اخبار داغ

خاندوزی:

اجرای هر طرح بر اساس سیاست های اقتصادی دولت و نیاز مردم و مناطق تعریف شود

اجرای هر طرح بر اساس سیاست های اقتصادی دولت و نیاز مردم و مناطق تعریف شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در هر استان باید اجرای هر طرح بر اساس سیاست های اقتصادی دولت و نیاز مردم و مناطق تعریف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احسان خاندوزی جمعه شب در کارگروه ویژه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد افزود: اجرای طرح های مختلف تولیدی و صنعتی باید در هر استان کشور بر اساس نیازها و شرایط باشد.

وی اظهار کرد: همچنین این طرح ها باید با برنامه ریزی و همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بررسی مجوزها برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در یزد، باید نیازها و مطالبات در نظر گرفته شده، میزان تحقق اهداف دولت بررسی و سپس اقدامات موثر انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان نقش مهمی دارد و اقدامات موثری توسط این کارگروه صورت گرفته است.

خاندوزی به اهمیت بخش صنعت و کشاورزی در کنار رسیدگی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات و کمک به حل مشکلات واحدهای مختلف از برنامه های مهمی است که هم در سطح استان ها و هم در سطح ملی پیگیری می شود.

همچنین استاندار یزد گفت: طی کردن مسیر توسعه متوازن در مناطق مختلف جزو اهداف و رویکرد اصلی دولت سیزدهم است که تاکنون با همکاری بخش های مختلف شاهد اقدامات موثری در این زمینه بوده ایم.

مهران فاطمی افزود: در استان نیمی از مناطق و شهرستان ها هنوز کم برخوردار هستند و یکی از اهداف و اولویت مهم دولت رسیدن به همه مناطق و برقراری توازن به خصوص در حوزه تولیدی و صنعتی است و باید همه برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با اشاره سکوهای مختلف تنظیم بازار در استان ادامه داد: این سکوها در ۱۰۰ منطقه ایجاد شده است و در نظر داریم که تعداد آن‌ها به ۲۰۰ مورد برسد.

بالا بودن وصول مالیات، مشکل در کسب ارز مناسب، مشکلات صادرات، وجود موانع سخت گیرانه، کندی در پرداخت تسهیلات و عدم همراهی برخی بانک ها، از جمله برخی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بود که در این نشست مطرح شد.

بازدید از بخش های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی و دیدار با مسوولان اجرایی و مدیران اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی از برنامه های سفر ۲ روزه وزیر اقتصاد و دارایی در استان یزد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه