اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

جریان انقلابی در پی مشارکت حداکثری/ اصلاح طلبان بر سر دوراهی مبارزه با نظام یا مشارکت در چارچوب نظام!

جریان انقلابی در پی مشارکت حداکثری/ اصلاح طلبان بر سر دوراهی مبارزه با نظام یا مشارکت در چارچوب نظام!
نیروهای انقلاب در حالی برای ورود به انتخابات اسفند ماه در حال صف بندی هستند که مشارکت حداکثری عامل وحدت رویه آنها در رقابت های انتخاباتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی جریان های سیاسی در روزهای منتهی به انتخابات در حال صف بندی های نهایی برای ورود به رقابت اسفند ماه هستند که جریان اصولگرا با تاکید بر آرمان های مشترک و رعایت اصول انقلابی و احترام به سلایق مختلف خود را برای انتخابات پیش رو آماده می کند.

غلامعلی حدادعادل در تازه ترین اظهارنظر انتخاباتی خود گفته است: شورای ائتلاف با سرلیستی محمدباقر قالیباف، لیست انتخاباتی خواهد داد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بعید ندانسته است که در انتخابات اسفند چند لیست از جریان اصولگرایی بیرون بیاید چنانچه در انتخابات مجلس یازدهم نیز در کنار لیست شورای ائتلاف چند فهرست دیگر منتشر شد، اما در نهایت وحدت رویه در جریان اصولگرایی خط مشی تمام لیست هایی احتمالی است که در انتخابات شرکت خواهند کرد.

جریان اصولگرایی بر مقوله مشارکت در انتخابات، وحدت و اشتراک نظر دارد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود علی رقم ارائه چند لیست انتخاباتی با انگیزه گرم کردن تنور انتخابات و برگزاری انتخابات رقابتی از سوی جریان انقلابی، بسیاری از کاندیداها در لیست های مختلف مشترک باشند.

این مسئله تاکیدی بر وحدت رویه جریان انقلاب در برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات خواهد بود. سلایق مختلف در درون جریان اصولگرا ناشی از اختلاف در روش است، اما آنچه مسلم است وحدت در هدف و ارزش های انقلابی است.

مبارزه با نظام یا مشارکت در چارچوب نظام؟!

با این حال، اما جریان اصلاحات در تلاش است تا با موجی سازی رسانه ای بر تکثر لیست های انتخاباتی به عنوان عامل نداشتن وحدت در این جریان تاکید کند.

ائتلاف اصلاح طلبان که گفته می شود قرار است بین کارگزاران سازندگی، ندا ایرانیان و  حزب اسلامی کار ایجاد شود این روزها به خاطر هجمه طیف رادیکال اصلاحات تحت هجمه رسانه ای و فشار هم حزبی های خود قرار دارد، موضوعی که نشان می دهد این جریان نه در روش و نه در سیاست های حزبی با هم وحدت رویه ندارند. گفته می شود همچنان در درون اردوگاه اصلاحات اختلافات بر سر مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات حرف اول را می زند. به طوری که طیف میانه رو و مشارکت جو بر رقابت در چارچوب نظام تاکید دارد اما طیف رادیکال این جریان بر مبارزه با نظام اصرار می کند!

حالا باید دید طیف میانه رو اصلاحات که قصد مشارکت در چارچوب انتخابات را دارد قادر خواهد بود رادیکال های این جریان را به انزوای سیاسی فرستاده و پایان حیات سیاسی آنها را رقم بزند؟!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
محسن -> 1402/11/29
پاسخ

این اولین بار نیست که اصلاح طلبان همواره در حال ناامید کردن مردم هستند