اخبار داغ

دومین بازی نیمه نهایی برگزار شد؛

لیگ برتر والیبال زنان| سایپا به فینال رسید/ مهرسان فینالیست دوم را به بازی سوم کشاند

لیگ برتر والیبال زنان| سایپا به فینال رسید/ مهرسان فینالیست دوم را به بازی سوم کشاند
در دومین بازی های نیمه نهایی لیگ برتر والیبال زنان سایپا به فینال رسید اما مهرسان تعیین فینالیست دوم را به بازی سوم کشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران با حضور تیم‌های سایپا، سپاهان، مهرسان و ذوب آهن به صورت 2 برد از 3 مسابقه پیگیری می‌شود.  امروز شاهد برگزاری دومین بازی مرحله نیمه نهایی بودیم.

در دور رفت این رقابت‌ها سپاهان و سایپا در جدال‌های چهار سته حریفان خود را شکست دادند و در یک قدمی صعود به فینال قرار گرفتند تا امروز (دوشنبه 23 بهمن) برای دومین بار به مصاف حریفان خود بروند.

سایپا نخستین فینالیست لیگ

ذوب‌آهن در سالن شهید ملت اصفهان میزبان سایپا بود و در خانه 3 بر یک مغلوب حریف شد تا از صعود به فینال بازبماند.

شاگردان میترا شعبانیان در ست نخست نتیجه را 19 بر 25 به حریف واگذار کردند اما ست دوم به بازی برگشته و 25 بر 22 سایپا را شکست دادند تا این دیدار حساس در سه ست پایان نیابد.

در سومین ست تیم میزبان 22 بر 25 مغلوب سایپا شد تا به تلاش خود در ست بعد ادامه دهد اما در ست چهارم هم موفق نبود و 19 بر 25 از حریف شکست خورد تا از صعود به فینال بازبماند.

سایپا که در مرحله مقدماتی 2 بار این تیم را شکست داده و در دیدار دور رفت هم 3 بر یک پیروز شده بود چهارمین پیروزی خود برابر ذوب‌آهن در لیگ برتر زنان را رقم زد.

مهران اشرف ریاحی به عنوان نماینده سازمان لیگ و منصوره خزچین به عنوان ناظر فنی و داوری در این مسابقه حضور داشتند که صد تماشاگر داشت. زینب حقی داور اول و معصومه اسمعیل‌زاده داور دوم این دیدار دو ساعت و 6 دقیقه‌ای بودند.

تیم ذوب‌آهن در ست دوم این دیدار کارت زرد تاخیر دریافت کرد و یک کارت قرمز به دلیل تاخیر مجدد گرفت. شقایق حسن‌خانی بازیکن بازیکن شماره ۲۲ تیم ذوب آهن مصدوم شد و به علت اتمام تعویض قانونی تعویض استثنایی شد.

فرزانه زارعی بازیکن شماره ۱۷ ذوب آهن در ست سوم کارت زرد گرفت و آیتک سلامت بازیکن شماره ۱۵تیم سایپا در ست چهارم کارت زرد دریافت کرد.

مهرسان فینالیست دوم را به بازی سوم کشاند

در این راستا، تیم مهرسان از ساعت 12 در سالن فدراسیون والیبال میزبان سپاهان بود و 3 بر 2 به پیروزی رسید تا تعیین فینالیست به مسابقه سوم کشیده شود.

شاگردان فریبا صادقی سرمربی سپاهان در ست نخست 25 بر 18 به پیروزی رسیدند، اما در ست دوم 27 بر 25 مغلوب مهرسان شدند تا دو تیم از نظر ست شماری یک بر یک شوند.

ست سوم این دیدار نیز 25 بر 16 به سود مهرسان شد و در ست چهارم سپاهان با امتیاز 25 بر 23 فاتح میدان شد تا کار دو تیم به تساوی کشیده شود و ست حساس پنجم تعیین کننده نتیجه نهایی این مسابقه شود.

مهرسانی‌ها در ست‌ پنجم 15 بر 13 به پیروزی رسیدند تا فاتح دیدار دور برگشت شوند و تعیین فینالیست به مسابقه سوم دو تیم کشیده شود.

مهرسان در مرحله مقدماتی و دور رفت مرحله نیمه‌نهایی سه شکست برابر سپاهان تجربه کرد اما با برد امروز جدال حساس دو تیم برای صعود به فینال را به بازی بعدی و سرنوشت ساز کشاند تا امیدش برای حضور در دیدار نهایی همچنان زنده بماند.

طوبی بهپوری، اکرم ابوالقاسم، زهرا شیری و نسرین حق‌شناس به ترتیب به عنوان نماینده سازمان لیگ، ناظر داوری و فنی، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

مدت زمان این مسابقه 156 دقیقه بود، 70 تماشاگر داشت و یک کارت زرد به مهتا یحیی‌پور بازیکن شماره ۱۰ مهرسان نشان داده شد.

دیدار سوم دو تیم سپاهان و مهرسان روز شنبه 28 بهمن در اصفهان برگزار می‌شود تا از حریف سایپا در دیدار نهایی رونمایی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه