مربی خوب، کشتی گیر خوب می سازد؛
فلاح: یکی از مشکلات کشتی مربیان هستند/ خیلی ها اشتباه مربیگری می کنند
قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان گفت: یکی از مشکلات کشتی مربیان هستند و خیلی ها اشتباه مربیگری می کنند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، اکبر فلاح مربی سازنده استان تهران و قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان با تمجید از حرکت هیئت کشتی استان تهران، اظهار داشت: کشتی تهران چند سالی بود که به بیراهه می رفت و آن همدلی و انسجام بین اهالی کشتی وجود نداشت. خوشبختانه در حال حاضر کشتی تهران با مدیریت جدید در مسیر درست قرار گرفته و این موضوع را می توانیم از برنامه های متنوعی که برای کشتی دارد، متوجه شویم.
دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان تصریح کرد: روز گذشته مسابقات کشتی پهلوانک ها و خردسالان با نام ابراهیم جوانی از قهرمانان بزرگ کشتی تهران پایان یافت. به واقع کار قشنگی بود، حضور بیش از 3 هزار کشتی گیر در این مسابقات یکی از نقاط قوت آن بود. پیش از این نیز مسابقاتی با نام استاد منصور برزگر، زنده یاد پرویز سیروس پور و حاج محمدرضا طالقانی برگزار شد که قابل تقدیر است و در آینده نیز جام های ما با نام سایر بزرگان و قهرمانان کشتی تهران از جمله سید علی اکبر حیدری، محسن فرح وشی و ... برگزار خواهد شد.
وی افزود: از هیئت کشتی تهران و فدراسیون کشتی که حمایت لازم را از کشتی تهران دارد تشکر می کنم، حق کشتی تهران بهتر از این ها است. اینکه به پیشکسوتان خود احترام می گذاریم و از آن ها حمایت می کنیم، قابل تقدیر است.
دارنده مدال نقره جهان در مورد تأثیر برگزاری اینگونه مسابقات و جام ها در استان ها گفت: هدف اصلی پشتوانه سازی و جذب خردسالان و نوجوانان به کشتی است. انتظار این است که هیئت کشتی سایر استان ها نیز از این حرکت الگوبرداری کنند. سایر هیئت ها نیز می توانند اینگونه کارهای زیبا را انجام دهند و متوجه شوند که چه پتانسیلی دارند، چه کاشتند و چه برنامه ای برای آینده کشتی استان خود دارند.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مورد انتظارش از فدراسیون کشتی گفت: کار اصلی را باید هیئت های کشتی انجام دهند، الان در انتخابی تیم ملی فقط 5 تا 6 هیئت تأثیرگذارند و 25 هیئت ما به نوعی متوقف هستند، فدراسیون اولا باید هیئت های فعال را شناسایی کند و به هر نحوی می تواند از آن ها حمایت ویژه بعمل آورد. از سوی دیگر نگاه فدراسیون به سایر هیئت ها نیز باید نگاهی حمایتی باشد و آن ها را نیز فعال کند.
فلاح تأکید کرد: یکی از مشکلات کشتی ما برخی مربیان هستند. خیلی ها اشتباه روی به مربیگری آورده اند و کشتی گیرانی که زیر نظر آن ها کار می کنند راه را کج رفتند. این خیلی مهم است که مربیان ما کاربلد، فنی و با تجربه باشند، اگر مربیان ما درست پرورش پیدا کنند و کار مربی سازی اصولی انجام شود، قطعا کشتی گیران نیز در تیم های ملی فنی خواهند بود.
وی ادامه داد: یکی از وظایف فدراسیون حمایت و توجه ویژه به مربیان است، مربی باید اصول کار را از پایه بلد باشد. در این راه فدراسیون هم باید نظارت خوبی بر مربیان داشته باشد تا خدای نکرده، کشتی از مربیان بی دانش ضربه نخورد.
مربی سازنده استان تهران با اشاره به اینکه یکی از راه های پیشرفت کشتی گیران، حضور در مسابقات مختلف است، اظهار داشت: تجربه نشان داده که کشتی گیران هرچه بیشتر مسابقه بدهند هم نقاط ضعف و قوتشان بیشتر دیده می شود و هم مربی می تواند یک بررسی دقیق از عملکرد خود داشته باشد. در کشتی تهران به این نتیجه رسیدیم که برای کشتی گیران مسابقه کم برگزار کردیم و به همین دلیل است که تعداد مسابقات کشتی در استان بالا رفته. در کل کشتی گیر هرچه بیشتر مسابقه دهد، پخته تر می شود.
فلاح در مورد افتتاح پایگاه های قهرمانی در تهران گفت: کار بسیار خوب و قابل تقدیری است که فدراسیون کشتی انجام می دهد. پایگاه های قهرمانی باعث پیشرفت کشتی خواهد شد و کشتی گیران و قهرمانان هر منطقه یک باشگاه و پایگاه برای تمرینات خود دارند. درخواستم این است که کار به صورتی جلو نرود که یک منطقه چند پایگاه داشته باشد و یک منطقه بدون پایگاه بماند. اینکه فدراسیون و هیئت کشتی از قهرمانان استان برای همکاری دعوت کرده است بسیار دلگرم کننده است. حضور امثال علیرضا رضایی که پیش از این نایب رئیس فدراسیون، مدیر تیم های ملی کشتی و سرمربی بوده، در کنار کشتی تهران بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه کشتی تهران محرک کشتی کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولیت ما در کشتی تهران سنگین است. برگزاری جشنواره خردسالان جام ابراهیم جوادی با بیش از 3000 کشتی گیر کار بسیار سخت و دشواری بود که به انجام رسید. باید محکم تر جلو برویم و این مسابقات را بتوانیم هر 3 ماه یکبار برگزار کنیم و یک الگویی برای کشتی کشور باشیم.
این پیشکسوت کشتی در پایان خاطرنشان کرد: کشتی تهران یک دهه بود که جهتش عوض شده بود و کار درست پیش نمی رفت. خوشبختانه الان کار در جهت درست است. برای اینکه کشتی تهران عقب افتادگی خود را به سرعت جبران کند حمایت همه ارگان ها را می خواهد، اما اگر هیئت بخواهد به تنهایی کار کند، با سرعت کمتری به هدف اصلی می رسیم.
ارسال دیدگاه