اخبار داغ

پس از طلسم‌شکنی تاریخی؛

آزمون: برای صعود به فینال آسیا هم‌قسم شدیم/ رضائیان: دشمن‌شاد نشدیم!

آزمون: برای صعود به فینال آسیا هم‌قسم شدیم/ رضائیان: دشمن‌شاد نشدیم!
بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از طلسم‌شکنی تاریخی مقابل ژاپن صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا با نتیجه 2 بر یک ژاپن را شکست داد تا به نیمه نهایی صعود کند.

بازیکنان و عوامل تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی تاریخی مقابل ژاپن در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، گفت‌وگو کردند.

آزمون: برای صعود به فینال آسیا هم‌قسم شدیم

سردار آزمون پس از این بازی گفت: افتخار می‌کنم که کتار این بچه‌ها بازی می کنم. وقتی در مرحله حذفی عقب می‌افتید خیلی سخت است که به بازی برگردید و در لحظات آخر پیروز شوید. به مردم ایران و همینطور بازیکنان تبریک می‌گویم.

او درباره هدف ایران برای صعود به فینال جام ملت‌ها گفت: تلاشمان را می‌کنیم که در فینال حضور پیدا کنیم و همه بچه‌ها هم‌قسم شدند که این کار را انجام بدهیم و امیدوارم که اتفاق بیفتد.

خلیل‌زاده: صد درصد به فینال می‌رویم و قهرمان می‌شویم

شجاع خلیل‌زاده پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ژاپن اظهار داشت: خیلی خیلی بازی سختی بود. به همه هموطنان عزیز تبریک می‌گویم. یک تبریک هم به ژاپنی‌ها می‌گویم. امروز همه ما برای مردم ایران جنگیدیم و خدا را شکر یک بازی مهم را بردیم و امیدوارم به فینال برویم و قهرمانی را به مردم تقدیم کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش تیم ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود، گفت: ان‌شاءالله صد درصد.

ابراهیمی: این برد بخاطر غیرت ایرانی بود

امید ابراهیمی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران، پس از برد ۲ بر یک مقابل ژاپن در بازی یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: شکر خدا بچه‌ها از جان مایه گذاشتند. در رختکن صحبت کردیم که چیزی را از دست نداده‌ایم. گلی که خوردیم در ۴۵ دقیقه اول یک شوک به تیم داد اما بعد از شوک بهتر شدیم.

او ادامه داد: در نیمه دوم حتی یک موقعیت به ژاپن موقعیت ندادیم و این غیرت ایرانی بود که بچه ها از جان مایه گذاشتند که برنده شدیم. مبارک همه مردم باشد و خودم بعد از گل که در زمین بودم یک حس بغضی داشتم که مردم را احساس می‌کردم. به مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم که به فینال برسیم و این خوشحالی ادامه دار باشد.

عزت‌اللهی: دست مردم ایران را می‌بوسم

سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران، پس از پیروزی دو بر یک مقابل ژاپن گفت: ابتدا خسته نباشید می‌گویم. فعل خواستن را صرف کردیم و نشان دادیم که اگر ایرانی بخواهد، هیچ نیرویی جلودارش نیست. امیدوارم خوشحالشان کرده باشیم.

او ادامه داد: باز هم به بازیکنان تیم ملی و هواداران تبریک می‌گویم. دست همه مردم عزیز ایران را می‌بوسم که ما را دعا کردند و خدا را شکر شرمنده آنها نشدیم.

عزت‌اللهی درباره خستگی بازیکنان ایران نیز گفت: ما بازی قبل ۱۲۰ دقیقه دویدیم و استرس پنالتی داشتیم. ریکاوری تیم کلا یک روز و خرده‌ای بود. دست تک‌تک بچه‌ها و کادر فنی را می‌بوسم که همگی همت کردند تا بدن‌ها برگردد و توانستیم به این بازی برسیم.

عزت‌اللهی درباره بازی بعد در مرحله نیمه‌نهایی نیز گفت: برای ما مهم است از نظر ذهنی ریکاوری کنیم و در سه روز آینده آماده نیمه نهایی شویم.

انصاری‌فرد: به قلعه‌نویی گفتم با خیال راحت پنالتی را به جهانبخش بده

کریم انصاری‌فرد پس از برد ارزشمند ایران مقابل ژاپن و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: واقعا نمی‌دانم چطور احساساتم را ابراز کنم‌. واقعا دست تک تک مردم عزیز کشورم را می‌فشارم و می‌بوسم.

وی ادامه داد: می‌دانیم که مردم در هر لحظه و در شرایط سختی که داشتند کنار تیم ملی بودند و ما را با همه وجود حمایت کردند. ما هم برای آنها تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به لحظه انتخاب جهانبخش برای زدن ضربه پنالتی خاطرنشان کرد: امیرخان من را نگاه کرد گفت کی بزنه؟ گفتم فقط علی جهانبخش، گفت مطمئنی؟ گفتم بله! خدا را شکر به بهترین شکل ضربه پنالتی را گل کرد.

رضائیان: خداراشکر دشمن‌شاد نشدیم!

رامین رضاییان پس از برتری دو بر یک تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در دور یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا و صعود به مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: در روزهای بد، روزهایی که روزمان نیست، دوست داشتیم برخی کنارمان باشند، برخی از تیم‌ ملی حمایت کردند در رسانه‌ها اما برخی نیز قلم به دست دارند و می‌نویسند و دوست داریم که شرف داشته باشند. بنویسند چرا در هر تورنمنتی که می‌آییم دلار آنقدر بالا می‌رود و فشار به مردم می‌آید و مردم دغدغه‌شان زیاد می‌شود و این فشار به فوتبالیست‌ها وارد می‌شود.

مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: آنهایی که قلم دارید، جرات داشته باشید و این مسائل را بنویسید.

رضاییان با اشاره به اینکه به بچه‌ها گفته بود نباید دشمن‌شاد شویم، گفت: بچه‌ها غیرت گذاشتند و دمشان گرم که پس از آن بازی سخت غیرت داشتند و توانستیم بازی را ببریم و دل مردم را شاد کنیم.

جهانبخش: فشار ۹۰ میلیون ایرانی روی دوشم بود

علیرضا جهانبخش پس از پیروزی ایران مقابل ژاپن، گفت: تنها کسی که کنار زمین گفت علی برو پنالتی را بزن کریم انصاری فرد بود. خدا را بخاطر این برد ارزشمند شاکریم. ژاپن تیم قابل احترامی بود اما فعل خواستن را در تیم ما دیدند مخصوصا وسط نیمه و زمانیکه یک بر صفر عقب بودیم بچه‌ها همه ایمان داشتند که می‌توانیم به بازی برگردیم.

وی افزود: نیمه دوم باید با قلبمان بازی می‌کردیم تا مردم را خوشحال کنیم. خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم. پنالتی را با همه وجودم زدم چرا که فشار ۹۰ میلیون ایرانی روی دوشم بود و خدا را شکر شرمنده مردم نشدم.

قلعه‌نویی: آسیا باید به این بازی افتخار کند

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، پس از بازی مقابل ژاپن اظهار داشت: خدا را شکر لطف خدا و اهل بیت شامل حال فوتبال ایران شد و توانستیم برد خوبی را به دست بیاوریم. آسیا باید به این بازی افتخار کند. بازیکنان امروز با قلبشان بازی کردند و ممنون محبت مردم ایران هستیم. لیاقت آنها بالاتر از این‌هاست. بازیکنانم امروز به خاطر مردم ایران بازی کردند و با بازی تاکتیکی و تکنیکی توانستیم بازی را در نیمه دوم ببریم.

او ادامه داد: حرفم این است که ابتدا از آقای تاج و هاشمی تشکر می‌کنم، بازیکنان جای خودشان، خواهش می‌کنم مسئولان نگاه به فوتبال و فدراسیون را عوض کنند. فوتبال می‌تواند نشاط را به جامعه بیاورد. از شما و آقای تاج خیلی ممنونم که در این یک ماهه زحمت کشیدند. دست یکایک بازیکنانم را می‌بوسم.

هاشمی: به برآورده شدن آرزوی مردم امیدواریم

 کیومرث هاشمی پس از برتری دو بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن که با نتیجه دو بر یک به سود ایران به پایان رسید و منجر به صعود تیم‌ملی به مرحله نیمه‌نهایی شد، ‌اظهار داشت: صعود تیم‌ملی به مرحله نیمه‌نهایی و برد مقابل ژاپن را به مردم، کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون تبریک می‌گویم. امیدواریم این پیروزی‌ها استمرار داشته باشد و شاهد برتری ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل حریفان باشیم. امیدوار هستیم آرزوی دیرینه مردم ایران در جام ملت‌های آسیا برآورده شد و با بازی خوب ملی‌پوشان شاهد حال خوب مردم در جامعه باشیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه