اخبار داغ

مرور سال کاراته با رییس فدراسیون؛

طباطبایی: کاراته ایران در تمام رویدادهای 1402 صاحب مدال شد

طباطبایی: کاراته ایران در تمام رویدادهای 1402 صاحب مدال شد
رئیس فدراسیون کاراته گفت: سال 1402 سالی شلوغ و پرترافیک برای کاراته ایران بود و در تمامی رویدادها موفق به کسب مدال شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته؛ سیدحسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته درباره عملکرد کاراته در سال گذشته اظهار داشت: سال 1402 سالی شلوغ و پرترافیک برای کاراته ایران بود. در سالی که روزهای پایانی آن را پشت سر می گذاریم کاراته ایران در 5 رویداد مهم جهانی و آسیایی شرکت کرد و مدال های رنگارنگی برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

وی افزود: کاراته کشورمان در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا 2023 به میزبانی مالزی توانست 3 مدال طلا، 2 نقره، 7 برنز و مجموع 12 مدال کسب کند. در بخش پاراکاراته هم جوانان برومند کشورمان توانستند با کسب 4 طلا، یک برنز و مجموع 5 مدال بر بام آسیا قرار گیرند.

طباطبایی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن کاراته در لیست طلایی های بازیهای آسیایی هانگژو عنوان داشت: در بازیهای آسیایی هانگژو نیز کاراته توانست یک مدال طلای ارزشمند توسط سجاد گنج زاده کسب کند. این دومین طلای گنج زاده در بازیهای آسیایی بود. او پیش از این نیز در بازیهای آسیایی 2018 موفق به کسب مدال طلا شده بود. در همین بازیها سارا بهمنیار و فاطمه سعادتی نیز موفق به کسب مدال برنز شدند.

رئیس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: کاراته ایران بلافاصله پس از بازیهای آسیایی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد. در این رقابت ها نیز ایران به دو مدال نقره و برنز توسط مهدی خدابخشی و سجاد گنج زاده دست یافت.

طباطبایی یادآور شد: مسابقات قهرمانی آسیا در رده های پایه آخرین رویداد رسمی کاراته ایران در سال 1402 بود. نمایندگان کاراته ایران در این رقابت ها که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، توانستند 5 طلا، 6 نقره، 16 برنز و مجموع 27 مدال کسب کنند.

رئیس فدراسیون کاراته در پایان عنوان داشت:علاوه بر تمام این رقابت ها، نمایندگان کاراته ایران ، در لیگ های جهانی کاراته و دیدارهای تدارکاتی نیز به میدان رفتند که ماحصل آن کسب نزدیک به 40 مدال طلا، نقره و برنز بود. ما در سال 1403 رویدادهای مهمی چون مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در تمامی رده های سنی را پیش رو دارد. امیدواریم با تلاش مربیان و زحمات تک تک ورزشکاران سال آینده سالی پر از موفقیت برای کاراته ایران باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه