اخبار داغ

شرایط بازگشت وجه پرداختی بلیط

شرایط بازگشت وجه پرداختی بلیط
خوشبختانه اکنون حمل و نقل برون شهری به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و مردم با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود قادر به انتخاب آن‌ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خوشبختانه اکنون حمل و نقل برون شهری به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و مردم با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود قادر به انتخاب آن‌ها هستند. برخی از این روش‌ها از نظر بازدهی، کیفیت و قیمت بسیار به صرفه هستند و می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. تهیه بلیط اتوبوس نسبت به گذشته ساده‌تر شده است و عده زیادی خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را مد نظر قرار می‌دهند. البته سفر افراد به هر دلیلی کنسل می‌شود و آن‌ها می‌خواهند شرایط برای پس گرفتن پول بلیط خود را بدانند که در این مطلب به این مورد اشاره می‌شود.

قوانین و شرایط لازم برای کنسل کردن بلیط اتوبوس

شاید بدانید اکنون شرکت‌های فراوانی خدمات حمل و نقل برون شهری را به مسافران ارائه می‌کنند. بنابراین شرایط و قوانین هر یک از آن‌ها متفاوت از دیگری است. زمانی که به دنبال خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در علی بابا هستید، حتما به این شرایط و قوانین توجه داشته باشید. با این وجود، برخی از این مقررات بین شرکت‌ها تقریبا یکسان است که در ادامه چند تا از مهم‌ترین‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • اگر بیشتر از یک ساعت به زمان حرکت سرویس باقی مانده باشد، تعرفه کنسل شدن بلیط شامل ۱۰ درصد جریمه خواهد شد. این یعنی شرکت ۱۰ درصد از هزینه کلی را برای خود نگه داشته و باقی مانده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • اگر زمان حرکت اتوبوس سپری شده باشد، قوانین دیگری برای فرد در نظر گرفته می‌شود. برخی از شرکت‌ها این مبلغ را دیگر به فرد پس نمی‌دهند، حال آن که اغلب آن‌ها حدود ۵۰ درصد جریمه را تعیین می‌کنند.
  • مقدار جریمه بلیط‌های داخلی که کمتر از یک ساعت به شروع حرکت آن‌ها مانده نیز در حدود ۵۰ درصد خواهد بود.
  • برخی شرکت‌های مسافربری، سفرهای خارجی با اتوبوس را برای مسافران در نظر می‌گیرند که قوانین آن‌ها تا حدی متفاوت است. شرایط کنسلی برای آن‌ها به سیاستهای آن کشور و تصمیمات خود شرکت مربوط می‌شود.

  • حداکثر زمان لازم برای کنسلی بلیط اتوبوس، ۷ روز بعد از حرکت آن است که شامل همان ۵۰ درصد می‌شود. این یعنی بعد از این زمان نمی‌توان برای پس گرفتن مبلغ اقدام کرد.
  • به منظور استرداد بلیط باید اطلاعاتی را در اختیار آن شرکت قرار دهید که شماره بلیط یکی از مهم‌ترین‌ها است. اگر این شماره را همراه خود ندارید، به بخش استعلام بلیط اتوبوس در سایت مسافربری مد نظر خود وارد شده و شماره موبایلی که قبلا استفاده کرده بودید را درج کنید. آن گاه شماره بلیط توسط خود سایت به شما نمایش داده می‌شود.
  • پیشنهاد می‌شود خرید بلیط را تا جای ممکن با کارت‌های بانکی یا به صورت نقدی انجام دهید. متاسفانه مسافران زیادی این کار را با کارت هدیه، کارت بن یا موارد مشابه انجام داده‌، اما در زمان کنسلی به مشکلاتی برخورد کرده‌اند. البته این بدان معنی نیست که امکان کنسلی و پس گرفتن هزینه بلیط اتوبوس را نخواهید داشت. شما عزیزان باید از طریق پشتیبانی شرکت مسافربری برای تعویض شماره کارت و واریز پول به حسابتان اقدام کنید.

راهنمای کنسل کردن بلیط اتوبوس

کنسل کردن بلیط اتوبوس نیز جزو آن دسته مواردی است که برای هر شرکت تفاوت‌هایی دارد. شما عزیزان به عنوان مسافر یک شرکت مسافربری باید اطلاعات کاملی را در مورد سازوکارها و استراتژی‌های شرکت مسافربری مد نظرتان به دست آورید تا سفری بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید. ضمن این که با فرصت‌ها و قوانین برای کنسلی بلیط نیز بهتر آشنا خواهید شد. مراحل کنسل کردن بلیط اتوبوس عبارت هستند از:

  1. شماره بلیط ۱۲ رقمی خود را در سایت شرکت مسافربری و در کادر خواسته شده وارد کنید. معمولا تمام سایت‌ها بخشی را در این زمینه و برای رفاه مشتریان درج کرده‌اند.
  2. حال سایر مشخصات بلیط برایتان نمایان می‌شود که باید روی دکمه ادامه کلیک کنید.
  3. پیامکی با هدف استرداد بلیط به شماره موبایلی که در سایت وارد کرده بودید‌‎، فرستاده می‌شود که حاوی یک کد تایید است.
  4. با وارد کردن این کد در بخش بعدی سایت آن شرکت، اقدامات مرتبط با کنسلی بلیط اتوبوس به پایان می‌رسد. این مبلغ معمولا بین دو تا سه روز کاری به حسابتان واریز خواهد شد.

توجه داشته باشید برخی شرکت‌ها صرفا از روش سایت استفاده نمی‌کنند و می‌توان به صورت تلفنی نیز این کار را انجام داد.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، افراد در گذشته برای تهیه بلیط اقداماتی مانند مراجعه به ترمینال را انجام می‌دادند. این در حالی است که که امروزه سایت‌ها و منابع اینترنتی فراوانی این بلیط‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ البته به شرطی که آن را از منبع مناسبی تهیه کنید. متاسفانه برخی سایت‌ها در ارائه خدمات خود کوتاهی می‌کنند و این در نهایت به ضرر مسافران گرامی تمام می‌شود. علی بابا از جمله منابعی است که مشتریان همه روزه از خدماتی نظیر خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در آن بهره می‌برند. این سایت بلیط‌های خود را به مقاصد مختلف در دسترس قرار داده است و کافیست نگاهی به بخش خرید بلیط در آن بیندازید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه