اخبار داغ

گفتگوی اختصاصی دانا با برنده توپ طلای فوتبال ساحلی جهان؛

بی مارتینز: ایران بازیکنانی سختکوش و جنگنده دارد/ توپ طلا را باید با برادرم نصف می کردم!

بی مارتینز: ایران بازیکنانی سختکوش و جنگنده دارد/ توپ طلا را باید با برادرم نصف می کردم!
برنده توپ طلای فوتبال ساحلی جهان گفت: ایران تیم خوبی دارد و بنابراین در جام جهانی امکان اتفاق هر چیزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ be martines، بی مارتینز ستاره تیم ملی فوتبال ساحلی پرتغال است که دو ماه پیش به عنوان برترین بازیکن این رشته در سال 2022 انتخاب شد. همچنین نکته جالب اینکه این ستاره در کنار رودریگو سوارس مهاجم تیم ملی برزیل و نوئل اوت از سوئیس کاندیدای نهایی برای انتخاب برترین بازیکن در سال 2023 میلادی نیز معرفی شده‌اند.

در آستانه برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال ساحلی این ستاره بی بدیل گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری دانا انجام داده و رقابتهای پیش رو و البته فوتبال ساحلی ایران گفته است.

*چه شد وارد این رشته جذاب شدی؟

ما در اسپانیا بازی می‌کردیم، اما مادرم مشکل سلامتی داشت، بنابراین به برزیل برگشتیم. حدود سال 2012 بود و اسپانیا در یک بحران مالی قرار داشت، ما نیز با توجه به این موضوع و مشکل سلامتی مادرمان، به نظر نمی‌رسید ارزش بازگشت به اسپانیا را داشته باشیم چون ما می خواستیم برای رویاهایمان رو به جلو پیش برویم و این شد که برخی از دوستان از ما دعوت کردند تا در فوتبال ساحلی تمرین کنیم. 

*چطور شد که برای پرتغال بازی کردی؟

من از تیم ملی برزیل دعوت شدم. این برای یک مسابقه رسمی نبود، بلکه یک تورنمنت دوستانه در پاراگوئه بود. سپس با وجود بازی در اروپا، دیگر دعوت نشدم. بقیه داستان واقعا جالب است. من با آلن و ماجر که در پرتغال الگو هستند، آشنا شدم. وقتی فهمیدند ما خون پرتغالی داریم، به مربی [پرتغال] گفتند. همین دل ما را گرم کرد. من معتقدم همه چیز در زندگی هدفی دارد و امکان بازی برای پرتغال واقعا هیجان انگیز بود. وقتی فراخوان رسید، با خانواده‌مان صحبت کردیم و هیچ کدام به این اتفاق واکنش منفی نشان ندادند و همه مثبت بودند. پس گفتیم بله. ما معتقدیم انتخاب بسیار خوبی بود. ما بسیار خوشحالیم و بسیار مفتخریم که نماینده پرتغال هستیم.

*از وضعیت خودت بگو؟

خیلی خوشحالم از شرایطی که در آن قرار دارم چرا که 2 ماه پیش به عنوان برترین بازیکن سال 2022 جایزه‌اش را گرفتم و برای سال هم سخت در تلاشم تا بتوانم به رویاهایی که می‌خواهم برسم.

 *وضعیت شما در لیگ چگونه است؟

لیگ هنوز شروع نشده و طبق پروسه‌ای که تعیین شده فقط فروردین ماه سال آینده لیگ را شاهد خواهیم بود. 

*از مسابقات بین‌المللی و نزدیکترین رویدادی که در پیش داری، صحبت کن...

جام جهانی فوتبال ساحلی در راه است و ما سخت تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است به آن برسیم.

 *شما رقبای زیادی در اروپا دارید، به جز ایران و برزیل، در مورد آنها صحبت کنید؟

آن‌ها بسیار تیم‌های قوی هستند و بسیار خوب آماده شده‌اند تا بتوانند به هدف‌هایی که به دنبالش هستند، دست یابند.

 *نظرت در مورد تیم ایران و بازیکنانش چیست؟

یک تیم بسیار خوب، بسیار قوی با استعدادهای فردی بسیار خوب نیز در آن وجود دارند و در هر رویدادی که می‌آیند با جنگیدن بسیار  تلاش می‌کنند به مقام در خور شانی برسند.

*آیا ایران شانسی برای درخشش در این جام با حضور تیم های باکیفیت دارد؟

ایران تیم خوبی دارد و بنابراین امکان اتفاق هر چیزی وجود دارد.

 *امسال جوایزی را در سطح فردی کسب کردی...

خیلی خوشحالم از اینکه جایزه گالا را برای خودم و مردم کشورم تصاحب کردم، اما هدف اصلی من کمک به تیمم برای کسب عناوین معتبر در هر رویدادی است.

*بزرگترین آرزویی که دوست داری به آن برسی، چیست؟

تیم ما تا به الان دو بار فاتح جام جهانی شده و آرزویی که ما به دنبال تحققش هستیم این است که برای سومین بار قهرمانی جام جهانی را تقدیم مردم پرتغال کنیم.

*جام جهانی را پیش‌رو داریم، از این رویداد و تیم‌های رقیب خود بگو...

واقعأ یک رقابت بسیار بحث برانگیز است، چون همه تیم‌ها به خوبی برای مسابقات آماده شده‌اند، بنابراین فکر می‌کنم خیلی رقابت سختی خواهد بود و اینطور نیست که به راحتی از الان خودمان را بخواهیم از پیش برنده بدانیم. برای هدفمان باید بجنگیم و بجنگیم تا در زمین مسابقه در هر فینالی که باید بازی کنیم، تیم‌های رقیب را به چالش بکشانیم.

 *نظرت درباره زوجی که با برادرت تشکیل دادی، چیست؟

اینکه اگر برادرم همیشه با من باشد همیشه خوشحال کننده است، زیرا ما به خوبی یکدیگر را درک می‌کنیم به همین دلیل فکر می‌کنم با پیوند خوبی که میان ما وجود دارد موفقیت‌های زیادی در فوتبال به دست آورده‌ایم.

*نظرت در مورد ماجر چیست؟

او باورنکردنی بود، یک پدیده و الگو، شهرت او بیهوده نیست. من از قبل می‌دانستم که او چه بازیکن تماشایی است و بازی کردن در کنار او باعث شد متوجه شوم که حتی تماشایی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردم. اما چیزی که من را به شدت تحت تاثیر قرار داد این بود که او در خارج از زمین چه شخص تماشایی است، به عنوان یک فرد، یک دوست، یک هم تیمی، یک کاپیتان.

*رقابت با برادر دوقلویتان برای جوایز فردی چقدر سخت است؟

ما در این مورد خیلی راحت هستیم زیرا برای کسب جوایز با یکدیگر رقابت نمی‌کنیم. اگر می‌توانستم توپ طلا و جایزه بهترین بازیکن را از وسط نصف کنم و با او به اشتراک بگذارم، این کار را می‌کردم. او بدون شک سزاوار آن است چون او خیلی به من کمک کرده. من بیشتر دوران حرفه‌ای‌ام را در کنار او بازی کرده‌ام. او مانند جوایز دیگر برای بردن جایزه بهترین بازیکن برای من بسیار مهم بود. من معتقدم که به او کمک کرده‌ام تا جوایز را نیز کسب کند. واقعا برای ما خوشحال کننده است که به هم کمک کنیم. ما با هم رقابت نمی‌کنیم بلکه ما به هم کمک می کنیم تا پیروز شویم وقتی او جایزه‌ای می‌برد، همان غرور و شادی را احساس می‌کنم، او هم همین احساس را دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه