اخبار داغ

مدیر بازرسی محصولات کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

وضعیت مناسب ذخیره میوه و خرما برای عید و ماه رمضان

وضعیت مناسب ذخیره میوه و خرما برای عید و ماه رمضان
مدیر بازرسی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یک هزار تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب برای عید نوروز و ۴۰ تن خرمای ماه رمضان در سردخانه استان اصفهان و انبارها ذخیره شده است که از ۲۵ اسفندماه توزیع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نژاداحمدی، در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ اظهار کرد: نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی با تفاهم‌نامه بین وزیر جهاد کشاورزی و اتاق اصناف ایران و مصوبه جلسه وزرای صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف ایران، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و همچنین مصوبات کمیته اقدام مشترک استان ذیل کارگروه تنظیم بازار نظارت بر سطح خرده‌فروشی‌ها به بازرسی اتاق اصناف و ماقبل آن به‌مانند واردکنندگان تولیدکنندگان عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان به جهاد کشاورزی و اداره کل صمت واگذار شده است.

مدیر بازرسی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: عمده فعالیت ما تحت بازرسی در وزارت جهاد کشاورزی بر عمده‌فروشی‌ها و تأمین و توزیع کالاهای اساسی کشاورزی است. اما بحث خرده‌فروشی و کف بازار که بیشتر مردم با آن درگیر هستند به عهده بازرسی اتاق اصناف است که این به‌نوعی نظارت مردم به مردم و اصناف بر اصناف است.

وی در خصوص چگونگی وضعیت نظارت بر بازار گفت: کشف قیمت میوه توسط اتحادیه عمده‌فروشان و خرده‌فروشان میوه بازرسی جهد و بازرسی اتاق اصناف هر یکشنبه انجام و اعلام و بر اساس آن نظارت‌های میدانی انجام می‌شود.

نژاداحمدی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی نسبت به تأمین هزار تن پرتقال، ۷۰۰ تن سیب و ۴۰ تن خرما برای ماه مبارک رمضان تهیه کرده‌اند.

وی بیان کرد: نظارت ما در بحث خرید قاچاق میوه و برخورد با آن، نظارت بر قیمت میوه، کیفیت، نگهداری در سردخانه و توزیع آنها به مباشرینی که معرفی می‌شوند در سطح شهر است.

مدیر بازرسی محصولات کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین نظارتی که در سطح عمده‌فروشی است مربوط به قیمت میوه و خریدوفروش آن است خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف در حوزه فروش میوه و عموماً هر کالایی بحث گران‌فروشی است. در بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی بر قیمت عمده میوه نظارت می‌شود. درصد سودی که خرده‌فروش و عمده‌فروش به دست می‌آورند مشخص و جداست. بیشترین شکایت مردم در اکثر کالاها علی‌الخصوص میوه گران‌فروشی است.

نژاداحمدی تصریح کرد: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان و تصمیماتی که وزارتخانه جهات کشاورزی برای به تعادل رساندن بازار گرفته است میوه‌های شب عید مانند پرتقال و سیب و خرمای ماه مبارک رمضان تأمین شده است.

وی افزود: میزان یک هزار تن پرتقال، ۷۰۰ تن سیب و ۴۰ تن خرمای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان توسط اتحادیه تعاون روستایی تأمین و در سردخانه‌های استان ذخیره و تحت نظارت بازرسی جهاد است و قرار است از روز ۲۵ اسفند توزیع شود.

مدیر بازرسی بر محصولات کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: نظارت بر مواد خام دامی از جمله ماهی و شیلات در حوزه دامپزشکی است و اداره کل دامپزشکی متولی این امر است. به‌منظور تشدید نظارت از طرف آن با اداره کل برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و در قالب گشت مشترک با بازرسی جهاد به طور ویژه این مهم نیز انجام می‌شود.

نژاداحمدی در خصوص وضعیت نظارت بر بازار گل باتوجه‌به نزدیکی عید خاطرنشان کرد: بازرسی جهاد در حوزه قاچاق میوه و سایر محصولات کشاورزی و همچنین گل فعالیت داشته و به دلیل مسائل قرنطینه‌ای این موضوع نیز با حساسیت ویژه‌ای صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر بازرسی‌های انحصاری جهاد، طی تصمیمات انجام شده در استان، تیم‌های بازرس جهاد در قالب گشت‌های مشترک به همراه رؤسای شعب تعزیرات حکومتی در شیفت‌های صبح و عصر کلیه زنجیره تأمین را تحت رصد خود دارند.

مدیر بازرسی بر محصولات کشاورزی استان اصفهان تشریح کرد: در قسمت نظارت بر اساس کشف قیمت میدان میوه و تره‌بار میوه‌هایی که از طریق بخش خصوصی و میدان میوه و تره‌بار به طور معمول تهیه می‌شوند سنجیده می‌شوند و بازرسان بر اساس قیمتی که در اختیار داده می‌شود نظارت می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌کنند.

نژاداحمدی در پایان با بیان اینکه تاکنون بیشترین گزارشات تخلف از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شده است؛ اذعان داشت: مردم شریف استان اصفهان می‌توانند از طریق ورود به سامانه ۱۲۴، مراجعه حضوری به سازمان جهاد کشاورزی یا اتاق اصناف استان اصفهان و مراجعه به دفتر بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به اعلام تخلفات اقدام کنند تا با فرد متخلف برخورد قانونی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه