بازی حساس و البته فیزیکی، هکتور کوپر آرژانتینی است که با سابقه هدایت اینترمیلان، والنسیا و مصر روی نیمکت سوری‌ها نشسته و به مرد نقره‌ای شهرت دارد. کوپر با اضافه کردن بازیکنان دو تابعیتی، سوریه را تبدیل به تیمی سفت کرده و البته سبک بازی‌اش به آرژانتین شباهت دارد.

تیم ملی فردا محمدحسین کنعانی‌زادگان را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد و سیدمجید حسینی مصدوم هم به این بازی نمی‌رسد؛ بنابراین بزرگترین دغدغه قلعه‌نویی انتخاب زوج دفاع مرکزی تیم ملی است، جایی که احتمالاً برای نخستین مرتبه شجاع خلیل‌زاده در کنار روزبه چشمی قرار خواهند گرفت.

از مجموع ۳۰ بازی؛ ۱۸ برد، ۱۱ تساوی و یک باخت ره‌آورد تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه بوده که ایران را روی کاغذ به برنده بازی امروز تبدیل کرده است. بازی آخر دو تیم هم با نتیجه 3 بر صفر به سود تیم ملی پایان یافت. تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت پیروزی مقابل سوریه در روز 14 بهمن به مصاف برنده دیدار بحرین و ژاپن خواهد رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه