اخبار داغ

جام در خانه ماند؛

جام ملت‌های آسیا| دفاع قطر از عنوان قهرمانی؛ کاپ با معجزه عفیف آرام گرفت!

جام ملت‌های آسیا| دفاع قطر از عنوان قهرمانی؛ کاپ با معجزه عفیف آرام گرفت!
تیم ملی فوتبال قطر به قهرمانی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال قطر که با کسب برتری ۳ - ۲ مقابل تیم ملی کشورمان به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسیده بود، امشب در ورزشگاه لوسیل با برتری ۳ - ۱ مقابل اردن در فینال تمام عربی، از عنوان قهرمانی ۲۰۱۹اش دفاع کرد و به دومین قهرمانی پیاپی دست یافت.

در این بازی قطری‌ها در دقیقه 22 صاحب یک ضربه پنالتی شدند که اکرم عفیف پشت آن ایستاد و گل اول مدافع عنوان قهرمانی را به ثمر رساند. یزن النعیمات در دقیقه 67 دروازه میزبان را گشود و بازی را به تساوی کشاند، اما این پایان کار نبود و عفیف در دقیقه 73 با گلزنی مجدد از روی نقطه پنالتی، خود را به صدر جدول گلزنان رساند.

این پایان کار نبود و پنالتی سوم هنوز انتظار قطر را می‌کشید. این پنالتی در دقیقه 1+90 با برخورد یزید ابولیلا دروازه‌بان اردن با اکرم عفیف رقم خورد که عفیف پشت توپ ایستاد و گل سوم خودش و تیمش را در دقیقه 5+90 به ثمر رساند تا حکم قهرمانی قطر را امضا کند.

ژاپن با 4 قهرمانی، همچنان پُرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود. پس از سامورایی آبی، ایران و عربستان با 3 عنوان قهرمانی در رده دوم قرار دارند. قطر با فتح جام در خانه، همانند کره جنوبی به 2 عنوان قهرمانی جام ملت‌ها رسیده و در جایگاه بعدی قرار گرفته است. 

قطر در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی کشورمان پیروز شد و در مراحل قبل از سد لبنان، تاجیکستان، چین، فلسطین و ازبکستان گذشته بود. مارکس لوپس که 37 روز پیش از شروع جام ملت‌های آسیا به‌عنوان سرمربی قطر منصوب شده بود، دست به کار بزرگی زد و «عنابی» را به دومین قهرمانی متوالی خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال آسیا رساند.

ستاره قطر در این بازی اکرم عفیف بود که هر سه گل «عنابی» را به ثمر رساند. همین 3 گل که تمام آنها از روی نقطه پنالتی به تور دروازه اردن بوسه زد، زمینه‌ساز آقای گلی اکرم عفیف در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با 8 گل زده شد.

بازیکن 27 ساله تیم ملی فوتبال قطر از این 8 گلی که در جام ملت‌های آسیا 2023 به ثمر رساند، 4 گل از روی نقطه پنالتی بوده است. او در دیدار نیمه نهایی نیز موفق به گشودن دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان شد.

همچنین جایزه بهترین بازیکن جام به اکرم عفیف رسید و برترین دروازه‌بان جام هجدهم مشعل برشام از قطر شد. مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا جایزه بازی جوانمردانه این رقابت‌ها را هم به قطری‌ها دادند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه