اخبار داغ

نشست خبری جام گل کوچک برگزار شد؛

خلیلی: رونمایی از گل‌کوچک جام محلات را با تیم‌های پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهیم

خلیلی: رونمایی از گل‌کوچک جام محلات را با تیم‌های پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهیم
سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: رونمایی از گل‌کوچک جام محلات را با تیم‌های پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خلیلی سرپرست فدراسیون ورزش همگانی در نشست مطبوعاتی مسابقات فوتبال گل کوچک درباره عملکرد یک سال اخیر این فدراسیون اظهار داشت: 875 دوره آموزشی برگزار کردیم و دو بخش آگاهی بخشی و تخصصی را دنبال کردیم. 9 طرح ملی را در کشور اجرا کردیم. 6 هزار اقدامات ورزشی فرهنگی در مناسبات مختلف، 26 دوره مسابقات در انجمن های زیرمجموعه، 13 فستیوال 2 ماراتن شهری 63 همایش پیاده روی 408 همایش در مرکز استان، 5 اردوی انتخابی،  4 اعزام بین المللی و 22 مجمع عمومی و انتخاباتی برگزار شده که 10 تا انتخابی بوده است. 

وی درباره توسعه ورزش در سراسر کشور گفت: برای توسعه ورزش بهترین راه برگزاری مسابقات ورزشی در سراسر کشور است. از همین رو مینی فوتبال را برگزار کردیم در سراسر کشور. گل کوچک را داشتیم که بزرگان فوتبال با آن خاطره داشتند. ارزان و در دسترس بود. این رشته فراموش شده بود. گل کوچک را به شکل کمیته مجوز را از وزارت ورزش گرفتیم. پانا چلنج، 3 به 3،  4 به 4 از جمله رشته هایی هستند که در دل این کمیته حضور دارند. 

سرپرست فدراسیون همگانی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مسابقات را در همه جا از پارک ها گرفته تا پاساژها برگزار کنیم دستور معاونت وقت همگانی را گرفتیم و به همه استانها ابلاغ شد. 

خلیلی درباره رونمایی این رویداد گفت: ساعت 3 فردا رونمایی از این رویداد با حضور مقام عالی وزارت برگزار می شود. با همان توپ دولایه سنتی در زمین های سنتی از آسفالت تا خیابان برگزار می شود.  برای زنان هم تلاش می‌کنیم با همین شرایط برگزار شود.  

خلیلی درباره حاضرین در مراسم رونمایی بیان کرد: رونمایی مسابقات با حضور 4 تیم خواهد بود. پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال، تیم محلات و تیم شهرک امید برگزار می شود. عزیزیان، اسماعیل حلالی، انتظاری در تیم پرسپولیس و موسوی، هاشم بیگ زاده، محرم نژاد در تیم استقلال حضور دارند. 

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات فراگیر خواهد بود، گفت: طرح 2020 را با وزارت کشور را هم استارت زده ایم که مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار نیز در این ایونت حضور دارند. 

وی درباره رشته پاناچلنج گفت: پاناچلنج با دیواره و دونفره برگزار می شود که همان دریبل است.  در مترو اسپرت طرح آزمایشی داشته ایم و در برج میلاد هم برگزار خواهد شد و استقبال خوبی شده است. 

وی درباره جذب اسپانسر برای این مسابقات گفت: گل کوچک در استعدادیابی فوتبال خواهد داشت. فعلا اسپانسری نداریم ولی مذاکرات را آغاز کرده ایم. 

وی درباره استفاده از ستاره های رشته های دیگر در این مسابقات گفت: این مسابقات تحت جام هواداری برگزار می شود و طرفداران 16 تیم لیگ برتری در این مسابقات حضور خواهند داشت. 230 تیم تا به امروز ثبت نام کرده اند که پرسپولیس با 60 تیم پیشتاز است. بنابراین سایر ورزشکاران رشته های مختلف می توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند و منعی وجود ندارد. 

خلیلی درباره میزان اعتبارات تخصیص یافته به این مسابقات گفت: وزارت ورزش اعتباراتی را تخصیص داده و در بخشهای مترو اسپرت، گل کوچک، گذرگاه ورزش و... اختصاص داده.  با توجه به اینکه هنوز تعداد تیم ها مشخص نشده، میزان تخصیصی به شکل دقیق فعلا مشخص نیست و در انتها مشخص می شود. 

سرپرست فدراسیون همگانی درباره جوایز این دوره از مسابقات بیان کرد: 20 میلیون مردان و 20 میلیون زنان به قهرمان استان اهدا می شود و در قهرمانی کشور نیز تیم های برتر به رقابتهای بین المللی اعزام خواهند شد. زنان و مردان را با هم دیده ایم. 34 تیم هم در بخش زنان ثبت نام کرده اند. 

وی درباره هماهنگی با شهرداری به عنوان یکی از بازوان ورزش همگانی در اجرای این مسابقات گفت: با اوجاقی در شهرداری صحبت کرده ایم و در استانها نیز این هماهنگی وجود دارد. ستاد با حضور وزارت فرهنگ و وزارت کشور و شهرداری تشکیل می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه