اخبار داغ

نامدار مطرح کرد؛

جزییات راه اندازی کلینیک «آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی»

جزییات راه اندازی کلینیک «آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی»
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: کلینیک «آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی» با هدف خدمات آموزشی به افراد کم توان احداث شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در خصوص راه اندازی کلینیک آموزش فعالت‌های روزمره زندگی (ADL) در مرکز جامع توانبخشی که روز گذشته افتتاح آن در هلال احمر صورت گرفت، اظهار داشت : هدف از ایجاد این کلینیک بهبود مشارکت و افزایش استقلال افراد مراجعه کننده در ایفای نقش‌های مورد نیاز در منزل و مکان‌های دیگر و آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی به افراد کم توان و ناتوانی است که در مهم‌ترین فعالیت‌های روزمره خود مانند استحمام، پوشیدن لباس، دستشویی رفتن، تهیه و خورد غذا و مسائلی از این قبیل دچار مشکل هستند، است.

وی درباره فضای کلینیک آموزش فعالت‌های روزمره زندگی گفت: در این مرکز انواع آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز بر اساس توانمندی‌ها و نیازهای فرد مراجعه کننده توسط پرسنل در فضاهای بازطراحی شده که شامل آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب، حمام و دستشویی است، ارائه می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: این فعالیت‌ها منطبق با وضعیت جسمی افراد و ظرفیت‌های شناختی و روانی آنها است و بر اساس ارزیابی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مراجعینی که نیازمند این فعالیت‌ها هستند توسط کادر پزشکی به واحدهای بیماری‌های مغز و اعصاب ارجاع داده می‌شوند و پس از معانیه‌های مورد نیاز به فضای (ADL) راهنمایی می‌شوند.

نامدار بیان کرد: کسانی که برای انجام فعالیت‌های روزانه خود مستقل نیستند و فاقد توانمندی‌های متناسب با سن خود هستند یا به دلیل بیماری و آسیب‌های جراحی اعم از آسیب‌های نخاعی، سکته مغزی، سرطان و انواع تومورهای مغزی، بیماری‌های عصبی، قطع عضو، اختلالات درکی و شناختی، نابینایی و ناشنوایی و دیگر آسیب‌ها نیاز به یادگیری دوباره مهارت‌های خود دارند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

وی در پایان از توسعه مراکز جامع در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: برنامه‌ها برای بهبود و افزایش بیشتر خدمات در حال انجام است.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه